Google

ולדימיר ברלין, לודמילה ציבולסקי, שיע קרוטס - נפחי דוד, נפחי – בדש גלי

פסקי דין על ולדימיר ברלין | פסקי דין על לודמילה ציבולסקי | פסקי דין על שיע קרוטס | פסקי דין על נפחי דוד | פסקי דין על נפחי – בדש גלי |

7328/09 בשא     24/11/2009




בשא 7328/09 ולדימיר ברלין, לודמילה ציבולסקי, שיע קרוטס נ' נפחי דוד, נפחי – בדש גלי




בעניין: 1. ולדימיר ברלין

2. לודמילה ציבולסקי

3. שיע קרוטס

ע"י ב"כ עו"ד ווסר
המבקשים (התובעים)

נ ג ד

1. נפחי דוד

2. נפחי - בדש גלי

ע"י ב"כ עו"ד נתן המשיבים (הנתבעים)
החלטה

1. בפני
בקשה לגילוי מסמכים ספציפי

הבקשה מתייחסת ל - 11 סוגי מסמכים והם: כל ההסכמים בין המשיבים ובין חברת יהושע נפחי בע"מ (להלן - החברה; ההליכים כנגדה עוכבו), כל ההסכמים בין הצדדים, כל דפי הבנק של החברה ושל המשיבים, כל עסקאות המקרקעין שנעשו על ידי המשיבים בחמש השנים האחרונות, כל החשבוניות שהוצאו על ידי המשיבה 6 חודשים עובר לפיטורי המבקשים, כל ההסכמים שנחתמו על ידי החברה 6 חודשים עובר לפיטורי המבקשים, כל ההתכתבויות בין המשיבים לעו"ד שרם בקשר לעובדי החברה, פרטי תכנית ההתייעלות שגובשה בחברה, פרטי כל ההתקשרויות וההסכמים שנחתמו והעסקאות שנערכו בתערוכה בגרמניה 2008, כל רשימת החלפים שהוזמנו מחו"ל החל מששה חודשים עובר לפיטורי המבקשים ופרוטוקול התביעות שהוגשו על ידי שאר עובדי החברה.

2. הבקשה אינה נתמכת בתצהיר וכל שנטען בה לגבי המסמכים המבוקשים הוא כי מהמסמכים תעלה אחריותם האישית של המשיבים לניהול החברה תוך מצג שווא, עירוב נכסים, ניצול מעמדם להפליית עובדים ולקיחת התחייבויות תוך ידיעה שלא יוכלו לעמוד בהן.

3. המשיבים מתנגדים לבקשה וטוענים כי מדובר בבקשה שהוגשה באיחור רב, רק לאחר שהוגשו תצהירי עדות ראשית של הצדדים, מרבית המסמכים שייכים לחברה וכנגדה ניתן צו פירוק וההליכים עוכבו, אין קשר בין המסמכים ובין הסכסוך המשפטי וחשיפת המסמכים משמעה פגיעה בפרטיות המשיבים.

4. הבקשה לגילוי מסמכים הוגשה בשלב מאוחר, לאחר המועד שנקצב על ידי בית הדין ולאחר שהתקיימה ישיבת קד"מ והוגשו תצהירי הצדדים מדובר במחדל דיוני שימצא ביטוי בפסיקת הוצאות, אך אין בו כשלעצמו להוות נימוק לדחיית הבקשה.

5. יש לקבל את טענת המשיבים כי יש לדחות את הבקשה ככל שהיא נוגעת למסמכים של החברה החברה אינה צד להליך, שכן ניתן כנגדה צו לעיכוב הליכים המשיבים נתנו תצהיר בתמיכה לתגובתם לבקשה ובו ציינו כי אין בידיהם הסכמים שנערכו בין לבין החברה ולפיכך אין מקום לחייב את המשיבים לגלות מסמכים שאינם ברשותם.

משניתן כנגד החברה צו פירוק, אף אין מקום לחייב את המשיבים לגלות דפי חשבון או חשבוניות של החברה, פרטי תכנית התייעלות, מסמכים הנוגעים לתערוכה מקצועית או רכישת חלפים, התכתבויות עם עו"ד בנוגע לעובדי החברה או תביעות שהוגשו כנגדה, שכן כל אלה מסמכים השייכים לחברה, נוגעים לניהולה השוטף ובדרך הטבע נמצאים בשליטת המפרק ולא בשליטת המשיבים מסיבה זו, הבקשה לגלות את המסמכים החברה, ככל שהיא מופנית כלפי המשיבים - נדחית.

6. נותרה לדיון השאלה האם יש לחייב את המשיבים בגין דפי חשבון שלהם למשך חצי שנה וכל עסקאות המקרקעין שנעשו על ידם בחמש השנים האחרונות.

לא ברור מדוע סבורים המבקשים כי אם המשיבים ידווחו על עסקאות המקרקעין שביצעו בחמש השנים האחרונות, יהא בכך ללמד על אחריותם האישית כלפי עובדי החברה אזכיר כי הבקשה אינה נתמכת בתצהיר וכל שנטען בנושא הוא טענה כללית לפיה מהמסמכים ניתן יהיה ללמוד על אחריותם האישית של המשיבים העובדה שהמשיבים ביצעו עסקאות כאלה או אחרות במקרקעין, מבלי שיש שמץ של ראשית ראיה כי ישנו קשר כלשהו בין עסקאות אלה ובין החברה, אינה מצדיקה חשיפת מידע זה החוסה תחת הגנת הפרטיות של המשיבים.

נימוק זה יפה אף לבקשה לגילוי דפי חשבון של המשיבים, שכן המשיבים צרפו לתגובתם אישור רו"ח בדבר חובות החברה כלפיהם נוכח אישורים אלה, בהתחשב בפגיעה בפרטיות המשיבים אם הבקשה תתקבל, כלליות הטענות שבבקשה והעדר ראשית ראיה להן, אני סבורה כי השיקול של הגנה על פרטיותם של המשיבים גובר.
7. סוף דבר - הבקשה נדחית.

המבקשים ישאו בהוצאות שכ"ט עו"ד המשיבים בסך 2,500 ₪ בצירוף מע"מ כחוק, שאם לא ישולמו תוך 30 ימים, ישאו הפרשי הצמדה וריבית כחוק.

ניתנה היום ז' בכסלו, תש"ע (24 בנובמבר 2009) בהיעדר הצדדים.
__________________
דגית ויסמן
, רשמת

1
בתי הדין לעבודה

בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב - יפו בשא 007328/09
בתיק עיקרי: עב 010396/08
בפני
: כב' הרשמת דגית ויסמן









בשא בית דין אזורי לעבודה 7328/09 ולדימיר ברלין, לודמילה ציבולסקי, שיע קרוטס נ' נפחי דוד, נפחי – בדש גלי (פורסם ב-ֽ 24/11/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים