Google

הסתדרות הפקידים עובדי המנהל והשירותים, ועד עובדי עיריית באר-שבע - טרנר יעקב, עיריית באר-שבע, החברה למשק וכלכלה של השלטון המקומי בע"מ

פסקי דין על הסתדרות הפקידים עובדי המנהל והשירותים | פסקי דין על ועד עובדי עיריית באר-שבע | פסקי דין על טרנר יעקב | פסקי דין על עיריית באר-שבע | פסקי דין על החברה למשק וכלכלה של השלטון המקומי |

1062/01 סק     20/09/2001




סק 1062/01 הסתדרות הפקידים עובדי המנהל והשירותים, ועד עובדי עיריית באר-שבע נ' טרנר יעקב, עיריית באר-שבע, החברה למשק וכלכלה של השלטון המקומי בע"מ




בעניין:

1



בתי המשפט


בית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע
סק 001062/01


בפני
:
כב' השופטת יהודית גלטנר-הופמן
נציגת מעבידים - אסתר בכר
נציג עובדים - שאול ששון


20/09/01




בעניין
:

1 . הסתדרות הפקידים עובדי המנהל והשירותים


2 . ועד עובדי עיריית באר-שבע


ע"י ב"כ עוה"ד
זאב שצקי

המבקשים


נגד




1 . מר טרנר יעקב


2 . עיריית באר-שבע

3 . החברה למשק וכלכלה של השלטון המקומי בע"מ
- משיבה פורמלית


ע"י ב"כ עוה"ד
1-2 - ע"י עוה"ד עופר שפיר
ואופיר ארגמן
המשיבים

החלטה

1.
מדובר בבקשה למתן סעד זמני, לפיו בית הדין התבקש לעכב את הליכי המכרז 19/2001 לעבודות פינוי ואיסוף אשפה בבאר-שבע (להלן "המכרז"), עד למתן החלטה אחרת בסעד הקבוע. כן המבקשות מבקשות סעדים זמניים נוספים, ובין היתר, למסור להן את מסמכי המכרז במלואם על כל נספחיהם; לקיים מו"מ עם המבקשות בעניין נשוא המכרז האמור; לקיים חלקן בהסכם שפ"ע 2000 (נספח ז' לבקשה); להמנע מביצוע כל פעולה הנוגעת לעובדים באורח חד צדדי ללא קבלת הסכמת ועד העובדים ו/או הסתדרות הפקידים ולהמנע מביצוע כל פעולה הנוגעת לעובדים בניגוד לחוקת העבודה ו/או ההסכמים הרלוונטיים או בניגוד לחובת תום הלב בהסכמים קיבוציים.


תמצית טענת המבקשות בבקשה, כי המשיבה מס' 2 (להלן "המשיבה") נוקטת בצעדי הפרטת אגף שפ"ע וחיסול מחלקת הרכב והנקיון לפינוי האשפה באופן חד צדדי, שלא בתום לב ושלא על ידי שיתופן של המבקשות כמתחייב מההסכמים הקיבוציים החלים על יחסי העבודה שבין הצדדים. לטענתן, המשיבה הפרה את חובת ההיוועצות וניהול מו"מ עם המבקשות בהיותן הארגון היציג.


יתר הטענות פורטו בהרחבה בבקשה ובנספחיה.

2.
בתשובת המשיבים לבקשה נטען, בין היתר, כי המשיבים פעלו כדין לאחר שהמו"מ בין הצדדים לא צלח ועקב הצורך, לטענתם, לפרסם מכרז לעבודות קבלן איסוף ופינוי אשפה ופסולת, תוך הגדלת היקף העבודה ולצורך ייעול עבודת אגף השפ"ע.
נטען, בין היתר, כי המשיבה פעלה במסגרת הפרורגטיבה הניהולית שלה ושאין על בית הדין להתערב בשלב זה בהחלטה זו.

מדובר ביישום חלקי מתוכנית הבראה כוללת שנכפתה על המשיבה. כן צויין במכרז, כי
גם לאחר תחילת תוקפו המשיבה רשאית להפסיק ההתקשרות או לשנות את ההיקף הכספי הכולל של המכרז, וזאת על מנת לשמור בידה האופציה להותיר חלק מעבודות הפינוי בידי עובדי המשיבה הנוכחים, במידה שזו תהיה תוצאתו של המו"מ בין הצדדים. כמו כן צויין, כי הזוכה במכרז מתחייב להעסיק לפי דרישת העירייה 38 עובדים מתוך עובדי אגף השפ"ע המהווים כמחצית מסך עובדי המחלקות הרלוונטיות באגף.

ב"כ המשיבים מדגיש בטענותיו בפני
נו, כי על בית הדין, טרם מתן החלטה, לשקול אינטרס הציבור, אינטרס המשיבה ואינטרס העובדים ודי בכך כדי להגיע למסקנה, כי יש לדחות הבקשה.

3.
המשיבה מס' 3 לא התייצבה לדיון, שכן ביקשה לשחררה מהתייצבות ובית הדין נעתר לבקשה.

4.
לאחר שעיינו בבקשה, בנספחיה ובטעוני הצדדים, להלן החלטתנו:
א.
בתחילת הדיון הגיעו הצדדים לידי הסכמה, כי יש לנהל מו"מ לצורך יישום תוכנית ההבראה באגף השפ"ע וייעול העבודה באגף זה. הצדדים אינם חלוקים על העובדה, כי מחד יש צורך בניהול מו"מ ומאידך, יש צורך בייעול העבודה באגף ועובדה זו עלולה להשפיע על מצבת כח האדם באגף.

ב.
הצדדים לא יכלו להגיע לידי הסכמה באשר לגורל "המכרז"עד לסיום המו"מ ביניהם אשר הוגבל בהסכמה לתקופה מוגדרת, למרות מספר נסיונות ביניהם, לרבות מספר פתרונות שהציע בית הדין.

ב"כ המבקשים מבקש להקפיא את הליכי "המכרז" בתקופת המו"מ, שכן מבקשים להשיב המצב לקדמותו לאחר שלטענתם המשיבה פעלה באופן חד צדדי בפרסום המכרז.

ב"כ המשיבה נתן הסכמתו להאריך תקופת הגשת ההצעות למכרז עד 30.10.01 במקביל לקיום מו"מ בין הצדדים בתקופה זו, אולם לא הסכים להקפיא הליכי המכרז, אלא לאפשר המשך הגשת ההצעות על מנת לא להרע את מצבה של המשיבה, שכן עליה מוטלת החובה לפרסם מכרז להמשך העסקתו של קבלן פינוי האשפה, אולם הצהירה, כי מעטפות המכרז לא יפתחו עד למועד סיום המו"מ ולא יהיה שינוי בתנאי עבודתם של עובדי המשיבה עד שיוכרז הזוכה במכרז (עמוד 4 לפרוטוקול).

ב"כ המשיבים לא שלל העובדה, כי נושא "המכרז" כולל בחובו גם שינוי בהיקף העסקתו של הקבלן לעומת המצב הקיים.

ג.
לאור הבנות הצדדים שהצהירו בפני
נו, כי הינם ערים לעובדה, כי עליהם להמשיך ולנהל מו"מ על מנת למצוא פתרון יעיל להמשך פעילות אגף השפ"ע, וכפי שבא לידי ביטוי, בין היתר, בנספחים א' ו-ב' לבקשה, ולאור העובדה, כי הוכח, ולו לכאורה, כי פרסום המכרז נעשה באופן חד צדדי, אנו נעתרים חלקית לבקשה לסעד הזמני ומעכבים את המשך הליכי המכרז בעת ניהול המו"מ בין הצדדים, ולו עד ליום 30.10.01 או עד למתן החלטה אחרת של בית הדין.


מאזן הנוחות במקרה הנדון נוטה לטובת המבקשים לעכב ולהקפיא הליכי המכרז, ולו בעת ניהול המו"מ, אף אם ערים אנו לעובדה, כי ב"כ המשיבים האריך את מועד הגשת ההצעות למכרז מיוזמתו עד ל-30.10.01, שכן לדעתנו, בעת ניהול המו"מ, ובין היתר בדבר תנאי המכרז, יש להקפיא המצב טרם החל הליך פרסום המכרז.

ד.
אין מחלוקת, כי כאשר מדובר בשינוי ארגוני מדובר בשינוי אשר לכל הדעות הינו במסגרת הפרורגטיבה הניהולית של המעביד, אך יחד עם זאת, פרורגטיבה זו כפופה להוראות החוק וההסכמים הקיבוציים החלים על הצדדים, לרבות בעניין של שינוי בתנאי עבודה.

ה.
מאחר והוכח בפני
נו לכאורה, כי הצדדים מסכימים בנקודה אחת והיא, כי יש לנהל מו"מ לצורך פתרון הסכסוך, ובין היתר, קביעת תנאי המכרז, ומאחר ובהחלטה זמנית מדובר, לא מצאנו כל מקום, בשלב זה, להגיב על כל הטיעונים המשפטיים שנטענו בבקשה, אם כי למותר לציין, אלה נלקחו בחשבון עובר למתן החלטתנו זו.

5.
לסיכום, הננו נעתרים חלקית לבקשה הזמנית ומעכבים את הליכי המכרז בתקופה בה ינוהל מו"מ בין הצדדים, ולו עד ליום 30.10.01 או עד למתן החלטה אחרת של בית הדין.

כמו כן אנו נעתרים לבקשה הזמנית למסור למבקשות את מסמכי המכרז במלואם על כל נספחיהם, כפי שהתחייב ב"כ המשיבים במהלך הדיון.

רשמנו לפנינו, כי ב"כ המשיבים הצהיר, כי המשיבה תמנע מביצוע כל שינוי בתנאי עבודתם של העובדים עד לפרסום הזוכה במכרז.

6.
מאחר וראש המותב תעדר מבית הדין במשך שלושת חודשים הבאים עלינו לטובה, יועבר התיק, מיד לאחר פרסום החלטה זו, לנשיא בית הדין על מנת שיקבע המותב שידון בבקשה העיקרית, במידת הצורך.

כמו כן תשקל האפשרות לקבוע ישיבת תזכורת לצורך מעקב אחר ניהול המו"מ בין הצדדים, סמוך למועד סיומו שנקבע ל-30.10.01.

ניתנה היום ג' בתשרי, תשס"ב (20 בספטמבר 2001) בהעדר הצדדים

המזכירות תמציא העתקים לב"כ הצדדים באמצעות הפקסימיליה.



___________________
______________
______________
י. גלטנר-הופמן - שופטת
נציג ציבור
נציג ציבור





001062/01סק 734 סיגל שימן






סק בית דין אזורי לעבודה 1062/01 הסתדרות הפקידים עובדי המנהל והשירותים, ועד עובדי עיריית באר-שבע נ' טרנר יעקב, עיריית באר-שבע, החברה למשק וכלכלה של השלטון המקומי בע"מ (פורסם ב-ֽ 20/09/2001)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים