Google

ציונה שוישה - אליהו שוישה, ישראל פלדמן ייצור ושווק בע"מ, ש.לרנר יצור מוצרי אריזה בע"מ ואח'

פסקי דין על ציונה שוישה | פסקי דין על אליהו שוישה | פסקי דין על ישראל פלדמן ייצור ושווק | פסקי דין על ש.לרנר יצור מוצרי אריזה ואח' |

7607/08 א     11/02/2009




א 7607/08 ציונה שוישה נ' אליהו שוישה, ישראל פלדמן ייצור ושווק בע"מ, ש.לרנר יצור מוצרי אריזה בע"מ ואח'








בית משפט השלום בחיפה

ת"א 7607-08 שוישה נ' שוישה ואח'




11 פברואר 2009





בפני

כב' השופט
רמזי חדיד

תובעת

1
.
ציונה שוישה



נגד

נתבעים

1. אליהו שוישה


2. ישראל פלדמן ייצור ושווק בע"מ


3. ש.לרנר יצור מוצרי אריזה בע"מ


4. גרפיטי שיווק ציוד בע"מ


5. שתוי זאהר בע"מ


6. בנק פועלים בע"מ


7. גורבטקין ויאצ'סלב


8. בנק לאומי לישראל בע"מ


9. המוסד לביטוח לאומי


10. נטו מלינדה סחר


11. אלירן שמשון בע"מ


החלטה


1.
ניתנת להלן החלטתי בבקשת המנהל המיוחד שמונה בעניינו של נתבע מס' 1, עו"ד שחר כהן, לעיכוב ההליכים בתיק זה. במסגרת התביעה עתרה התובעת למתן

פסק דין
הצהרתי, לפיו ייקבע כי המיטלטלין המצויים בדירת מגוריה ברחוב האלון 5, טירת כרמל, הינם בבעלותה ועל נתבעים מס' 2-11, נושיו של נתבע מס' 1 בתביעה, בעלה לשעבר של התובעת, להימנע מנקיטת הליכי הוצאה לפועל למימוש המיטלטלין.

2.
בהחלטת בית המשפט המחוזי בתיק פש"ר 844/08 ניתן צו כינוס בעניינו של נתבע מס' 1 ובסעיף ח' להחלטה נקבע, כדלקמן:
"ניתן בזאת צו לעיכוב כל ההליכים מכל סוג שהוא כנגד החייב, כאמור בסעיפים 20(א) ו-22(א) לפקודת פשיטת הרגל (נוסח חדש), התש"מ-1980".


בסעיף 20 (א) לפקודת פשיטת הרגל נקבע כי: "משניתן צו כינוס יהיה הכונס הרשמי שליד בית המשפט הכונס של נכסי החייב, ומכאן ואילך, ובאין הוראה אחרת מפקודה זו, לא תהיה תרופה לנושה נגד החייב לו חוב בר-תביעה, ולא יפתח שום נושה בתובענה או הליכים משפטיים אחרים, אלא ברשות בית המשפט ובתנאים שיראה לקבוע''.

3.
בהלכה הפסוקה נקבע כי לעיכוב הליכים נגד חייב אשר ניתן בעניינו צו כינוס נכסים מטרה כפולה, האחת, למנוע פגיעה בעיקרון השוויון בין נושיו ולהבטיח כי הם יפרעו מנכסיו מבלי שתהיה העדפה לאחד מהם על משנהו, והשנייה, לחסוך זמן שיפוטי ובירור מספר תביעות בערכאות שונות לגבי נכסי החייב (ר' ע"א 505/62 שותפות אחים מאיר, חיפה נ' מפרק חברת אשראי לעם בע"מ (בפירוק),
פ"ד יז 833, ע"א 400/88 סוקול ואח'
נ' כלנית ניהול ואחזקה בע"מ (בפירוק) ואח'
, פ"ד מה (2) 866, ע"א 563/90 מועצת פועלי פתח תקווה ואח'
נ' שמשון חברה לצמיגים וגומי בע"מ (בפירוק) חדרה, פ"ד מה (5) 509, רע"א 7945/99 עו"ד גד שילר – הנאמן על נכסי הפש"ר נ' לוין (בפשיטת רגל) ואח'
,
פ"ד נד (2) 524.

4.
בסעיף 1 לפקודת פשיטת הרגל הוגדר המונח "חוב בר-תביעה" האמור בסעיף 20(א) לפקודה כ"כל חוב או חבות שניתן לפי פקודה זו לתבעם בפשיטת רגל". באותו סעיף הוגדרה חבות באלו המילים:

"התקשרות, התחייבות, הסכמה או הבטחה, מפורשות או משתמעות, העשויות להביא עימן או עם הפרתן, לתשלום כסף או שווה כסף, ולרבות גמול בעד עבודה שנעשתה, והוא - אף אם סכום החבות אינו קצוב או לא ניתן להיקבע לפי כללים מוגדרים או שהוא נתון לשיקול דעת, או שהוא מותנה או טרם חל זמן פרעונו, ולגבי הפרה – אף אם לא קרתה או לא היתה עשויה לקרות לפני הפטרו של החייב".

בהמשך, סעיף 71(א) לאותה פקודה הוסיף המחוקק וקבע כי: "חוב וחבות קיימים או עתידים, ודאים או מותנים, החלים על חייב ביום מתן צו הכינוס, או שיחולו עליו לפני הסדרו עקב התחייבות מלפני מתן הצו, יהיו חובות בני תביעה בפשיטת רגל...".

6.
התביעה למתן

פסק דין
הצהרתי במקרה דנן מבוססת על הטענה כי בין התובעת לבין נתבע מס' 1 נערך הסכם ממון אשר קיבל תוקף של

פסק דין
על ידי בית המשפט לענייני משפחה ביום 7.12.05. בסעיף 4 להסכם נקבע, כי נתבע מס' 1 מעניק לתובעת במתנה וללא תמורה את מלוא זכויותיו במיטלטלין נשוא התביעה.


בנסיבות העניין, עסקינן בחבות המהווה חוב בר-תביעה, על-פי הגדרת המונחים הנ"ל בסעיף 1 לפקודת פשיטת הרגל, שהינם חובות בני תביעה בפשיטת רגל. תרופת התובעת בגין אותה חבות הינה על-פי סעיף 20(א) לאותה פקודה וזאת במסגרת הליך כינוס הנכסים. לעניין זה אין נפקא מינא כי אין עסקינן במקרה דנן בחוב כספי או בנכס מקרקעין, כטענת ב"כ התובעת.

7.
לאור האמור לעיל, אני מורה על עיכוב ההליכים בתביעה.


ניתנת לתובעת שהות בת 90 יום מהיום לקבלת אישור הערכאה המוסמכת להמשך ניהול התביעה בתיק זה, שאם לא כן, התביעה תימחק ללא הודעה נוספת.

8.
התיק יובא לעיוני ביום 14.5.09

ניתנה היום,
י"ז שבט תשס"ט, 11 פברואר 2009, בהעדר הצדדים.





הוקלד על ידי פ. מילר







א בית משפט שלום 7607/08 ציונה שוישה נ' אליהו שוישה, ישראל פלדמן ייצור ושווק בע"מ, ש.לרנר יצור מוצרי אריזה בע"מ ואח' (פורסם ב-ֽ 11/02/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים