Google

מדינת ישראל - שאול עובדיה

פסקי דין על שאול עובדיה

1885/05 פ     04/04/2006




פ 1885/05 מדינת ישראל נ' שאול עובדיה




בעניין:

בתי המשפט


6


בית משפט השלום ירושלים
פ
001885/05


לפני
כב' השופטת אילתה זיסקינד


08/05/2006





מדינת ישראל

בעניין
:

המאשימה
ענף תביעות מחוז ירושלים
ע"י משטרת ישראל




נ
ג
ד



שאול עובדיה



הנאשם
ש' ששון
ע"י ב"כ עו"ד


גזר דין

1.
הנאשם הורשע, ללא ניהול הוכחות, בעבירות של הסעה שלא כדין, והפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו, בכך שביום 19.8.04 הוא הסיע ברכבו ברח' חרמון במבשרת תושב זר, שאין בידו אישורי כניסה ושהייה בישראל, במטרה להעסיקו. בשעה שנעצר על ידי המשטרה, נמצא התושב הזר שוכב על רצפת המושב האחורי ברכב.


משנעצר הנאשם והובא לתחנת המשטרה, הוא צעק לעבר השוטר ברקאי "מי אתה בכלל", תפס בחולצתו, דחפו, ותפס בידו.

2.
המאשימה עותרת לעונש מאסר לתקופה של חודש, ולמאסר על תנאי, לנוכח הסכנה הטמונה בעבירות של הסעת תושבים זרים. לטענתה, העובדה, כי הפועל נשכב על המושב האחורי, מצביעה על תודעת אשם מצד התושב הזר ומצד הנאשם גם יחד, ועל מנת להרתיע מביצוע עבירה זו, מבקשת המאשימה לגזור עונש מאסר בפועל. כמו כן, הנאשם גם
ביצע עבירה של הפרעה לשוטר.

3.
לטענת הסניגור, הנאשם אסף את השוהה הבלתי חוקי בתוך מבשרת ציון, לאחר שקבע מראש לאסוף מאותו מקום את אחיו שלו אישורי שהייה בישראל, והוא מועסק על ידי אחיו של הנאשם ואולם, אחיו של השוהה הזר חלה באותו יום, ושלח את אחיו. הנאשם מכיר את כל בני המשפחה של השוהה הבלתי חוקי, ויודע, כי כולם עובדים במבשרת ציון בחברת י.ד.ברזני, וכי לכולם יש אישורים מתאימים לכך, ולכן לא בדק אם יש בידי הנוסע דנן אישור שהייה בישראל. העובדה, כי השוהה הבלתי חוקי השתטח מיוזמתו על המושב האחורי שראה את הניידת, אינה מלמדת על אשם מצד הנאשם, לנאשם אין כל שליטה על התנהגות זו של הנוסע, ואין בה להשליך על מודעותו לעבירה.

4.
באשר לעבירה של הפרעה לשוטר, התנהגות השוטרים כלפי השוהה הבלתי חוקי היתה ברוטלית, וכאשר הנאשם ניגש לשוטרים בשאלה מדוע הם עושים זאת, הם דחפוהו. בתגובה לכך אחז הנאשם בחולצת השוטר ודחפו מעליו, אך השוטר התקרב אליו בצורה מאיימת.

5.
הנאשם לא עבר מאז שום עבירה, הוא עובד בשיפוצים, אך בשל חששו, כי בטעות יעסיק שוהה בלתי חוקי, ומאחר ואין מספיק עובדים אחרים שניתן להעסיקם בעבודות אלה, חדל הנאשם, מיוזמתו, להמשיך לעבוד בשיפוצים, והגיש בקשה לרישיון נהיגה לרכב ציבורי, אשר נדחתה בגין הליך זה, אך עד שלא יקבל תעודת יושר, לא יוכל לקבל רישיון נהיגה ברכב ציבורי.

6.
לטענת הסניגור, יש לפרש את הילכת חטיב באופן המקל בענישה, והוא עותר, כי בית המשפט יסתפק בהטלת עונש של 21 ימי מאסר בעבודות שירות ומאסר על תנאי, לנוכח העובדה, כי אין באפשרות הנאשם לשלם קנס, לאור חובותיו הרבים בשוק האפור.

7.
לנאשם עבירות קודמות ישנות משנות ה-70-80 שאין מקום לקחתן בחשבון בהליך זה, כמו גם את הרשעתו משנת 2002 בעבירת תכנון ובניה, שאינה רלוונטית לענייננו.

בהתחשב בכך שהנאשם הודה במיוחס לו בכתב האישום המתוקן, וחסך מזמנו של בית המשפט ושל העדים, ובטיעונים שהעלה בפני
הסניגור, היינו, היכרות הנאשם עם אחיו ובני משפחתו האחרים של הנוסע הבלתי חוקי, היה הנאשם חייב לבדוק קיומו של אישור שהייה בישראל של אותו נוסע שאסף לרכבו, שאותו לא הכיר, ואין הוא פטור מכך בשל היכרותו את בני המשפחה האחרים. עם זאת, סבורני, כי קיימות נסיבות המצדיקות הקלה עם הנאשם, לנוכח נסיבות המקרה, והעובדה שהודה וחסך זמן שיפוטי יקר. לפיכך, אמנע מגזירת עונש מאסר ממש, ואסתפק בעונש של מאסר בעבודות שירות.


8.
אשר על כן, הנני גוזרת על הנאשם את העונשים הבאים:

א.
מאסר לתקופה של 60 יום שירוצה בעבודות שירות, בעבודות החזקה וסיוע, שירותים או מנהלה, במועצה מקומית מבשרת ציון, החוצבים 1, ת.ד. 3556, יסמין 198, מבשרת ציון, בהתאם לחוות דעת הממונה מיום 29.3.06.

על הנאשם להתייצב לריצוי עונשו ביום 26.4.06 בשעה 08:00 במפקדת גוש מרכז ת.ד. 81, רמלה, אוטובוס מתחנה מרכזית רמלה או לוד, קו מס' 247.

ב.
מאסר על תנאי לתקופה של 3 חודשים והנאשם לא ירצה עונש זה אלא אם יעבור תוך תקופה של 3 שנים מהיום כל עבירה לפי חוק הכניסה לישראל, תשי"ב-1952.

זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בירושלים תוך 45 יום מהיום
.

המזכירות תמציא העתק גזר הדין לממונה על עבודת השירות.

ניתן היום 04 באפריל, 2006 (ו' בניסן תשס"ו) במעמד ב"כ התביעה ___________________, הנאשם וסניגורו עו"ד ש' ששון
.

אילתה זיסקינד
, שופטת

עדי ברגר






פ בית משפט שלום 1885/05 מדינת ישראל נ' שאול עובדיה (פורסם ב-ֽ 04/04/2006)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים