Google

שלום בן נעים - מדינת ישראל

פסקי דין על שלום בן נעים |

2055-06/09 עפג     30/09/2009




עפג 2055-06/09 שלום בן נעים נ' מדינת ישראל




לך



st1\:*{behavior: }
1


בית המשפט המחוזי מרכז

עפ"ג 2055-06-09 בן נעים נ' מדינת ישראל



30 ספטמבר 2009





לפני:
כב' השופט אברהם טל
, סג"נ – אב"ד כב' השופט מנחם פינקלשטיין

כב' השופט בנימין ארנון



המערער

שלום בן נעים


נגד

המשיבה

מדינת ישראל



<#2#>
נוכחים:
המערער ובא כוחו עו"ד וייס
ב"כ המשיבה עו"ד סיגל אורבך סולומון




פסק דין
לא ביקשנו תשובת המשיבה.
המערער הורשע על פי הודאתו בתיק פלילי 4743/07 (בית משפט השלום בראשל"צ) בכך שיחד עם אחר פרץ בשעה 03:40 לפנות בוקר לרכב חונה על ידי פתיחת מנעול הדלת באמצעות מברג, ובהמשך פרקו השניים מהרכב חלקי מנוע וחלקים נוספים ונטלו פנאל לרדיו דיסק.
המערער נדון ל – 6 חודשי מאסר על תנאי בתנאים המפורטים בגזה"ד, לביצוע עבודות של"צ בהיקף 200 שעות, וחוייב לפצות את המתלונן בסכום של 2,000 ₪.

הערעור מכוון כלפי הרשעתו של המערער והעונשים הנלווים אליה, וב"כ המערער טוען בהודעת הערעור ובטיעוניו בפני
נו, כי בית משפט קמא טעה בכך שלא אימץ את המלצת שירות המבחן שלא להרשיע את המערער בשל הנזק הצפוי לו מהרשעתו כאשר יבקש להשתתף במכרזים של משרד הביטחון במסגרת עבודתו כשרברב.

עוד טוען ב"כ המערער, כי בית משפט קמא לא התחשב במידה הראויה בהודאתו המידית של המערער, בעובדה שאין לו עבר פלילי והוא בעל מערכת ערכים נורמטיבית כפי שנכתב בתסקיר המבחן שצורף כנספח ד' להודעת הערעור.

עיון בגזר הדין של בית משפט קמא מעלה כי שקל את כל השיקולים הראויים בטרם החליט להרשיע את המערער ואין בעובדה ששירות המבחן המליץ על אי הרשעה כדי לחייב אותו או כדי להביא אותו להחלטה שלא להרשיע נוכח חומרת התנהגותו של המערער, אשר פגע ברכושו היקר של בעל רכב שהחנה את רכבו בשעת לילה ונם את שנתו כאשר המערער ושותפו פוגעים ברכב ונוטלים מתוכו חלקים.

מתסקיר המבחן שצורף להודעת הערעור אמנם עולה כי הומלץ על אי הרשעתו של המערער, אך הנימוק להמלצה זו היה כי מדובר בבחור צעיר אשר מכיר ונושא באחריות למעשהו, ואשר במסגרת עבודתו יתכן ויצטרך להיכנס למפעלים שונים הדורשים אישור בטחוני.

אין בחשש זה, כאשר הוא מצטרף להתנהגותו הלא קלה של המערער נושא כתב האישום, כדי להצדיק את אי הרשעתו של המערער, שכן הכלל הוא כי מי שביצע מעשה עבירה יורשע בביצועה אלא אם קיימות נסיבות חריגות הקשורות לביצוע העבירה ולנזק הצפוי מההרשעה (ראה לאחרונה פסק דינו של כבוד השופט א.א. לוי בע"פ 9150/08 מ"י נ' ביטון, ניתן ביום 23.7.09, פורסם בנבו, ראה סעיף 7 לפסק הדין של כב' השופט לוי).

לאור כל האמור לעיל, אנו דוחים את הערעור.



<#4#>
ניתן והודע היום י"ב תשרי תש"ע, 30/09/2009 במעמד ב"כ הצדדים והמערער.




אברהם
טל, סגן נשיא
אב"ד
מנחם פינקלשטיין
, שופט
בנימין ארנון
, שופט


הוקלד על ידי: ליאת בוסי







עפג בית משפט מחוזי 2055-06/09 שלום בן נעים נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 30/09/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים