Google

מוטור אפ בע"מ - יניב ורד

פסקי דין על מוטור אפ בע"מ | פסקי דין על יניב ורד

6604/09 בשא     09/11/2009




בשא 6604/09 מוטור אפ בע"מ נ' יניב ורד




בעניין:

-
1
-




בתי הדין לעבודה

בש"א 006604/09
מספר תיק:
בית הדין האזורי לעבודה תל אביב יפו

בתיק עיקרי: עב
006639/07
09/11/2009
כב' השופטת נטע רות

בפני

:



נ.צ. גב' יהודית ארבל
נ.צ. גב' נירית אשכר-טולקובסקי








בעניין
:
מוטור אפ בע"מ

המבקשת


ע"י ב"כ עו"ד עידו אקרמן



נ
ג
ד



יניב ורד

המשיב


ע"י ב"כ עו"ד תרצה ברזילי







החלטה
1.
בפני
נו בקשה לעיכוב ביצוע

פסק דין
שניתן ביום 30.8.09, במסגרתו חייב בית הדין את המבקשת לשלם למשיב סכומים שונים בגין פיצויי פיטורים, חלף הודעה מוקדמת, תשלום שכר עבודה, הפרשות לקופת גמל וכן הוצאות משפט. כמו כן, חייב בית הדין את המבקשת בתשלום פיצויי הלנת פיצויי פיטורים החל מיום 25.4.07 ועד למועד התשלום בפועל וכן בתשלום פיצויי הלנת שכר מלאים החל מיום 1.5.07 ועד למועד התשלום בפועל.

2.
במסגרת הבקשה לעיכוב ביצוע התבקש בית הדין להורות על עיכוב ביצוע של מלוא פסק הדין ולמצער על עיכוב ביצוע התשלום של רכיבי ההלנה (פיצויי הלנת שכר ופיצויי הלנת פיצויי פיטורים).

3.
טענות המבקשת בתמציתן היו כי מצבו הכספי של המשיב חמור מאחר והמשיב מסובך בחובות כבדים, כאשר המבקשת אף קיבלה ביום 27.1.09 צו לעיקול נכסיו של המשיב המוחזקים בידיה עד לכיסוי חובו בסך של 99,008 ₪ לרשויות המס. המבקשת תמכה טענה זו בתצהיר שנערך על ידי נציג מטעמה, מר דוד אוהב ציון, אליו צורף צו העיקול.

בנוסף, טענה המבקשת לענין זה כי מר דוד אוהב ציון פנה לרשויות המס בקשר לצו העיקול וכי נמסר לו כי חובו של המשיב, נכון למועד הגשת הבקשה לעיכוב ביצוע, מסתכם בסך של כ-130,000 ₪. המבקשת אף הסתמכה על עדותו של המשיב בבית הדין כי מצבו הכספי חמור וכי הוא היה במועדים הרלוונטים לתביעה בלחץ כספי.

בנוסף טענה המבקשת טענות שונות ביחס לסיכויי הערעור במסגרתם תקפה בין היתר קביעות עובדתיות של בית הדין, כפי שאלה מצאו ביטויין בפסק הדין, לרבות הקביעות הנוגעות לנסיבות סיום יחסי העבודה.

אשר לנושא פיצויי ההלנה – טענה המבקשת כי בית הדין טעה עת שפסק לזכות המשיב תשלום פיצויי הלנת שכר ופיצויי הלנת פיצויי פיטורים, נוכח נסיבות סיום עבודתו וכי בכל מקרה פסיקת פיצויי הלנה מלאים עומדת בניגוד לעקרונות המידתיות.

4.
המשיב מנגד טען, במסגרת תגובתו לבקשה לעיכוב ביצוע כי צו העיקול לחודש ינואר 2009מקורו בטעות וכי הוא פעל לביטולו של הקנס ואף ביטל את החוב בגינו עוד בחודש אפריל 2009, עובדה שהמבקשת התעלמה ממנה תוך הטעיית בית הדין. המשיב הוסיף וטען כי עדותו בפרוטוקול הדיון ביחס להיותו נתון בלחץ כספי, אינה משקפת את מצבו הכלכלי נכון למועד הגשת תגובתו. אשר לסיכויי הערעור טען המשיב כי סיכוייו קלושים וכי הערעור מתבסס בעיקרו על תקיפת ממצאים עובדתיים של בית הדין. ממצאים המושתתים על התרשמותו של בית הדין מהעדים ומהראיות. עניינים שערכאת הערעור ממעטת מלהתערב בהם.

אשר למאזן הנוחות טען המשיב כי מאזן זה נוטה לטובתו, ובמיוחד נוכח מצבה הכלכלי של המבקשת, כפי שעולה מטיעוניה בבקשה לעיכוב ביצוע.

5.
כידוע, הכלל הוא כי הזוכה בדין זכאי לקבל לידיו את פירות זכייתו מיד עם קבלת ההחלטה המזכה. בהתאם לכך נפסק כי הגשת ערעור אינה מעכבת את ביצוע ההחלטה שעליה מערערים, אלא אם התקיימו נסיבות חריגות המצדיקות זאת. בפסיקה נקבע כי לצורך בחינת התקיימותן של הנסיבות הללו, על בית הדין לשאול עצמו שתי שאלות עיקריות כדלקמן:
האחת -
האם יהיה זה מן הנמנע או קשה מאד להשיב את המצב לקדמותו אם יזכה המערער בערעורו לאחר שפסק הדין יבוצע.
השניה – מהו הסיכוי שיש למערער להצליח בערעורו. בנוסף נפסק כי על בית הדין לשקול בבואו להכריע בבקשה לעיכוב ביצוע שיקולים שעניינם מאזן הנוחות.

6.
במקרה דנן - המבקשת הציגה בפני
בית הדין ראיות לכאורה המצביעות על קשיים כלכליים של המשיב, ראיות שנתמכו בתצהיר של מר אוהב ציון. מנגד, טענותיו של המשיב, אשר ביקש לסתור את גרסתה של המבקשת, לא נתמכו בתצהיר ולא צורפו מסמכים לסתירת גרסתה של המבקשת ביחס למצבו הכלכלי. אי לכך נראה לכאורה כי אם יבוצע פסק הדין במלואו ולאחר מכן תזכה המבקשת בערעורה, יקשה עליה להשיב את המצב לקדמותו.

7.
אשר לסיכויי הערעור – הרי שבפסיקה נקבע כי יש לבחון האם מדובר בערעור שאינו משולל יסוד. זאת שעה שבמקרה דנן העלתה המבקשת אמנם טענות לרוב המכוונות לקביעת העובדות שבפסק הדין, קביעות בהן כידוע תמעט ערכאת הערעור להתערב. עם זאת, המבקשת העלתה גם טענות משפטיות ביחס לשיעור פסיקת פיצויי ההלנה, אשר חרג לדעתה ממתחם המידתיות. וזאת גם במקרה בו תאומצנה הקביעות העובדתיות שבפסק הדין.

8.
בנסיבות הללו נראה לנו כי האיזון הנכון שבין השיקולים שעל בית הדין לשקול צריך להוביל למסקנה כי יש לעכב אך ורק את ביצוע החיוב המתיחס לפיצויי הלנת פיצויי פיטורים מלאים ולפיצויי הלנת שכר מלאים.
אי לכך אנו נעתרים לבקשה באופן חלקי ומעכבים את ביצוע החיובים המתיחסים לרכיבים הנ"ל של תשלום פיצויי הלנת שכר ופיצויי הלנת פיצויי פיטורים.

9.
המזכירות תשלח העתק מהחלטה זו לצדדים בדואר.

ניתנה היום, כ"ב בחשון, תש"ע (9 בנובמבר 2009) בהעדר הצדדים.

נ.צ. גב' יהודית ארבל

נ.צ. גב' נירית
אשכר-טולקובסקי

נטע רות
, שופטת
006604/09בשא720 מירי קמחג'י






בשא בית דין אזורי לעבודה 6604/09 מוטור אפ בע"מ נ' יניב ורד (פורסם ב-ֽ 09/11/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים