Google

פאיזה אבו שחאדה - ראיד אבו עיסא, הדר חב' לביטוח בע"מ, אבנ"ר איגוד לביטוח נפגעי רכב בע"מ

פסקי דין על פאיזה אבו שחאדה | פסקי דין על ראיד אבו עיסא | פסקי דין על הדר חב' לביטוח | פסקי דין על אבנ"ר איגוד לביטוח נפגעי רכב |

2239/09 בשא     04/11/2009




בשא 2239/09 פאיזה אבו שחאדה נ' ראיד אבו עיסא, הדר חב' לביטוח בע"מ, אבנ"ר איגוד לביטוח נפגעי רכב בע"מ




בעניין:
1


בתי המשפט


בית משפט מחוזי נצרת
בשא002239/09

בתיק עיקרי: עא
000235/09

בפני
:
כב' השופט עאטף עיילבוני
תאריך:
04/11/2009










בעניין:
פאיזה אבו שחאדה



ע"י ב"כ עו"ד
ע. אגברייה

המבקשת


נ ג ד






1. ראיד אבו עיסא
2. הדר חב' לביטוח בע"מ

3. אבנ"ר איגוד לביטוח נפגעי רכב בע"מ




ע"י ב"כ עו"ד
וסים אבו חאטום

המשיבים



החלטה


לפניי בקשת המערערת לפטור מהפקדת עירבון אשר נקבע לסך של 7,500 ₪ בטענות של חוסר יכולת כלכלית וסיכויים גבוהים לזכות בערעור.

המשיבות מס' 2 ו-3 מתנגדות לבקשה.

ההליך נסב על פסק דינו של בית משפט השלום בנצרת (כב' סגן הנשיא, השופט שכיב סרחאן) אשר דחה את התביעה נגד המשיבות מס' 2 ו-3 בהתאם לממצאי בדיקת פוליגרף שנערה למשיב מס' 1 על פי הסכמה דיונית
וכן מחק את התביעה נגד המשיב מס' 1 עקב חוסר מעש.

על המבקש פטור מעירבון או הפחתתו, תוך חשיפת בעל הדין שכנגד לסיכון כי הוא לא יוכל לגבות את מלוא הוצאותיו אם ייפסקו כאלה, לעמוד בשני תנאים מצטברים: הוכחה של חוסר יכולת כלכלית להפקיד העירבון וקיום סיכויים טובים להליך. כדי לעמוד בתנאי הראשון, על מבקש הפטור לפרוש תשתית עובדתית מלאה ועדכנית בדבר מצבו הכלכלי. המערערת לא עמדה בדרישה זו, הבקשה אינה מניחה תשתית מספקת, על בסיסה ניתן לקבוע כי המערערת אינה יכולה לשאת בחובה להפקיד עירבון. לבקשה לא צורף תיעוד עדכני, כגון הוכחה בדבר הכנסות בחודשים האחרונים, אישור בנק לגבי יתרות הלוואות וחסכונות, לא הבהירה כיצד עולה בידיה לממן עלויות ייצוגה, לבסוף, לא הובהר די הצורך מדוע אין באפשרותה של המערערת להסתייע בגורמים אחרים, מכרים, בני משפחה, מוסדות פיננסיים וכיוצא בכך. במצב דברים זה לא ניתן להיעתר לבקשה לפטור מערבון או הפחתתו, אף מבלי להידרש לסיכויי ההליך.

המערערת לא הצהירה שאין בבעלותה או בבעלות בני משפחתה קרקעות - נכסים, חפצי ערך שיכולים לשמש אותה לקיום חובתה להפקיד את העירבון.

למעלה מן הצורך גם אוסיף כי הערעור, רובו ככולו, מופנה נגד הסכמות דיוניות, שלפי ההלכה הפסוקה ערכאת הערעור אינה מרבה להתערב בהן.

בנוסף, מלכתחילה משראיתי שהשאלות בערעור הן שאלות מצומצמות קבעתי סכום עירבון נמוך מאוד בהשוואה לסכומי העירבונות הנקבעים בערעורים אחרים.

אשר על כן, הבקשה נדחית.

לפנים משורת הדין, אינני עושה צו להוצאות.

המערערת תפקיד את העירבון שנקבע עד ליום 25/11/09, שאם לא כן, הערעור יימחק ללא צורך במתן הודעה או התראה נוספת.

ניתנה היום, י"ז בחשון, תש"ע (4 בנובמבר 2009), בהעדר הצדדים
.
המזכירות תמציא העתק החלטתי זו לב"כ הצדדים
.


עאטף עיילבוני
, שופט
רשם בית המשפט המחוזי בנצרת
002239/09בשא054 נאוה צוברי







בשא בית משפט מחוזי 2239/09 פאיזה אבו שחאדה נ' ראיד אבו עיסא, הדר חב' לביטוח בע"מ, אבנ"ר איגוד לביטוח נפגעי רכב בע"מ (פורסם ב-ֽ 04/11/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים