Google

יוסי פחימה - די אס בי קבלני בניין בע"מ, דוד ברקאי, מנורה חברה לביטוח בע"מ

פסקי דין על יוסי פחימה | פסקי דין על די אס בי קבלני בניין | פסקי דין על דוד ברקאי | פסקי דין על מנורה חברה לביטוח |

8772/09 עא     24/11/2009




עא 8772/09 יוסי פחימה נ' די אס בי קבלני בניין בע"מ, דוד ברקאי, מנורה חברה לביטוח בע"מ




החלטה בתיק ע"א 8772/09



בבית המשפט העליון
בירושלים


ע"א
8772/09 - א'


בפני
:

כבוד הרשמת גאולה לוין


המערער:
יוסי פחימה



נ


ג


ד



המשיבים:

1. די אס בי קבלני בניין בע"מ



2. דוד ברקאי



3. מנורה חברה לביטוח בע"מ


בקשה לפטור מאגרה ועירבון




החלטה



1.
לפניי בקשה לפטור מתשלום אגרה והמפקדת ערבון בערעור שבכותרת. הערעור נסב על

פסק דין
של בית המשפט המחוזי בתל-אביב-יפו (כב' השופט דר' ע' בנימיני) בתביעה לפיצויים בגין תאונת עבודה בה נפגע המערער. בית המשפט פסק כי האחריות לתאונה מוטלת על המשיבים אך לאחר חישוב הפיצוי בראשי הנזק השונים מצא כי סכום הפיצוי נמוך מן הסכום המהוון של קצבאות הנכות שמקבל המערער מן המוסד לביטוח לאומי. מכאן מסקנת בית המשפט כי תביעתו של המערער "נבלעת" על ידי תשלומי הביטוח הלאומי ודינה להידחות. בית המשפט הסביר זאת בכך שהמוסד לביטוח לאומי קבע את נכותו של המערער ואת שיעור הכנסותיו עובר לתאונה בערכים גבוהים יותר מאלה שנקבעו בפסק הדין.

2.
בבקשה לפניי טוען המערער כי לא עבד מאז אירוע התאונה בשנת 1997 והכנסתו היחידה היא קצבת המוסד לביטוח לאומי. לדבריו, הכנסה זו משמשת לתשלומי משכנתא ולתשלום מזונות לילדיו. כן טוען המערער כי ניסה לגייס את הכספים מקרובי משפחה אך הדבר לא צלח בידיו. המשיבה מתנגדת לבקשה על יסוד הטענה כי סיכויי הערעור קלושים. המשיבה מוסיפה וטוענת, לעניין מצבו הכלכלי של המערער, כי האחרון לא עשה די על מנת להשתלב במעגל העבודה.

3.
התמונה המצטיירת מן הבקשה והאסמכתאות שצורפו לה היא כי מצבו הכלכלי של המערער הינו דחוק, והוא יתקשה לגייס את כספי האגרה והערבון. אף דומה כי המשיבים אינם חולקים על כך, מלבד הטענה כי המערער לא עשה די על מנת להשתלב במעגל העבודה.
יוער בהקשר זה כי
בבוא בית המשפט לדון בבקשה לפטור מעירבון בוחן הוא את מצבו הכלכלי בפועל של מבקש הפטור ולא את פוטנציאל ההשתכרות שלו. טענת המשיבים לפיה המערער אינו ממצה את פוטנציאל ההכנסות שלו אינה רלוונטית אם כן לבקשה שלפניי.
אשר לאפשרות להסתייע בסביבה הקרובה, נראה כי בנסיבות העניין, הפירוט שנמסר בבקשה בצירוף המכתב של בני משפחתו (מיום 20.10.2009) הינו מספק.
בנוסף, אין בידי לשלול את סיכויי הערעור, המופנה כנגד תחשיב הפיצויים ותחשיב תגמולי המוסד לביטוח לאומי. במצב דברים זה באתי לכלל מסקנה כי יש לפטור את המערער מאגרה וערבון, כמבוקש. הטיפול בערעור יימשך כסדרו.


ניתנה היום, ז' כסלו תש"ע (24.11.2009).




גאולה לוין





ר ש מ ת

_________________________
העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח.

09087720_g03.doc

כש

מרכז מידע, טל' 02-6593666 ; אתר אינטרנט,

www.court.gov.il








עא בית המשפט העליון 8772/09 יוסי פחימה נ' די אס בי קבלני בניין בע"מ, דוד ברקאי, מנורה חברה לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 24/11/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים