Google

מדינת ישראל - עבד אל סאלם כאשור, כאשור נהאד, זעתרי מהדי

פסקי דין על עבד אל סאלם כאשור | פסקי דין על כאשור נהאד | פסקי דין על זעתרי מהדי |

5016/03 פ     17/04/2005




פ 5016/03 מדינת ישראל נ' עבד אל סאלם כאשור, כאשור נהאד, זעתרי מהדי




בעניין:

1



בתי המשפט



בית משפט השלום ירושלים
פ
005016/03


לפני:

כבוד השופטת חגית מאק-קלמנוביץ
תאריך:
17/04/2005



בעניין:
מדינת ישראל




המאשימה

נגד



1 . עבד אל סאלם כאשור

2 . כאשור נהאד
3 . זעתרי מהדי





הנאשמים

נוכחים:
ב"כ המאשימה: עו"ד דמתי
הנאשם 3 וב"כ: עו"ד תיאודורי


גזר דין לגבי נאשם 3



במסגרת הסדר טיעוןהורשע הנאשם על פי הודעתו בעבירות של נשיאה או הובלה של תחמושת שלא כדין, ושיבוש מהלכי משפט. על פי עובדות כתב האישום, נאשם 3 הוא אחיה של נאשמת 2, גיסו של נאשם 1 ואחיהם של מג'די ומועז זעתרי. בחודש ספטמבר 2003
נעצר האח מג'די בחשד למעורבות בפיגוע באוטובוס בירושלים. אותו זמן היה תיק ובו תחמושת לנשק מוסתר בבית אביהם של האחים. לאחר מעצרו של מג'די ביקש האח מועז מהנאשם להוציא את תיק התחמושת מבית האב, כדי למנוע גילויו בחיפוש. הנאשם נענה לבקשה, נשא את התיק מהבית והעבירו למקום אחר, ובכך עבר את העבירות המיוחסות לו.
בהסדר הטיעון הוסכם כי התביעה תבקש להטיל על הנאשם עונש של שישה חודשי עבודות שירות ומאסר על תנאי, והנאשם יהיה חופשי בטיעוניו. בטיעוניו לעונש ביקש הסניגור לקבל את המלצת שירות המבחן ולהטיל על הנאשם צו שירות לתועלת הציבור בהיקף של 500 שעות.
מטעוני הצדדים עולה כי אין מחלוקת על כך שנאשם זה לא היה מעורב במעשי טרור, והמעשים המיוחסים לו לא נעשו במסגרת פעילות תמיכה בטרור, כי אם על רקע של רצון לסייע ולמלא את בקשתו של אחיו, ועל מנת למנוע גילויו של התיק. מן התסקיר שהוגש לגבי הנאשם עולה כי הוא אדם נורמטיבי וחיובי, נשוי ובעל משפחה, העובד לפרנסתו כחשמלאי במלון, ואין לו כל עבר פלילי. הסניגור ביקש להתחשב בכך שמדובר בעבירה יחידה שנעשתה מתוך שיקול דעת רגעי מוטעה, בשל בקשת אחיו. הוא אף טוען כי חיוב הנאשם בביצוע עבודות שירות יפגע בהמשך עבודתו במקום עבודתו הנוכחי וביכולתו לפרנס את משפחתו, וכן יפגע בהוריו המבוגרים שהוא מסייע בתמיכה בהם.


מנגד טענה התביעה כי מעורבותם של אנשים תמימים במעגל רחוק היא חיונית להפעלת תשתיות הטרור, ועל כן יש ללנקוט מדיניות ענישה מחמירה גם כלפי אנשים כגון הנאשם. ההתחשבות בנסיבות, כמו גם בעובדה שהנאשם הביע חרטה והודה בעבירות, מובאת בחשבון, לטענת התביעה, בהסתפקות במאסר שירוצה בעבודות שירות, ולא במאסר ממש.

לאחר ששקלתי את טיעוני הצדדים אני סבורה כי אכן עונש של שירות לתועלת הציבור בלבד אינו מהווה עונש ראוי במקרה זה, על אף שמדובר בהיקף חריג לעומת המקובל של 500 שעות. עבירות הקשורות בנשק, ותחמושת בכלל זה, הן עבירות חמורות ביותר, במיוחד כאשר ידוע כי אותה תחמושת היתה נועדה לשמש אדם המעורב בפעולות טרור ממש, והצורך בנשיאתה לא היה מקרי אלא נבע ממעצרו של האח מג'די עקב חשד למעורבות בפיגוע. לנאשם לא מיוחסת, אמנם, מעורבות או תמיכה בטרור מעבר לאירוע נשוא כתב האישום, אולם באותו מקרה הוא היה מודע היטב למשמעות מעשיו ולהשלכותיהם. הצורך להילחם בטרור כולל לא רק את מעשי הטרור והתומכים בטרור עצמם, אלא את המעגלים הרחבים יותר החיוניים להתקיימותו. במקרה זה, התביעה הסכימה כי המאסר שייגזר על הנאשם ירוצה בעבודות שירות ולא בין כתלי בית הסוהר, ועונש זה נראה לי ראוי. יש לקוות כי העונש לא יגרום לנאשם לאבד את מקום עבודתו, אך גם אם כרוך בו קושי, כלכלי ומשפחתי, אני סבורה כי לחאור מהות העבירות אין מנוס במקרה זה מהעדפת הצורך בהרתעה על פני נסיבותיו האישיות של הנאשם. עם זאת, בנוגע למשך המאסר, נראה לי כי מטרת הענישה תושג גם אם לא תוטל על הנאשם מלוא התקופה המבוקשת, ויתכן שיהא בכך כדי להקטין את הפגיעה במקום עבודתו ובפרנסתו של הנאשם. בהקשר זה אציין גם כי בהתאם לחוות הדעת של הממונה על עבודות שירות, העבודה המוצעת לגבי הנאשם מסתיימת בשעה 14:30, כך שיתכן שהנאשם יוכל להמשיך ולעבוד באופו חלקי במקום עבודתו הנוכחי.

על כן אני דנה את הנאשם לאלה:
1.
מאסר בפועל לתקופה של ארבעה חודשים, אשר ירוצה בעבודות שירות בהתאם לחוות דעת הממונה. הנאשם יתייצב לתחילת ריצוי העונש ביום 1.6.05 או במועד אחר שיתואם עם הממונה.
2.
מאסר על תנאי לשישה חודשים למשך שלוש שנים על כל עבירה לפי סעיף 144 או סעיף 244 לחוק העונשין התשל"ז-1977.

זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בתוך 45 יום.

ניתן היום ח' בניסן, תשס"ה (17 באפריל 2005) במעמד הצדדים.


חגית מאק-קלמנוביץ
, שופטת













ב"כ הנאשם:
הנאשם הפקיד 2,000 ₪ בתיק זה.

החלטה


ההפקדה תוחזר לנאשם לאחר תום ריצוי העונש.

ניתנה היום ח' בניסן, תשס"ה (17 באפריל 2005) במעמד הצדדים.



חגית מאק-קלמנוביץ
, שופטת











פ בית משפט שלום 5016/03 מדינת ישראל נ' עבד אל סאלם כאשור, כאשור נהאד, זעתרי מהדי (פורסם ב-ֽ 17/04/2005)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים