Google

אבו עסלה נביל ( ), ג'אנם ג'אנם ( ), אבו עסלה מוחמד ( ) - בנק ירושלים בע"מ

פסקי דין על אבו עסלה נביל ( ) | פסקי דין על ג'אנם ג'אנם ( ) | פסקי דין על אבו עסלה מוחמד ( ) | פסקי דין על בנק ירושלים בע"מ

6547/06 תט     08/02/2009




תט 6547/06 אבו עסלה נביל ( ), ג'אנם ג'אנם ( ), אבו עסלה מוחמד ( ) נ' בנק ירושלים בע"מ








בית משפט השלום בחיפה

ת"ט 6547-06 בנק ירושלים בע"מ
נ' אבו עסלה ואח'



08 פברואר 2009






בפני

כב' הרשמת
שלומית פומרנץ

המבקשים
1. אבו עסלה נביל (החייב מס' 1)

2. ג'אנם ג'אנם (החייב מס' 2)

3. אבו עסלה מוחמד (החייב מס' 4)



נגד

המשיב
בנק ירושלים בע"מ


החלטה

הבנק – המשיב אוחז בשטר חוב ע"ס 120,00 ₪ לפקודתו חתום ע"י שני החייבים העיקריים, אבו עסלה נעים ואבו עסלה עפיפה, וע"י חמישה ערבים, ששלושה מהם הגישו התנגדות לביצוע השטר.

השטר נחתם לטובת הזוכה כערבות להלוואת משכנתא שנטלו החייבים העיקריים.

שלושת הנתבעים הגישו תצהירים זהים ובהם טענו כי הליך מיצוי ההליכים לא הושלם כחוק, כיוון שלאחר ששלחו את תגובתם לבקשה, לא הודע להם על כל החלטה המאשרת כי ההליכים נגד הלווים מוצו, וגם במידה שקיימת החלטה כזו, הלווים לא פונו מעולם מן הנכס הממושכן כנגד ההלוואה והוא מעולם לא הוצע למכירה.

טענה נוספת בפיהם והיא כי לא הודע להם ע"י המשיב תוך זמן סביר בדבר אי קיום החיוב בידי הלווים, ולבסוף, כי הזוכה ערך שינויים מפליגים בהסדר התשלומים שנקבע עם הלווים, וזאת מבלי שהשינוי בהסדר התשלומים יובא לידיעת הערבים, ותתקבל הסכמתם לשינוי האמור.

לטענתם, משלא מולאו התנאים הנ"ל, פקעה ערבותם למשיב והיא חסרת כל תוקף משפטי.

החייב 4 (המבקש 3)
נחקר על תצהירו במהלכו התברר כי הוא אחיו של החייב העיקרי, וכי המבקש 1 הוא אחיינו של המבקש 3.

בחקירתו הודה כי הבנק היה שולח מדי פעם הודעות על פיגורים. לאחר מכן תיקן את עצמו ואמר כי מתחילת המשכנתא – "קיבלנו מכתב אחד". המבקש טען כי המכתב שנשלח מן המשיב לא דיבר על פיגורים אלא על מצב החשבון, אך הוצג לו מכתב התראה לסילוק חוב משנת 1998 (מש/1)
שנשלח
ללווים, והעתקיו נשלחו לכל חמשת הערבים.

המבקש לא זכר שקיבל את המכתב, שהרי הוא נשלח אליו לפני עשר שנים, אך לא שלל את האפשרות שקיבל אותו: "יכול להיות, אני לא אומר שלא". המבקש טען בחקירתו הנגדית לגבי פריסת חוב שבוצעה לחייבים העיקריים, אך לא ידע פרטים בענין זה.

כאמור, טענותיהם העיקריות של המבקשים הם: אי ידיעה על קיום החוב; שינויים בהסדר התשלומים עם החייבים העיקריים, וכן אי מיצוי הליכים.

אשר לטענה האחרונה – מקומה של זו אינו במסגרת הליך זה, שכן בימ"ש זה אינו יושב כערכאת ערוער על החלטת ראש ההוצל"פ, ואם סברו המבקשים כי החלטת המיצוי אינה במקומה, היו צריכים להגיש בקשה לביטולה ו/או לערער עליה.

הטענה בדבר שיוני בהסדר התשלומים הועלתה בצורה כללית וסתמית, ללא כל פירוט. כאשר נשאל המבקש לגבי טענתו כי הבנק עשה שינויים בהסדר התשלומים, ומה היו השינויים, השיב שאינו יודע, ומכאן שגם טענה זו – אין בה ממש.

ב"כ המבקש טוען בסיכומיו כי פנה לב"כ המשיב וביקש לקבל לידיו מסמכים רלבנטיים שונים הקשורים להלוואה שקיבלו החייבים העיקריים, את לוח הסילוקין של ההלוואה, פירוט תשלומים, העתק כתב הערבות, ועוד כהנה וכהנה.

ב"כ המשיב לא העביר לו מסמכים אלה. יצויין כי בהליך של התנגדות לא חלה חובת המצאת מסמכים, מה גם שב"כ המבקש לא פירט לצורך איזו טענת הגנה הוא זקוק למסמכים האלה.

ב"כ המבקשים לא פנה לביהמ"ש בבקשה להמצאת מסמכי הבנק, ועל כן אי המצאתם כשלעצמה, אין בה כדי לזכותם ברשות להתגונן.

הטענה היחידה שיש בה משום הגנה אפשרית ולו דחוקה בפני
התביעה, היא טענת המבקשים כי לא ידעו על קיום החוב. ב"כ המשיב הציג אמנם מכתב אחד מיום 6.4.08 (מש/1)
שהעתקיו נשלחו לכאורה לערבים, אך מדובר במכתב אחד בתקופה של עשר שנים, ועל אף היותם של המבקשים קרובי משפחה, אין בכך כדי לפטור את הבנק מלהודיע להם יותר מפעם אחת, כי הלווים העיקריים אינם עומדים בהחזר תשלומיהם.

נוכח הערפול סביב קיום החובה ע"י הבנק להודיע לערבים תוך זמן סביר על אי קיום החיוב על ידי הלווים, אני מחליטה לתת למבקשים רשות להתגונן נגד התביעה בטענה זו בלבד.

תצהירים ישמשו כתבי הגנה ככל שהם מתייחסים לטענת אי ההודעה כפי שצויין לעיל.

ומשניתנה החלטה על מיצוי הליכים, אין המבקשים יכולים להישמע בטענה כי ההחלטה פגומה. ואולם החלטת ראש הוצל"פ על מיצוי הליכים לא הוצגה לתיק ביהמ"ש, ועל כן יידרש ב"כ המשיב להציגה, במסגרת הדיון לכשיועבר לפסים רגילים – כפי שהוחלט לעיל.

הוצאות ההתנגדות תיפסקנה עפ"י תוצאות התביעה.

ניתנה היום,
י"ד שבט תשס"ט, 08 פברואר 2009, בהעדר הצדדים.








הוקלד על ידי .......







תט בית משפט שלום 6547/06 אבו עסלה נביל ( ), ג'אנם ג'אנם ( ), אבו עסלה מוחמד ( ) נ' בנק ירושלים בע"מ (פורסם ב-ֽ 08/02/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים