Google

בית הסוחרים בע"מ - כונס הנכסים הרשמי מחוז ת"א, עזרא יונתן, משה דרפנר

פסקי דין על בית הסוחרים בע"מ | פסקי דין על כונס הנכסים הרשמי מחוז ת"א | פסקי דין על עזרא יונתן | פסקי דין על משה דרפנר |

17062/09 בשא     25/10/2009




בשא 17062/09 בית הסוחרים בע"מ נ' כונס הנכסים הרשמי מחוז ת"א, עזרא יונתן, משה דרפנר




בעניין:
1



בתי המשפט

בית משפט מחוזי תל אביב-יפו
בשא017062/09

בתיק עיקרי: פשר 001927/08; פשר
1928/98

בפני
:
רשם: נחליאלי-חיאט אסתר
תאריך:

26/10/2009





בעניין

:
בית הסוחרים בע"מ


ע"י ב"כ עו"ד
הלוי
המבקשת



נ
ג
ד



כונס הנכסים הרשמי –מחוז ת"א


ע"י עו"ד יעקובוביץ

עזרא יונתן
ע"י ב"כ עו"ד עוז

משה דרפנר
, עו"ד- מנהל מיוחד לנכסי החייב




החייב







החלטה
בפני
בקשה לקבלת אישור להמשך פעולות מבצעיות בתיק הוצל"פ 01-81578-09-5 בכלל ופינוי החייב מהנכס בפרט.
1.

לחייב זכות שכירות מוגנת במקרקעין כמפורט בבקשה ברחוב דרך יפו 9 תל אביב בהתאם לחוזה שכירות שנחתמו בין החייב לבין המבקשת.

2.

ביום 12.8.08 ניתן

פסק דין
נגד החייב, בת.א. 41580/07 של בית המשפט השלום בתל אביב לפיו עליו לפנות את המושכר ולשלם למבקשת דמי שכירות כנקוב בפסק הדין.

3.

ביום 12.11.08 ניתן צו כינוס נכסים על נכסי החייב בטרם פינה החייב את הנכס.

4.

ביום 1.6.09 הגישה המבקשת תביעת חוב למנהל המיוחד שמינה בית המשפט לאחר שניתן צו הכינוס.

5.

ביום 19.7.09 נפתח תיק הוצל"פ כדי לבצע את פינוי הנכס בהתאם להוראות פסק הדין, ותיק זה אוחד עם תיקי הוצל"פ אחרים.
6.

מאחר שהחייב חוסה תחת צו כינוס הנכסים עוכבו הליכי ההוצל"פ ובכללם הליכי פינוי הנכס בהתאם לפסק הדין.

7.

ביום 22.10.09 לאחר ששמעתי את דברי המנהל המיוחד ואת עמדת הכנ"ר, ראיתי להכריז
על החייב ורעייתו פושטי רגל.

8.

המבקשת עתרה לבית המשפט לאכוף את פסק הדין לפינוי החייב, הגם שהבקשה לביצוע הפינוי הוגשה לאחר צו הכינוס ולאחר עיכוב ההליכים.

9.

ב"כ החייב כמו גם המנהל המיוחד והכנ"ר התנגדו כולם לבקשה;

לטענתם זכות הדיירות המוגנת היא זכות בעלת ערך כלכלי שיש לשקללה ולהכניס את ערכה אם בדרך של מימוש או בכל דרך אחרת לקופה המשותפת של הנושים, בודאי בהעדר כל נכס אחר השייך לחייבים.

לדברי ב"כ החייב, החייב משתף פעולה עם הכנ"ר ורצונו "להכניס את זכויות החייב במסגרת הדיירות המוגנת לקופת הכינוס. זוהי דיירות מוגנת. זה למעשה הנכס היחידי שקיים. מטרתנו לא להבריח אלא לשתף פעולה" (עמ' 2), לא רק זאת אלא שהוצע למבקשת הסדר לגבי חוב העבר. עוד ציין ב"כ החייב כי מקור פרנסת החייב הוא מבית העסק ופינויו ישליך גם על אפשרות התשלומים החודשיים לקופת הכנ"ר.

המנהל המיוחד, הצטרף לדברי ב"כ החייב והדגיש אף הוא "כי אין לחייב כל נכסים אחרים מעבר לזכויותיו בדיירות המוגנת באותם חנויות" (עמ' 2). המנהל המיוחד אף ציין כי התרשם שהחייב נקי כפיים וכי חובותיו למבקשת לא נבעו משיקולים זרים; המנהל הציע אף הוא לקיים מו"מ ולהגיע לפשרה עם המבקשת.


גם ב"כ הכנ"ר סברה כי עיכוב ההליכים צריך לחול גם על הליכי הפינוי גם לדבריה לדיירות המוגנת שווי כלכלי, והיא תמכה בהסדר בין המבקשת לבין החייב.

10.

אני מקבלת את עמדת המנהל המיוחד אליה הצטרף גם הכנ"ר, ואני מורה כי צו לעיכוב ההליכים ימשיך לחול גם עתה, לרבות עיכוב מהליכי הפינוי, לאחר ההכרזה על החייבים כפושטי רגל.

11.

בבסיס הליכי פשיטת הרגל, ומלבד עניינו של החייב תם הלב והרצון לאפשר לו הזדמנות 'לפתוח דף חדש' לאחר שיופטר מחובותיו, עומדת התכלית לדאוג לנושים בדרך של כינוס נכסי החייב לצורך פירעון החובות בדרך של מימוש נכסי החייב כדי להקטין את מצבת החובות לנושים באופן שישמור על אינטרס כל הנושים ולא יפגע בעקרון השוויון.


12.

ברור כי בנסיבות אלה, משכללה הבקשה למתן צו כינוס ולהכרזה כפושט רגל את תביעת הפינוי נגד החייב, ומשהצהיר החייב כי בכלל נכסיו גם הזכות לדיירות מוגנת שהיא בעלת שווי כלכלי לא ניתן להוציאה באורח חד צדדי מכלל הנכסים המהווים חלק מנכסי החייב לצורך תשלום חובותיו, דבר שיפגע בעקרון השוויון בין הנושים, בודאי כאשר תביעת הפינוי הוגשה לביצוע לאחר שההליכים נגד החייב כבר עוכבו, וגם מהסיבה שהחייב נקלע לקשיים כלכליים ולא שילם דמי שכירות בין השאר מהטעמים שבעטים נכנס להליכי פשיטת הרגל.




13.

לאחר ששמעתי את ב"כ המבקשת אני סבורה כי אין להעדיף את האינטרס שלה על פני נושים אחרים ונראה כי ניתן להגיע להסדר פשרה שיהיה מקובל על הכנ"ר, הנאמן (לאחר שהחייבים הוכרזו כפושטי רגל) ועל ב"כ החייב ויביא בחשבון גם את קיום פסק הדין לפינוי.

לאחר ששקלתי את האינטרסים המנוגדים בחלקם אני סבורה כי יש להעדיף את עמדת הכנ"ר המבטאת את האינטרס של כלל הנושים, ובודאי אין להעדיף שיקולי נושה אחד.

הבקשה נדחית.
בנסיבות לא מצאתי לפסוק הוצאות.
המזכירות תשלח עותק ההחלטות לכנ"ר ולצדדים.
ניתנה היום ז' בחשון, תש"ע (25 באוקטובר 2009) שלא במעמד הצדדים


רשם: נחליאלי-חיאט אסתר













בשא בית משפט מחוזי 17062/09 בית הסוחרים בע"מ נ' כונס הנכסים הרשמי מחוז ת"א, עזרא יונתן, משה דרפנר (פורסם ב-ֽ 25/10/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים