Google

מדינת ישראל - אלהוואדי נאיף, אבו קישק חוסם, אזברגה אסמי, אבו ריאם עימאד, אל הוודי סעיד, אזברגה פואד

פסקי דין על אלהוואדי נאיף | פסקי דין על אבו קישק חוסם | פסקי דין על אזברגה אסמי | פסקי דין על אבו ריאם עימאד | פסקי דין על אל הוודי סעיד | פסקי דין על אזברגה פואד |

2161/03 פ     09/12/2003




פ 2161/03 מדינת ישראל נ' אלהוואדי נאיף, אבו קישק חוסם, אזברגה אסמי, אבו ריאם עימאד, אל הוודי סעיד, אזברגה פואד




1
בתי המשפט
פ 002161/03
בית משפט השלום רמלה
09/12/2003
תאריך:
כב' השופטת ליאורה פרנקל

לפני:

מדינת ישראל

בעניין:
המאשימה
מוריץ

ע"י ב"כ עו"ד
נ ג ד
1 . אלהוואדי נאיף

2 . אבו קישק חוסם

3 . אזברגה אסמי

4 . אבו ריאם עימאד

5 . אל הוודי סעיד

6 . אזברגה פואד
הנאשם

ע"י ב"כ עו"ד

עו"ד אלפי מיה
מייצגת את הנאשמים בישיבת היום מטעמם של עו"ד אבנון ובטיטו.

גזר דין - (נאשמים 1, 2, 3, 5, 6)

הנאשמים הודו בעובדות המיוחסות להם בכתב האישום המתוקן, כל אחד מהנאשמים הודה בעובדות המיוחסות לו בכתב האישום המתוקן, כפי שיפורט להלן והורשע בעבירות על פי העובדות בהן הודה.
העבירות אותן הנאשמים ביצעו הינן עבירות של סחר בסם מסוכן, סיוע לסחר בסם מסוכן, החזקת סם שלא לצריכה עצמית וקשירת קשר לבצע פשע.
הרקע לארועים נשוא כתב האישום הינו כדלקמן. במהלך חודשים אוגוסט 2002 ועד סוף אפריל 2003 שימש השוטר נ"פ 202/02 כסוכן סמוי של משטרת ישראל במרחב שפלה במטרה לחשוף פעילות עבריינית בתחום הסמים המסוכנים בעיר לוד. הסוכן בתקופה הנ"ל הפך להיות אורח קבוע במתחם של משפחת אל הוודי. במתחם הנ"ל פעלה תחנה לממכר סמים מסוכנים מסוג הרואין וקוקאין.
הנאשמים סיכמו עם הסוכן כי ידאג להבאת קליינטים. הנאשמים ביצעו עבירות כפי שעולה מעובדות כתב האישום המתוקן אשר מייחס לכל אחד מהנאשמים עבירות אותן ביצע בתקופה הנ"ל, במתחם, במסגרת התחנה לממכר הסמים.

העבירות אותן הנאשמים ביצעו הינן עבירות חמורות ביותר.
בבש"פ 3899/95 נקבע ע"י כב' בית המשפט, "הסחר בסם הוא ראש וראשון לעבירות; דומה כי אין עבירה חמורה ממנו מבחינת הנזק לחברה. ניתן לומר עליו שהוא שורש פורה ראש ולענה, שהוא הורס חיים רבים ומצמיח עבירות קשות. כגודל הנזק שמקורו בסמים כך צריכה להיות גם עוצמת המלחמה בסמים".

בע"פ 1357/91 כב' בית המשפט קבע ... "מי שעוסק במסחר בהרואין כמפיץ, כמוביל, כבלדר או בכל דרך אחרת צריך לדעת שהוא צפוי לעונש מאסר ארוך, שבו תבוא לידי ביטוי מוחשי מגמת פניהם של בתי המשפט לנסות ולשים סכר לרעה החולה של סחר בהרואין, שנפיצותה רבה, ואשר ממנה צפויה סכנה רבתי לחברתנו".

על פי החוק וההלכה הפסוקה יש להטיל על הנאשמים המורשעים בעבירות של סחר בסמים מסוכנים עונש הולם שיהיה בו כדי ל בטא את חומרת העבירה.
לנאשמים שבפני
, למעט לנאשם מס' 6, הרשעות קודמות.
לנאשמים 1 ו-2 הרשעות קודמות גם בעבירות על פקודת הסמים המסוכנים. הנאשמים ריצו עונשי מאסר ולא למדו לקחם.
בשים לב לעבירות בהן הודו הנאשמים היה נכון לגזור על הנאשמים עונשים כבדים וכואבים.
דא עקא, המאשימה הגיעה עם הנאשמים להסדר טיעון הן לעניין תיקון כתב האישום והן לעניין העונש.
הצדדים עתרו כי הסדר הטיעון יכובד.
הצדדים טענו כי העונשים המוצגים בהסדר הטיעון ראויים.
כמו כן הצדדים טענו כי הנאשמים בהודאתם חסכו זמן שיפוטי רב והביעו חרטה.
עוד טענו הצדדים כי כתב האישום המקורי תוקן בשים לב לראיות שהיו בידי המאשימה.
ב"כ המאשימה טענה כי הנאשמים פעלו במתחם בתחום הסחר בסמים והפיקו רווחים מפעילותם הפלילית. יחד עם זאת, ב"כ המאשימה מסרה כי לא ניתן לייחס לנאשמים את השליטה ב"כספומט" אשר פעל בתוך המתחם. כמו כן לא ניתן לייחס לנאשמים את החזקת החצרים.
ב"כ הנאשמים טענו כי על פי ההלכה הפסוקה בית משפט אינו כבול בהסדר הטיעון, עם זאת באין טעמים מיוחדים ובאין ההסדר חורג באופן קיצוני ממדיניות הענישה, בית משפט יטה לכבד ההסדר.

שקלתי את טיעוני הצדדים ובחנתי את הסדר הטיעון אשר הוצע בעניין כל אחד מהנאשמים. כמו כן בחנתי את הסדר הטיעון בשים לב לשיקולים אשר נקבעו בפסק הדין בעניין פלוני נ. מ"י ע"פ 1958/98. בפסק הדין הנ"ל כבוד בית המשפט העליון סקר את השאלות הכרוכות במעמדם של הסדרי טיעון ואת התפתחות הפסיקה. כמו כן כבוד בית המשפט קבע את השיקולים שעל בית המשפט לשקול במסגרת בחינתו את העונש ההולם. כבוד בית המשפט בפסק הדין קבע, בין השאר, כי על בית המשפט לבחון את סוג העבירה, חומרתה ונסיבותיה. כמו כן על בית המשפט ליתן דעתו לנסיבות האישיות של הנאשם ולשיקולי מדיניות הענישה הראויה.
כבוד בית המשפט קבע כי על בית המשפט לבחון את שיקוליה הפרטניים של התביעה. כמו כן על בית המשפט להביא בחשבון בטרם יכריע אם לקבל את הסדר הטיעון את ציפיותיו של הנאשם אשר הודה על סמך הסדר הטיעון. 60221
יחד עם זאת, כבוד בית המשפט קבע כי בית משפט ידחה הסדר טיעון אם ימצא כי נפל פגם או פסול משמעותי בשיקולי התביעה.

לאחר ששקלתי את הסדר הטיעון לאור השיקולים אשר נקבעו בפסק הדין בעניין ע"פ 1958/98 ע"י כבוד בית המשפט, מצאתי כי יש מקום לכבד את הסדר הטיעון, ואפרט.
במקרה הנדון הנאשמים הודו וחסכו זמן שיפוטי.
על מנת להוכיח את פרשת התביעה היה על התביעה לזמן למתן עדות כשלושים עדים. עד התביעה העיקרי הינו סוכן משטרתי שהעדתו בבית המשפט כרוכה באבטחה.
הנאשמים בעצם הודאתם הביעו חרטתם.
מעבר לאמור העונשים אשר הוצעו בהסדר הטיעון על אף שהינם על הרף הנמוך לא ניתן לומר כי הינם חורגים באופן קיצוני ממדיניות הענישה.
לאור כל האמור מצאתי לכבד את הסדרי הטיעון.
יצויין כי בעניינם של הנאשמים 1 ו-2 נתבקשתי להפעיל את העונשים המותנים התלויים נגדם.
עותק מגזרי הדין נשוא העונשים המותנים לא הוצג לעיוני. יחד עם זאת ב"כ הנאשמים לא חלקו על העובדה שלנאשמים מאסרים מותנים ברי הפעלה כפי שמופיע בגיליון ההרשעות הקודמות, ועתרו לגזור את עונשם של הנאשמים מבלי שגזרי הדין נשוא העונשים המותנים הוצגו כראיה.
לאחר ששקלתי את כל הנדרש החלטתי להטיל על הנאשמים את העונשים הבאים:

על הנאשם מס' 1 אשר הורשע בעבירות של סיוע לסחר על פי עובדות האישום הראשון וסחר בסם מסוכן על פי עובדות האישום החמישי ולחובתו רשומות הרשעות קודמות רבות לרבות בעבירות על פקודת הסמים המסוכנים. כמו כן, תלוי נגדו מאסר על תנאי בר הפעלה למשך 12 חודשים, אני מטילה את העונשים הבאים:

1. אני גוזרת על הנאשם עונש מאסר לריצוי בפועל למשך 26 חודשים מניינו מיום מעצרו של הנאשם.

2. אני מפעילה את המאסר המותנה למשך 12 חודשים מת.פ. 1278/98 בבית משפט השלום ברמלה .

3. הנאשם ירצה את המאסר המותנה בחופף לעונש המאסר אשר הוטל עליו בת.פ. 2161/03.

4. אני מטילה על הנאשם קנס כספי בסך של 10,000 ש"ח או 100 ימי מאסר תמורתו.
הקנס ישולם ב-5 תשלומים שווים ורצופים תשלום ראשון עד ליום 1.1.04, ולאחר מכן בכל 1 לחודש, לא ישולם תשלום במועדו יעמוד כל הקנס לפרעון מיידי.

על הנאשם מס' 2 אשר הורשע בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע על פי עובדות האישום הראשון, ובעבירה של החזקת סם שלא לצריכה עצמית על פי עובדות האישום השני, ולחובתו הרשעה קודמת בעבירה על פקודת הסמים המסוכנים.
כמו כן, תלוי נגדו מאסר על תנאי בר הפעלה למשך 12 חודשים אני מטילה את העונשים הבאים:

1. אני גוזרת על הנאשם מאסר למשך 20 חודשים מניין ימי המאסר מיום מעצרו של הנאשם.

2. אני מפעילה את המאסר המותנה למשך 12 חודשים מת.פ. 532/01 בבית משפט השלום ברמלה.

3. הנאשם ירצה את עונש המאסר המותנה בחופף לעונש המאסר שהוטל עליו בת.פ 2161/03.

4. אני גוזרת על הנאשם קנס כספי בסך של 25,000 ש"ח או 250 ימי מאסר תמורתו.
הקנס ישולם ב-10 תשלומים שווים ורצופים.
תשלום ראשון עד ליום 1.1.04 ולאחר מכן בכל 1 לחודש לא ישולם תשלום במעודו יעמוד כל הקנס לפרעון מידי.

על הנאשם מס' 3 אשר הורשע בעבירות של החזקת סם שלא לצריכה עצמית על פי עובדות האישום השני והרביעי ובעבירה של סיוע לסחר בסם על פי עובדות האישום השביעי, ואשר לחובתו רשומה הרשעה קודמת אחת בעבירה של הריגה, אני מטילה את העונשים הבאים:

1. אני מטילה על הנאשם מאסר למשך 26 חודשים מניינם מיום מעצרו של הנאשם.

2. אני מטילה על הנאשם קנס כספי בסך של 25,000 ש"ח או 250 ימי מאסר תמורתם.
הקנס ישולם ב-10 תשלומים שווים ורצופים. תשלום ראשון עד ליום 1.1.04 ולאחר מכן בכל 1 לחודש.
לא ישולם תשלום במועדו יעמוד כל הקנס לפרעון מיידי.

על הנאשם מס' 5 אשר הורשע בעבירות של סיוע לסחר על פי עובדות האישום הראשון, ובעבירה של החזקת סם שלא לצריכה עצמית על פי עובדות האישום השני, השלישי והרביעי, ובעבירה של סחר בסם מסוכן על פי עובדות האישום השישי, ולחובתו רשומה הרשעה קודמת בעבירת אלימות, אני גוזרת את העונשים הבאים:

1. אני גוזרת על הנאשם עונש מאסר לריצוי בפועל למשך 33 חודשים. מניין המאסר מיום מעצרו של הנאשם.

2. אני גוזרת על הנאשם קנס כספי בסך של 5,000 ש"ח או 50 ימי מאסר תמורתו.
הקנס ישולם בשני תשלומים שווים ורצופים. תשלום ראשון עד ליום 1.1.04, תשלום שני עד ליום 1.2.04.
לא ישולם תשלום במועדו יעמוד כל הקנס לפרעון מידי.

3. אני מורה על חילוט הכסף אשר נתפס בבית הנאשם סך של 20,300 ש"ח.

על הנאשם מס' 6 אשר הורשע בעבירות של החזקת סם שלא לצריכה עצמית על פי עובדות האישום השני, השלישי והרביעי, ובעבירה של סחר בסם מסוכן על פי עובדות האישום החמישי והשישי, אני מטילה מאסר למשך 30 חודשים מניינם מיום מעצרו.

בנוסף לאמור לעיל על כל אחד מהנאשמים אני מטילה את העונשים הבאים:
אני מטילה עונש מאסר למשך 12 חודשים, אולם הנאשמים לא יישאו בעונש זה אלא אם בתוך 3 שנים מיום שחרורם ממאסרם הנאשמים יעברו עבירה על פקודת הסמים המסוכנים עבירה מסוג פשע, או ניסיון לעבור עבירה מסוג פשע.

כמו כן אני מטילה על כל אחד מהנאשמים עונש מאסר למשך 5 חודשים אולם הנאשמים לא יישאו בעונש זה, אלא אם בתוך 3 שנים מהיום הנאשמים יעבור עבירה על פקודת הסמים המסוכנים, עבירה מסוג עוון או ניסיון לעבור עבירה מסוג עוון.

בנוסף אני מורה כי רשיון הנהיגה של כל אחד מהנאשמים יפסל למשך 6 חודשים, אולם הנאשמים לא יישאו בעונש זה, אלא אם בתוך 3 שנים מיום שחרורם ממאסרם הנאשמים יעברו עבירה על פקודת הסמים או ניסיון לעבור עבירה על פקודת הסמים.

מניין ימי המאסר כאמור לעיל מיום מעצרם של הנאשמים, הנאשמים נעצרו ביום 26.5.03.

בשולי גזר הדין מצאתי לציין כי לא מצאתי לנכון להעתר לבקשת ב"כ הנאשמים ולהורות כי הקנס הכספי ישולם לאחר שהנאשמים יסיימו לרצות את עונש המאסר.
אני סבורה כי הנכון הוא במקום בו הנאשמים הורשעו בעבירות על פקודת הסמים המסוכנים, והדעת נותנת כי הנאשמים הפיקו רווחים רבים מביצוע העבירות בהן הורשעו, כי הקנס ישולם על אתר.

הודעה זכות ערעור לביהמ"ש המחוזי בתוך 45 ימים מהיום.

ניתנה היום י"ד בכסלו, תשס"ד (9 בדצמבר 2003) במעמד הצדדים.

ליאורה פרנקל
, שופטת

התובעת:
אני מבקשת להשמיד את הסמים.
את הטלפונים ומוצגים אחרים שנתפסו לחלט.

הסניגורית:
אין לי התנגדות.
החלטה
כמבוקש.
ניתנה היום י"ד בכסלו, תשס"ד (9 בדצמבר 2003) במעמד הצדדים.
ליאורה פרנקל
, שופטת








פ בית משפט שלום 2161/03 מדינת ישראל נ' אלהוואדי נאיף, אבו קישק חוסם, אזברגה אסמי, אבו ריאם עימאד, אל הוודי סעיד, אזברגה פואד (פורסם ב-ֽ 09/12/2003)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים