Google

זכריה דמארי - אפרים מנחם, מ.אפרים ובניו בע"מ, א. מנחם ובניו שירותי אריזה רג'י והסעות בע"מ ואח'

פסקי דין על זכריה דמארי | פסקי דין על אפרים מנחם | פסקי דין על מ.אפרים ובניו | פסקי דין על א. מנחם ובניו שירותי אריזה רג'י והסעות ואח' |

7376/09 עא     15/11/2009




עא 7376/09 זכריה דמארי נ' אפרים מנחם, מ.אפרים ובניו בע"מ, א. מנחם ובניו שירותי אריזה רג'י והסעות בע"מ ואח'




החלטה בתיק ע"א 7376/09
st1\:*{behavior:url(#ieooui) }




בבית המשפט העליון
בירושלים


ע"א 7376/09 - א'


בפני
:

כבוד הרשמת גאולה לוין


המערער:
זכריה דמארי



נ


ג


ד



המשיבים:

1. אפרים מנחם



2. מ.אפרים ובניו בע"מ



3. א. מנחם ובניו שירותי אריזה רג'י והסעות בע"מ


4. מוניות השקדיה קרית אתא בע"מ


בקשה למתן ערובה אחרת




החלטה




לפניי בקשה מטעם המערער להמיר את החובה להפקיד ערבון בהפקדת הודעת קיזוז ביחס לסכומים שהמשיבים חייבים למערער. משיב 2 הודיע כי הוא מסכים לכך שסכום החוב יקוזז מסכומי החוב בתיק ההוצאה פועל אותם פתח נגדו המערער, בכפוף לכך שיוקפאו הליכי הגבייה כנגדו בגין החובות האמורים.


משיבה 3 עומדת על הפקדת ערבון, בציינה כי המערער חב לה הוצאות משפט בגין הליכים קודמים, כך שלמעשה אין לזכותו חוב ממנו ניתן לקזז חיוב בהוצאות עתידיות. המערער, בתגובה לכך, לא התכחש לטענה כי הוא חייב למשיבה 3 תשלום כאמור, אך הוסיף כי מאחר שהמשיבה 3 אינה פעילה ולמעשה אינה קיימת, הרי שמדובר בטענה קנטרנית. יתר המשיבים לא מסרו עמדתם ביחס לבקשה.


דין הבקשה להתקבל ככל שהיא נוגעת למשיב 2. אשר למשיבה 3, ניתן להסתפק באפשרות קיזוז מכספים שבידי הצד שכנגד רק כאשר בידי יוזם ההליך זכות וודאית לקבל את הכספים. במקרה דנן המערער אינו חולק על טענת המשיבה 3 כי אף הוא חב לה כספים, כך שאין וודאות בכך שבסופה של ההתחשבות, יוותר חוב של משיבה 3 כלפיו. טענתו של המערער כי משיבה 3 אינה פעילה אינה שוללת את חיוביו כלפיה. בנסיבות אלה, לא ניתן להסתפק בהודעת קיזוז ועל כן על המערער להפקיד ערבון להבטחת הוצאותיה של משיבה 3. הערבון יעמוד על סך של 10,000 ₪. הערבון (במזומן או בערבות בנקאית) יופקד תוך 14 ימים מעת המצאת החלטה זו. בתוך אותו מועד יפקיד המערער הודעת קיזוז בלתי מותנית בה מאפשר המערער למשיב 2 לקזז מן החוב למערער, ללא תנאי, סך של עד 10,000 ₪ (בתוספת ריבית והצמדה כחוק), בגין הוצאות משפט שייפסקו בהליך זה, אם ייפסקו. בהעדר הפקדה במועד של הערבון ושל הודעת הקיזוז יידחה ההליך ללא צורך במתן הודעה נוספת.

ניתנה היום, כ"ח חשוון תש"ע (15.11.2009).






גאולה לוין





ר ש מ ת

_________________________
העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח.

09073760_g03.doc

טו

מרכז מידע, טל' 02-6593666 ; אתר אינטרנט,

www.court.gov.il








עא בית המשפט העליון 7376/09 זכריה דמארי נ' אפרים מנחם, מ.אפרים ובניו בע"מ, א. מנחם ובניו שירותי אריזה רג'י והסעות בע"מ ואח' (פורסם ב-ֽ 15/11/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים