Google

שמואל כהן, כוכבה יצחק - לוי צדוק ובניו בע"מ

פסקי דין על שמואל כהן | פסקי דין על כוכבה יצחק | פסקי דין על לוי צדוק ובניו בע"מ

6892/09 בשא     08/12/2009




בשא 6892/09 שמואל כהן, כוכבה יצחק נ' לוי צדוק ובניו בע"מ




בעניין:

1



בתי המשפט



בית משפט השלום ירושלים
בשא006892/09
בש"א 2565/09
ת.א. 2134/09

לפני:
כב' השופט עודד שחם
תאריך:
08/12/2009




בעניין
:
שמואל כהן

ע"י עו"ד שי שלמה
כוכבה יצחק

ע"י עו"ד מיכאל שפרבר
המבקש בבש"א 6892/09
המבקשת בבש"א 2565/09






נ
ג
ד


לוי צדוק ובניו בע"מ



ע"י ב"כ עו"ד
טלי לוי


משיבה

החלטה


בפני
י בקשות לדחייה על הסף.

בש"א 6892/09

1. המדובר בבקשת נתבע 3 בהליך העיקרי (ת.א. 2134/09) לדחייה על הסף של כתב התביעה המתוקן, ככל שהוא נוגע אליו.

2. הבקשה הנוכחית באה בעקבות בקשה קודמת של נתבע 3 לסילוק על הסף. בהחלטה בבקשה הקודמת קבעתי, כי בכתב התביעה המקורי נטען שהנתבעים, ובהם נתבע 3, חברו לקנוניה משפחתית להתחמק מתשלום עבור סחורה שסופקה על ידי התובעת. נטען גם לשיטה של הנתבעים שנועדה לגרום לתובעת נזק. לגבי חלקו המסוים של נתבע 3, נטען בכתב התביעה כי הוא נוטל חלק בניהול החנות הרלוונטית; כי הוא עובד בחנות; כי רכש סחורה מן התובעת; כי נטל חלק בהסדרים של פריסת תשלומים לתובעת; כי נטל חלק בפגישות עם התובעת; וכי היתה כרטסת לקוח על שמו.

3. בהחלטה האמורה קבעתי, כי התיאור האמור לעיל מעלה אפשרות של אחריות של נתבע 3 כלפי התובעת. עוד קבעתי, כי אין בכתב התביעה המקורי פירוט ברור דיו של נתונים עובדתיים, המתורגמים בצורה ברורה לעילת משפטית, כלפי נתבע 3. עם זאת קבעתי, כי אין מדובר באחד מן המקרים הקיצוניים, בהם יש הצדקה לסילוק על הסף בהעדר עילה לכאורה על פי הנטען בכתב התביעה. במצב דברים זה, אפשרתי לתובעת, ככל שהיא מעוניינת בכך, לתקן את תביעתה, ולפרט ברחל בתך הקטנה את הטענות, העובדתיות והמשפטיות, כלפי נתבע 3.

4. כתב התביעה המתוקן מתאר מסכת עובדתית דומה לזו שתוארה בכתב התביעה המקורי. עם זאת, עתה, נטען בכתב התביעה המתוקן כי הנתבעים, ובהם נתבע 3, חברו יחד בקנוניה, לפיה נתבע 3 מזמין ולוקח סחורה, נתבעת 2 נותנת המחאות חתומות בחתימתה, המחאות מחשבון הנתבע 1, באופן שיחדיו הם צד לחוזה שנכרת בין התובעת ובין הנתבעים. נטען גם, כי שלושת הנתבעים הציגו כלפי התובעת מצג כי הם פועלים יחד בצוותא במסגרת חנות משפחתית, וכי פעולה מורכבת ומשולבת כאמור של הנתבעים מהווה התקשרות של כולם, ביחד ולחוד, עם התובעת, במובן סעיף 54 לחוק החוזים (חלק כללי) התשל"ג – 1973.

5. אין בידי לחוות דעה לגופן של טענות אלה בשלב מקדמי זה, בו טרם נשמעו ראיות. התיאור האמור מעלה אפשרות, כי אם יוכח הנטען בכתב התביעה, יהיה ביד התובעת לבסס עילה משפטית נגד הנתבע 3. נוכח ההלכה המבוססת, לפיה יש מקום לסילוק על הסף רק במקרה קיצוני, בו אין כל סיכוי לביסוסה של עילת תביעה, אין מקום בנסיבות המתוארות לסילוק ההליך על הסף.

בש"א 2565/09

6. המדובר בבקשה של הנתבעת 2 בהליך העיקרי. כמו לגבי נתבע 3, גם לגבי נתבעת 2 ניתנה בשלב קודם החלטה, המאפשרת לתקן את כתב התביעה, מטעמים דומים לאלה שפורטו לעיל. בכתב התביעה המתוקן עולה טענה בדבר פעולה משולבת ומתואמת של הנתבעים, אשר עלתה כדי התקשרות חוזית, ואשר היה בה מצג כלפי התובעת. הדברים פורטו לעיל, והם יפים גם לנתבעת 2. הבסיס העובדתי הנטען לביסוסה של טענה זו מפורט בכתב התביעה המתוקן. בנסיבות אלה, ובשים לב להלכה המגבילה סילוק על הסף למקרים קיצוניים, אין מקום להיעתר לבקשה לסילוק על הסף.

התוצאה

הבקשות לסילוק על הסף נדחות. ההוצאות הנוגעות לבקשות אלה יובאו בחשבון בסופו של ההליך. הצדדים להליך העיקרי ישלימו הליכי גילוי מסמכים והחלפת שאלונים עד ליום 1.2.10. קדם משפט ביום 9.2.10 בבית המשפט ברח' חשין 1.

ניתנה היום, 8 בדצמבר 2009 בהעדר הצדדים.

עודד שחם
, שופט









בשא בית משפט שלום 6892/09 שמואל כהן, כוכבה יצחק נ' לוי צדוק ובניו בע"מ (פורסם ב-ֽ 08/12/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים