Google

האני שיבלי - מוסא שיבלי, סכר שיבלי

פסקי דין על האני שיבלי | פסקי דין על מוסא שיבלי | פסקי דין על סכר שיבלי |

295/09 ברע     10/11/2009




ברע 295/09 האני שיבלי נ' מוסא שיבלי, סכר שיבלי




בעניין:

1



בתי המשפט


בית משפט מחוזי נצרת
ברע000295/09


בפני
:
כב' השופט בנימין ארבל
תאריך:
10/11/2009



בעניין
:
האני שיבלי







המבקש


נ
ג
ד



1. מוסא שיבלי

2. סכר שיבלי





המשיבים


בקשת רשות ערעור על פסק דינה של השופטת שאדן נאשף אבו אחמד מיום 8.10.09 שניתן בבית משפט השלום לתביעות קטנות בעפולה בתיק מס' 08 – 07 – 8543.

פסק דין

לאחר שעיינתי בבקשה על נספחיה, מצאתי כי אין מקום ליתן רשות ערעור, אף מבלי להידרש לתגובת המשיבים, וזאת בהתאם להוראת תקנה 406 [א] לתקנות סדר הדין האזרחי התשמ"ד – 1984.

המבקש הגיש תביעה כנגד המשיבים ובה תבע דמי נזק שנגרמו למכוניתו, כתוצאה מפגיעה שפגעו בה המשיבים, לטענתו, במזיד ובמתכוון. בית המשפט קמא קבע כי התובע כשל ולא הוכיח את תביעתו. כאשר הועמדה גרסתו אל מול גרסת המשיבים, לא מצא בית המשפט לנכון לקבל גרסה זו. יתר על כן, בית המשפט קבע כי המבקש אף לא הוכיח את נזקיו.

בבקשתו שלפני, טוען המבקש כי על בית המשפט היה להסיק מסקנות שונות מחומר הראיות שהובא לפניו, ונוכח העובדה כי לא היה מיוצג, אף היה עליו לדאוג מיוזמתו לקבלת ראיות
ממשטרת ישראל, אשר ערכה חקירה באירוע.

אין כל רבותא בכך שהמבקש לא היה מיוצג. הכלל בבית המשפט לתביעות קטנות הוא, כי בעלי הדין אינם זכאים להיות מיוצגים. מנגד, אין הדבר פוטרם מהבאת ראיות. כעולה מפרוטוקול הדיון בבית המשפט קמא, כל שציין המבקש היה, כי נערכה חקירה משטרתית, וכי המשטרה נטלה טביעת אצבעות ממכוניתו. המשטרה סירבה ליתן מסמכים מתיק החקירה, שכן, לדבריו הוא, טרם הוחלט אם יוגש כתב אישום.

גם אם קיים חומר בתיק המשטרה, הרי התיק כשלעצמו אינו מהווה ראיה. גם אם יסתבר כי אכן קיימת טביעת אצבע כלשהי על מכוניתו, הרי עדיין אין בכך להוות משום ראיה כשלעצמה, ללא הבאת ראיות הולמות – ואלה לא הובאו ולא התבקשו. בית המשפט עצמו אינו יכול לדעת מי העדים אשר מפיהם ניתן לשמוע את הראיות, אליהן מתיחס המבקש.

מכל מקום, מעיון בפרוטוקול בית המשפט קמא, כל שנמצא הוא כי המבקש טען כי המשטרה חקרה ונטלה טביעות אצבע ממכוניתו. המבקש לא ביקש דבר מבית המשפט מעבר לכך, ובית המשפט אינו חייב לחפש עבורו מיוזמתו ראיות. אציין, כי המבקש הינו חוקר פרטי, וככזה, עליו לדעת מה עליו להביא לבית המשפט.

נוכח כל האמור, לא מצאתי מקום להעתר לבקשה. בהתאם, אני מורה על דחייתה.

הואיל ולא נתבקשה תשובת המשיבים, איני עושה צו להוצאות.

ניתנה היום כ"ג בחשון, תש"ע (10 בנובמבר 2009) בהעדר.
להודיע.


__________________

בנימין ארבל
, שופט

מירב.









ברע בית משפט מחוזי 295/09 האני שיבלי נ' מוסא שיבלי, סכר שיבלי (פורסם ב-ֽ 10/11/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים