Google

לוי בן ציון - יהודה חיים, מנורה חברה לביטוח בע"מ, שמשון חברה לביטוח בע"מ ואח'

פסקי דין על לוי בן ציון | פסקי דין על יהודה חיים | פסקי דין על מנורה חברה לביטוח | פסקי דין על שמשון חברה לביטוח ואח' |

301084/98 עב     16/02/2005




עב 301084/98 לוי בן ציון נ' יהודה חיים, מנורה חברה לביטוח בע"מ, שמשון חברה לביטוח בע"מ ואח'




בעניין:

1



בתי הדין לעבודה


בית הדין האיזורי לעבודה ת"א – יפו
עב 301084/98


בפני
:
כב'

השופטת דינה אפרתי
תאריך:





בעניין
:
לוי בן ציון



ע"י ב"כ
עו'ד חגי פישר
התובע

נ
ג
ד


1.
יהודה חיים
ע"י ב"כ עו"ד יוסף שחם
2.
מנורה חברה לביטוח בע"מ
3.
שמשון חברה לביטוח בע"מ
4.
קרן הביטוח והפנסיה

של פועלי בניין ועבודה






הנתבעים

החלטה


בפני
בקשה לתיקון כתב תביעה שהוגשה על ידי התובע ביום 24/10/2004 כחמש וחצי שנים לאחר הגשת כתב התביעה המקורי (6/4/1998).

לאחר עיון בבקשה ובתגובות לבקשה אני קובעת כדלקמן:-

1.
ביום 6/4/1998 הגיש התובע תביעה שמהותה "תשלום שכר עבודה, מתן חשבונית, צו עשה וצו הצהרתי" כנגד הנתבע ושלוש נתבעות נוספות, מנורה חברה לביטוח בע"מ
, שמשון חברה לביטוח בע"מ וקרן הביטוח והפנסיה של פועלי בניין ועבודות ציבוריות.

2.
ביום 21/10/2004, הוגשה בקשה לתיקון כתב תביעה באופן, בין השאר, שיימחק הסעד ההצהרתי וייתבעו סעדים כספיים בגין פיצויי פיטורים, פדיון חופשה, דמי הבראה ותשלומים לקופת גמל כנגד שש נתבעות נוספות, שלטענת התובע, הינן חברות פרטיות שבבעלותו ובשליטתו של הנתבע ו/או מטעמו אשר במשותף העסיקו את התובע.

הנתבעים 2, 3 ו-4 הושמטו מהבקשה לתקון כתב תביעה.


את הבקשה מנמק התובע, בין השאר, כדלקמן:-

א.
בשנת 1998 לאחר שבמשך שנה תמימה הפסיק הנתבע להעביר לקופת הגמל את הסכומים שנוכו משכרו של התובע עתר התובע לבית הדין בתביעה למתן צו עשה, מתן חשבונות וצו הצהרתי.

ב.
ביום 4.7.2004 הודיע הנתבע לתובע על פיטוריו שיכנסו לתוקף ביום 31.7.2004.


עד לפיטוריו המשיך הנתבע להפר את התחייבויותיו כלפי התובע ולהחליף חדשות לבקרים את זהות מנפיק תלושי המשכורת וזהות הגורם אשר שילם את שכרו.

ג.
נכון למועד הגשת הבקשה בסיומם של יחסי עובד מעביד התגבשו נזקיו של התובע כדי הגשת תביעה כספית, ולפיכך אין עוד צורך בקבלת הסעדים שהתבקשו במועד פתיחת התיק.

ד.
כיום יש באפשרות התובע לצרף לתביעתו את כל בעלי הדין הנחוצים לצורך בירור תביעתו אשר במרוצת השנים לאחר הגשת התביעה הנפיקו לו את תלושי השכר ו/או שלמו את שכרו ואשר לשיטתו של התובע יש לראות בכולם מעבידים משותפים.

ה.
תיקון כתב התביעה דרוש על מנת שכל בעלי הדין הנחוצים והעלולים להפגע מפסק הדין ייקחו חלק בדיון.

ו.
תיקון כתב התביעה דרוש על מנת שבית הדין יוכל להכריע בכל השאלות האמיתיות השנויות במחלוקת שבין הצדדים.

ז.
תיקון התביעה על ידי מחיקת הסעד ההצהרתי ותביעת הסעד הכספי תייעל את ההליך המשפטי ותייתר הצורך בקיום התדיינות נוספת בין הצדדים בעתיד.

ח.
חרף הזמן הרב שעבר לא נשמעו ראיות בתיק.

3.
בתגובתו טען הנתבע 1 כי בקשת התובע לתקן את כתב תביעתו על ידי החלפת כתב התביעה המקורי בכתב תביעה חדש לחלוטין, כולל השמטת חלק מהנתבעים המקוריים, והוספת נתבעים חדשים היא למעשה החלפת כתב תביעה קיים בתביעה חדשה לחלוטין עם עילות תביעה חדשות לחלוטין, בכסות של בקשה לתיקון כתב תביעה. עוד הוסיף וטען הנתבע 1, כי בנסיבות העניין, אין הצדקה מעשית, טכנית ודיונית לתקן את כתב התביעה וראוי למחוק את התביעה הנוכחית ולהגיש תביעה חדשה.


3.
מתוך עיון בנוסח כתב התביעה המתוקן, עולה כי, בין השאר, המדובר, בכימות התביעות לפדיון חופשה, דמי הבראה גם בגין התקופה שמיום הגשת התביעה ועד למועד פיטוריו של התובע ביום 4/7/2004, וזאת בנוסף לעילת תביעה חדשה שעניינה תשלום פיצויי פיטורים הנובעת מפיטוריו של התובע ביום 4/7/2004.

4.
על פי ההלכה הפסוקה, אחד הגורמים המשמעותיים שעל בית הדין להתחשב בהם לצורך הכרעה בבקשה לתיקון כתב תביעה, הוא השלב בו מוגשת הבקשה לתיקון כתב תביעה, אם השתהה המבקש יתר על המידה ייחשב השיהוי לחובתו.

5
בענייננו אין, למעשה, כל הסבר בבקשה לתיקון, לשיהוי הרב (כחמש וחצי שנים) בהגשת הבקשה. יחד עם זאת, כימות תביעתותיו של התובע יחסוך קיום התדיינות נוספת בין הצדדים . עוד יצויין כי בתיק נשמעו ראיות, וזאת בשל בקשתו של התובע.

6
לאור כל האמור לעיל, אני נענית לבקשה לתיקון כתב התביעה, בכפוף לתשלום הוצאות בסך של 10,000 ₪ שישולמו תוך 30 יום מיום קבלת ההחלטה.

ניתנה היום ז' ב אדר א, תשס"ה (16 בפברואר 2005) בהעדר הצדדים



דינה אפרתי
-
שופטת
קלדנית: אסתר תורתי






עב בית דין אזורי לעבודה 301084/98 לוי בן ציון נ' יהודה חיים, מנורה חברה לביטוח בע"מ, שמשון חברה לביטוח בע"מ ואח' (פורסם ב-ֽ 16/02/2005)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים