Google

עומר כילף, מרגלית אנה מוסקוביץ - איסתא ישראל בע"מ

פסקי דין על עומר כילף | פסקי דין על מרגלית אנה מוסקוביץ | פסקי דין על איסתא ישראל בע"מ

14470-06/09 תק     04/11/2009




תק 14470-06/09 עומר כילף, מרגלית אנה מוסקוביץ נ' איסתא ישראל בע"מ








st1\:*{behavior: }
בית משפט לתביעות קטנות בתל אביב - יפו



04 נובמבר 2009

ת"ק 14470-06-09 כליף ואח' נ' איסתא ישראל בע"מ







בפני

כב' השופטת
מלכה ספינזי



תובעים

1
.
עומר כילף

2
.
מרגלית אנה מוסקוביץ



נגד



נתבעת


1. איסתא ישראל בע"מ








פסק דין



1.
התובע רכש לו ולחברתו ביום 23.3.09 זוג כרטיסי טיסה לאיטליה מאת הנתבעת (להלן "ההזמנה"). ההזמנה בוצעה טלפונית. מחיר ההזמנה עמד על 801 דולר ארה"ב.

2.
באותו יום נשלחה אליו הזמנה והוא נדרש לחתום עליה כתנאי להזמנת הכרטיסים.

בהזמנה נרשם "אני החתום מטה... מתחייב לשלם לחברת איסתא... לרבות דמי ביטול לפני היציאה מהארץ בסך של _____ מלאים _____ דולר לכרטיס, דמי שינוי לפני היציאה מן הארץ בסך של _____ לפי חוקי התעופה _____ דולר לכרטיס...".

3.

ביום 24.3.09 פנה התובע אל הנתבעת במייל וביקש כי יציינו את גודל הקנס עליו הוא חותם. ביום 25.3.09 שלח התובע את ההזמנה כשהיא חתומה על ידו אל הנתבעת אשר הזמינה את הכרטיסים.

4.
ביום 20.4.09 (27 ימים לאחר ביצוע ההזמנה הטלפונית) ביקש התובע לבטל את הטיסה מסיבות רפואיות.

5.
בתמורה לביטול נדרש התובע לשלם סך של 250 דולר (בעבור שני הכרטיסים).

6.
לתובע מס' טענות, אשר חלקן הועלו בכתב התביעה וחלקן הועלו במהלך הדיון:
א.
הקנס נגבה שלא כדין, שכן ההזמנה הינה בגדר חוזה אחיד, והתנאי לפיו עליו לשלם דמי ביטול מלאים, הינו תנאי מקפח בחוזה.
ב.
לפי חוק הגנת הצרכן, מדובר בעסקה מרחוק, הוא זכאי לבטל את העסקה עד 14 יום מיום הטיסה.
ג.
משעה שבפועל ביקש לבטל חודש מראש, לא נראה לו כי עליו לשלם דמי ביטול מלאים.
ד.
כאשר הוא חתם על ההזמנה הוא סבר כי הפרטים של דמי הביטול היו חסרים, ולא ידע לייחס לזה שהמילה "מלאים" מחליפה את המידע החסר (שורות 7-8 לפרוטוקול עמ' 3).

7.
מנגד, טענה הנתבעת כי ההזמנה היתה ערוכה כדין וברורה, וכי נאמר בה במפורש כי במקרה של ביטול, תהא הנתבעת רשאית לגבות דמי ביטול
מלאים. בפועל כאמור לא גבתה הנתבעת דמי ביטול מלאים.

8.
קראתי את כתבי הטענות, שמעתי את הצדדים, ומצאתי לדחות את התביעה.
א.
עיון בטופס ההזמנה אשר צורף על ידי התובע בעצמו מלמד כי במועד שליחתו לתובע נרשם במפורש כי במקרה של ביטול, יחוייב המזמין (התובע) במלוא עלות הכרטיסים.
ב.
לא מצאתי לקבל את גירסת התובע אשר טען (בעמ' 3 שורה 2 לפרוטוקול) "אני משיב שאני חותם על הרבה חוזים", כי לא ידע על מה חתם וכי לא ראה את התנאי האמור המופיע בהזמנה.
ג.
חתימת התובע על טופס ההזמנה, כמוה כהסכמה מלאה לאמור בו. לטעמי, יש בחתימת התובע על ההזמנה בכדי לשכללה לכדי חוזה מחייב בין התובע לבין הנתבעת.
ד.
לאור האמור , הרי שדין התביעה להידחות.
ה.
למעלה מן הצורך אוסיף כי לא מצאתי לנכון להידרש לקביעה האם מדובר בחוזה אחיד ובו תנאי מקפח, שכן בפועל אין מחלוקת שהנתבעת לא מילאה אחר האמור בהזמנה, דהיינו, לא גבתה 801 דולר בעבור הביטול, אלא גבתה סכום סמלי של 250 דולר (כ-30% משווי הכרטיסים).
ו.
בנסיבות העניין, אין צו להוצאות.

ניתן היום,
י"ז חשון תש"ע, 04 נובמבר 2009, בהעדר הצדדים.










תק בית משפט לתביעות קטנות 14470-06/09 עומר כילף, מרגלית אנה מוסקוביץ נ' איסתא ישראל בע"מ (פורסם ב-ֽ 04/11/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים