Google

אחמד ח'מאיסי - מדינת ישראל

פסקי דין על אחמד ח'מאיסי |

1360-11/09 בפמ     18/11/2009




בפמ 1360-11/09 אחמד ח'מאיסי נ' מדינת ישראל








בית משפט השלום לתעבורה בנצרת




18 נובמבר 2009

בפ"מ 1360-11-09 ח'מאיסי נ' מדינת ישראל






בפני

כב' השופטת
עדי במביליה-אינשטיין


מבקש

אחמד ח'מאיסי
, ת"ז 059863381


נגד


משיבה

מדינת ישראל


החלטה



המבקש עותר לביטול פסילה מנהלית למשך 30 יום ולביטול איסור שימוש ברכב מ.ר. 3916035, עליהם הורה קצין משטרה.

אין מחלוקת כי בתאריך 3/11/09, במהלך בדיקה אקראית שבוצעה ע"י משטרת ישראל, נעצר המבקש כשהוא נוהג ברכבו, שפרטיו לעיל, וכי במהלך הבדיקה נדרש המבקש לבצע בדיקת נשיפה לגילוי ריכוז אלכוהול.

לפי הנטען ע"י המשיבה סירב המבקש לבצע בדיקה זו ובהמשך פעל להכשלתה. על כן הוגש כנגדו כתב אישום בגין נהיגה בשכרות ובגין סירוב לבדיקת שכרות, בהתאם לסעיפים 62(3), 64ב, 64ד(א), 39א לפקודת התעבורה.

מנגד טוען המבקש כי לא נהג בעת היותו שיכור, כי שיתף פעולה עם השוטרים, ביצע בדיקות נשיפה חוזרות ונשנות, באמצעות שני מכשירי בדיקה שונים, ובכל הבדיקות לא נתגלו סימנים לשתיית אלכוהול. עוד טוען המבקש כי בדיקת המאפיינים שנערכה לו נמצאה תקינה, כי המשטרה נמנעה מביצוע בדיקת דם או בדיקת מעבדה אחרת וכי במהלך שימוע שבוצע לו ע"י קצין קולו לא נשמע והחלטת הקצין לא נומקה. בנסיבות אלה, כך לטענת המבקש, לא קיימות בנדון ראיות לכאורה.

עיינתי בתיק החקירה שהונח בפני
י. בטופס ה"הזמנה לדין וכתב אישום" מפרט סמ"ר איתמר סורק את נסיבות הארוע בו עסקינן. השוטר מדווח כי מרגע עצירתו ולאורך כל הארוע נדף מן המבקש ריח חזק של אלכוהול. משנשאל המבקש אם שתה אלכוהול מלמל מילים בלתי ברורות ולבסוף טען כי לא שתה דבר, בהמשך שינה המבקש גרסתו וטען כי שתה מעט ובשלב מסוים, בין הבדיקות, נטל מרכבו בקבוק בירה וניסה ללגום ממנו. מדו"ח פעולה מצורף עולה כי המבקש אמר למתנדב משטרתי שניסה למנוע ממנו לשתות: "אני רוצה לשתות. אני לא שואל אותך מה לעשות" ולגם כמה לגימות עד שהבקבוק נלקח מידיו ע"י השוטר איתמר סורק.
על רקע ריח האלכוהול החזק שנדף מן המבקש, ביקש השוטר מן המבקש לבצע בדיקה באמצעות נשיפון אלקטרוני. המבקש סירב בתחילה, אולם לאחר שהוסבר לו כי בשל סירובו יעוכב לביצוע בדיקת ינשוף – התרצה וביצע את הבדיקה, אולם לא הצליח לתת דגימה תקינה. השוטר ערך למבקש בדיקות נוספות באמצעות הינשוף, לאחר שהסביר למבקש מספר פעמים כיצד לבצע את הבדיקה והמבקש אישר כי הבין. השוטר מתאר את האופן בו הכשיל המבקש במכוון את הבדיקות שנערכו לו: לעיתים לא הכניס אויר לראותיו, לעיתים הכניס אויר לראותיו אך לא נשף או שנשף מחוץ לפיה או שהוציא את הפיה מפיו בטרם נשף לתוכה. השוטר שמע את הוצאת האויר מחוץ לפיה ואף חש בנשיפה החיצונית על ידו.
נתונים דומים עולים ממזכר שנערך ע"י המתנדב המשטרתי אורי דגן שהיה במקום.
עיון בממצאי הבדיקות מעלה כי המבקש סירב לחתום בצד תוצאות הבדיקות.
בתיק החקירה דו"ח מאפיינים המגלה כי במבחן ההליכה על קו לא הצמיד המבקש עקב לאגודל ובמבחן הבאת אצבע לאף השתמש המבקש ביד הלא נכונה והחטיא בעת שניסה להצמיד אצבעו לאפו.
במסגרת "תחקור חשוד" הודה המבקש כי שתה אלכוהול לאחר מעצרו אך טוען שלא שתה לפניו ובעת שנהג.

שימוע שנערך למבקש תועד במסגרת דו"ח. דבריו של המבקש נרשמו בדו"ח וכך גם נימוקי הקצין והללו די בהם לשלב הדיוני בו אנו מצויים. טענות המבקש לפיהן הקצין לא שמע את דבריו אלא הגיע לשימוע עם החלטה מוגמרת, יבחנו במסגרת התיק העיקרי.

לאחר עיון בחומר הראיות ובחינת כל טענותיו של המבקש, הגעתי לכלל מסקנה כי כנגד המבקש קיימות ראיות לכאורה אשר יש בכוחן לבסס הרשעתו בביצוע העבירות המיוחסות לו.

לא למותר לציין כי בשלב זה אין בית המשפט נדרש להכריע בין גרסאות הצדדים ואין בידיו את הכלים לקבוע ממצאי מהימנות. תפקיד זה נתון בידי המותב אשר ישמע את התיק העיקרי.

המבקש צבר לחובתו 12 הרשעות קודמות בתעבורה, ביניהן מספר הרשעות בעבירה של נהיגה במהירות מופרזת, אי ציות לתמרור עצור ועוד. הרשעתו האחרונה משנת 2006.

חומרת העבירות ונסיבות ביצוען כמו גם עברו התעבורתי של המבקש, מלמדים כי נהיגתו מסכנת את בטחון הציבור בדרכים.

המבקש טען עוד כי נסיבותיו האישיות מצדיקות קבלת בקשותיו. לדבריו הנהיגה ברכב מהווה חלק מרכזי בעבודתו וכי הוא נשוי ואב לארבעה ילדים אותם הוא מסיע לבתי הספר.

לאחר שבחנתי את טענותיו של המבקש ושקלתי אותן אל מול בטחון הציבור, איני סבורה כי נסיבותיו האישיות של המבקש מצדיקות את ביטול הפסילה המנהלית ואיסור השימוש ברכב ואף לא את קיצור התקופה.


נוכח האמור, הנני דוחה את הבקשות לביטול הפסילה המנהלית ואיסור השימוש ברכב.


ניתנה היום, ל"א חשון תש"ע, 18 נובמבר 2009, בנוכחות הצדדים.














בפמ בית משפט שלום 1360-11/09 אחמד ח'מאיסי נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 18/11/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים