Google

מדינת ישראל, ענף התנועה ת"א - ישראל עובדיה

פסקי דין על מדינת ישראל | פסקי דין על ענף התנועה ת"א | פסקי דין על ישראל עובדיה

11129/04 תד     29/05/2005




תד 11129/04 מדינת ישראל, ענף התנועה ת"א נ' ישראל עובדיה




בעניין:

10



בתי המשפט


בית משפט השלום לתעבורה בתל-אביב יפו
תד 011129/04



בפני
כבוד השופטת א. שדמי

תאריך:
31/05/2005





בעניין
:
מדינת ישראל
, ענף התנועה ת"א
המאשימה


נ
ג
ד



ישראל עובדיה

הנאשם


החלטה


זו החלטה בטענה שאין על הנאשם להשיב לאשמה.

1.
הנאשם הואשם בגרימת תאונת דרכים בתאריך 21.8.03 בשעה 01:00 בערך, בצומת הרחובות דב הוז – גורדון בתל אביב. הנאשם נהג במכונית פולקסווגן ברחוב דב הוז ובכוון נסיעתו היו מוצבים שני תמרורי עצור משני צדי הדרך. בכתב האישום נטען שהנאשם לא ציית להם ולא נתן זכות קדימה למכונית מזדה שנסעה בדרך החוצה לו, ברחוב גורדון, משמאל לימין כוון נסיעתו ושני כלי הרכב התנגשו. כתוצאה מהתאונה נחבלה נהגת המזדה ושני כלי הרכב ניזוקו. הנאשם הואשם בכך שנהג בקלות ראש ולא נתן זכות קדימה למזדה לחצות את הצומת לפניו. הוראות החיקוק לפיהן הואשם הן: אי מתן זכות קדימה על פי תמרור עצור ונהיגה בקלות ראש, עבירות על פי תקנה 64 (ד) לתקנות התעבורה וסעיפים 62(2) ו-38 (2) לפקודת התעבורה.

2.
הנאשם כפר באחריותו לתאונה על ידי ב"כ עו"ד מסרי.

3.
להוכחת עובדות כתב האישום הגישה התביעה, בהסכמת ב"כ הנאשם את המסמכים הבאים:
ת/1
-
דו"ח פעולה
שכתב השוטר רס"ל מזרחי דוד, שהגיע למקום התאונה. בדו"ח הוא כתב את פרטי המעורבים בתאונה. הנהגת במזדה לא היתה במקום התאונה מאחר והיא היתה בהריון ופונתה לצורך בדיקתה בבי"ח. הנאשם אמר לשוטר שהוא לא שם לב לתמרור העצור שהיה בכוון נסיעתו והוסיף שהוא ונהגת המזדה הם קרובי משפחה והוא לא מעונין בטיפול משטרתי. השוטר אף העיד בבימ"ש.
ת/2
-
הודעת נאשם
שנגבתה על ידי בוחן המשטרה שהגיע למקום התאונה. הנאשם הודה בכך שהוא לא הבחין בתמרור העצור, אשר היה מוצב בכוון נסיעתו.

הוא סיפר שהוא נסע במהירות של 50 קמ"ש ונכנס אל הצומת במהירות איטית והוסיף שהוא לא הכיר את הצומת. הנאשם הודה בכך שהוא הבחין במכונית המזדה אך ורק ברגע ההתנגשות.
ת/3
-
דו"ח בוחן
. בדו"ח כתב הבוחן שבשעה שהגיע למקום התאונה, מזג האוויר היה נאה, זו היתה שעת לילה, תאורת הרחוב פעלה והכביש היה תקין ויבש. שדה הראיה אל הכוון ממנו הגיעה המזדה, משמאל, היה מוגבל מקו העצירה, עקב כלי רכב חונים ואולם מקו הצומת, שדה הראיה היה פתוח למרחק של 50 מטר. בכוון נסיעת הנאשם היו מוצבים שני תמרורי עצור משני צדי הדרך, לפני הצומת. התמרור בצד שמאל היה מוסתר על ידי כלי רכב, אך התמרור מצד ימין היה גלוי ונראה ממרחק של כ-20 מטר מהצומת.
ת/4
-
תרשים מקום התאונה
שעשה הבוחן.
ת/5
-
לוח תצלומים
בן 8 תצלומים שצלם הבוחן במקום התאונה, בהם נראים בבירור תמרורי העצור אשר היו בכיוון נסיעת הנאשם.
ת/6
-
תעודה רפואית
על שם נהגת המזדה – אוזן רונית. נהגת המזדה המעורבת בתאונה לא אותרה ולכן לא העידה בבימ"ש, בלית ברירה הכריזה ב"כ התביעה "אלה עדי".

4.
בתום פרשת ראיות התביעה טען ב"כ הנאשם שאין על הנאשם להשיב לאשמה מכיוון שלא הוכחו עובדות כתב האישום ולו לכאורה. אני דוחה את טענת ב"כ הנאשם. במסמכים שהוגשו לתיק ביהמ"ש יש ראיות להוכחת עובדות כתב האישום. אם ינתן בהם האמון ולא יובאו ראיות סותרות אחרות, יש בראיות כדי להביא להרשעת הנאשם.

5.
הנאשם הודה בהודעתו שהיו בכוון נסיעתו תמרורי עצור שהוא לא הבחין בהם. הנאשם גם הודה בכך שהוא חצה את הצומת מבלי לתת זכות קדימה למזדה אשר נסעה בדרך החוצה ושני כלי הרכב התנגשו. גירסת הנאשם נתמכה והתחזקה בדו"ח הבוחן אשר שרטט סקיצה של המקום בה נראים תמרורי העצור בכיוון הנאשם. גם בתצלומים שצילם רואים את תמרורי העצור באופן ברור. בנוסף לכך העיד השוטר אשר ראה את הנאשם מיד לאחר התאונה ודבר איתו. הנאשם הודה בפני
ו שהוא לא ראה את תמרור העצור. בכל אלה יש כדי להוכיח שהנאשם לא שם לב לדרך, לכן לא הבחין בתמרור העצור אשר היה מוצב בכיוון נסיעתו, לא ציית לו נכנס אל הצומת וגרם להתנגשות בין שני כלי הרכב.

6.
לאור כל האמור לעיל אני דוחה את טענת ב"כ הנאשם שאין עליו להשיב לאשמה.

ניתנה היום בפומבי, 31 במאי 2005, במעמד הצדדים.

שדמי אורנה – שופטת

קלדנית: דפנה ענוה


החלטה



ניתנה היום בפומבי, כ' באייר, תשס"ה (29 במאי 2005) במעמד הצדדים.


שדמי אורנה - שופטת


קלדנית: דפנה ענוה







תד בית משפט שלום 11129/04 מדינת ישראל, ענף התנועה ת"א נ' ישראל עובדיה (פורסם ב-ֽ 29/05/2005)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים