Google

אבי חסון - מדינת ישראל

פסקי דין על אבי חסון |

6577/09 עפ     08/11/2009




עפ 6577/09 אבי חסון נ' מדינת ישראל




בעניין:

1



בתי המשפט



בית משפט מחוזי באר שבע
עפ 006577/09


בפני
:
כבוד השופטת, רחל ברקאי
תאריך:
08/11/2009




בעניין
:
אבי חסון







המערער


נ
ג
ד






מדינת ישראל


המשיב


נוכחים:
המערער בעצמו
ב"כ המערער עו"ד צרי סבן - בהעדר
ב"כ המשיבה עו"ד חביביאן


פסק דין

1.
מונח בפני
ערעור על פסק דינו של בית המשפט השלום לתעבורה בקרית גת (כב' השופטת רבקה בן יששכר – שוורץ) בתיק פל 236/09 מיום 12.10.09 בו הרשיע את המערער על פי הודאתו בעבירות של נהיגה בזמן פסילה, לפי סעיף 67 לפקודת התעבורה [נוסח חדש], תשכ"א – 1961 (להלן: "פקודת התעבורה"), עבירות של נהיגה ללא ביטוח לפי סעיף 2 לפקודת ביטוח רכב מנועי [ נוסח חדש] תש"ל – 1970 ועבירות של נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף לתקופה העולה על 6 חודשים, לפי סעיף 10(א) לפקודת התעבורה.

2.
בית משפט קמא השית על המערער את העונשים הבאים: 7 חודשי מאסר בפועל, 11 חודשי מאסר על תנאי שלא יעבור עבירות בהן הורשע על פי פקודת התעבורה והתחייבות כספית בסך 1,000 ₪.

3.
הערעור בעיקרו מופנה כנגד עונש המאסר בפועל אשר הושת על המערער כאשר בא כוחו המלומד טען כי יש בהשתת עונש זה משום נקיטת עמדה בלתי מתחשבת במערער, בפרט לנוכח נסיבותיו האישיות וכי חורגת היא לחומרה ממדיניות הענישה הנוהגת.

טען ב"כ המערער כי בהעדר ענישה קודמת מתריעה,
היה זה נכון להשית על המערער עונש מאסר הצופה פני עתיד או לכל היותר לעונש מאסר אשר ירוצה בעבודות שירות ולא לשלוח אותו לעונש מאסר בפועל כשיש בכך כדי לנתק אותו ממעגל העבודה בפרט בהיותו אדם נורמטיבי, נשוי ואב לילדים הסמוכים על שולחנו.
בנסיבות אלו ביקש כי בית המשפט יקל בעונשו ולכל היותר יאפשר לו לרצות את יתרת עונש המאסר בעבודות שירות.

4.
מנגד הגן ב"כ המדינה על פסק דינו של בית משפט קמא וטען כי תואם הוא את מדיניות הענישה הנוהגת בעבירות אלו בפרט לנוכח הזילות המופגן שהפגין המערער
עת נהג כשהוא יודע שרישיונו נפסל וכאשר נמנע מלהתייצב לשימוע בעניין פסילת רישיונו.
עוד עמד ב"כ המדינה על העובדה כי לחובת המערער הרשעות קודמות רבות בעבירות תעבורה, כ- 103 במספר, בין השאר בנהיגה ללא רישיון נהיגה, וכי יש בכל אלה כדי ללמד על הזלזול שמפגין המערער בכל הקשור לחוקי התנועה.

5.
על פי המתואר בכתב האישום, בעובדותיו הודה כאמור המערער, נפסל רישיונו בהעדרו ביום 1.2.06 לתקופה של 3 חודשים.
ביום 8.6.09 נפסל רישיונו של המערער בהעדרו על ידי קצין משטרה והוא הוזמן לשימוע, אך ביכר שלא להתייצב.
ביום 22.6.09 נפסל שוב רישיונו של המערער בהעדרו על ידי קצין משטרה והוא הוזמן לשימוע, אך ביכר שלא להתייצב.
ביום 6.7.09 נתפס המערער כשהוא נוהג בזמן פסילה וכשהוא יודע על כך.

6.
המערער חטא בביצוע עבירות חמורות והן נהיגה בזמן פסילה, התנהגות בה גלומה סכנה ממשית לעושים שימוש בדרך. חומרת יתר יש ליחס למעשיו אשר לוו בזילות מוחלט כלפי מערכת אכיפת החוק הן באי התייצבותו לשימועים אליהם הוזמן ועליהם ידע והן לנוכח ריבוי רישומיו הפליליים בעבירות תעבורה , כ- 103 במספר.

7.
העובדה כי אין בעברו ענישה מרתיעה כדוגמת עונש מאסר הצופה פני עתיד קודם לענישה המוחשית אותה ספג בתיק זה אין בה כדי להצדיק אי השתת ענישה של מאסר מוחשי. בתי המשפט מידי יום ביומו משיתים עונשי מאסר בנסיבות בהן לא עומדת לחובת העבריין, בעברו, עונש מרתיע שיש להפעילו. הענישה נעשית בהתאם לנסיבות העניין ונסיבות העבירה.

8.
במקרה דנן, נתן בית משפט קמא את הדעת לכל שיקולי הענישה העומדים על הפרק הן מדיניות הענישה הנוהגת והן נסיבותיו האישיות של המערער והשית עליו ענישה העומדת ביחס ישר לחומרת מעשיו, כאשר בתי המשפט בשורה ארוכה של פסקי דין קבעו את דבר החשיבות של ריצוי ענישה בגין עבירות אלו בדרך של מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח. (ראה רע"פ 1161/09 יפרח נ' מדינת ישראל
– שם אושר עונש מאסר בפועל בן 6 חודשים על המערער בנסיבות דומות לענייננו)
בית משפט קמא לא שגה בדרך בה נקט עם המערער אולם, מתוך מידת הרחמים, על רקע נסיבותיו האישיות של המערער, ראיתי לנכון להתערב באורכו של עונש המאסר בפועל, לקצרו במקצת ולהעמידו על 6 חודשים בלבד.
יתר רכיבי העונש יישארו בעינם.


ניתן היום כ"א בחשון, תש"ע (8 בנובמבר 2009) במעמד הצדדים.

רחל ברקאי
, שופטת

006577/09עפ 055






עפ בית משפט מחוזי 6577/09 אבי חסון נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 08/11/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים