Google

חממי אליהו - כהן חנה, כהן אריאל

פסקי דין על חממי אליהו | פסקי דין על כהן חנה | פסקי דין על כהן אריאל |

1498/09 א     10/12/2009




א 1498/09 חממי אליהו נ' כהן חנה, כהן אריאל




בעניין:

1



בתי המשפט



בבית משפט השלום ירושלים
א
001498/09


בפני
:
כב' השופט אלכסנדר רון
תאריך:
10/12/2009




בענין
:
חממי אליהו



ע"י ב"כ עו"ד
עו"ד וינברגר דב

התובע


נ
ג
ד


1 . כהן חנה

2 . כהן אריאל






הנתבעים





החלטה


1.
על שולחני בקשת הנתבעים לתיקון פרוטוקול. אין קושי רב לאשר, שאכן, בזמן שביתת הקלדניות, לקו פרוטוקולים שנכתבו בכתב יד בחסר, ולא תמיד משתקפים בהם כל פרטי הדיון.


ממילא ניתנת החלטה זו באיחור.

2.
אשר לדברי הנתבע 2, נכון אני לאשר שזכור לי שאכן השבתי לו שמבין אני את טענתו, וכן כי הוא נתן ביטוי לדעתו, שהוא סבור, שאין כלל סיבה לתבוע אותו. אף נכון הוא, שלאחר בדיקת התיק נתברר שנתבע 2 הגיש תצהיר. בשים לב לבקשה נוספת שהוגשה במקביל, אציין, שכנתבע מחויב הוא ליטול חלק בהליך עד סיומו, גם אם מאמין הוא בטענותיו, וגם אם, אולי, יתברר לבסוף שצדק ( - וכמובן שאין לי דעה בשלב זה).

3.
ומכאן לשאלת התצהיר שעל הנתבעת 1 להגיש, נושא לגביו צודקת הנתבעת 1 בטענתה, ואלמלא התנהגותה המעט בלתי מנומסת באולם בית המשפט - נושא שבהמשך אשוב אליו - ניתן היה ביתר קלות לברר את טענתה במועד הדיון. ביום 16.9.09 קצב כב' השופט בן עטר לתביעה זמן להגשת תצהירים עד ליום 30.10.09, ולנתבעת 1 עוד 30 יום. תצהיר התובע הוגש ביום 27.10.09, והדיון נערך ביום 22.11.09. למרות זאת, ביקש התובע את הוצאות הדיון המיותר בהעדר תצהיר מצד הנתבעת.


בנסיבות אלה משעה אני את החלטתי שהשיתה על הנתבעת 500 ש"ח הוצאות, ויוכלו הצדדים לשוב ולטעון לשאלה זו בהמשך.

4.
אשר לסעיף 2 לבקשה לתיקון פרוטוקול. עם כל הכבוד לנתבעים, מחויבים הם בכבוד בית המשפט. בעל דין הנוטל לעצמו את רשות הדיבור, מכביד על בית המשפט, ואינו תורם בכך לסיכויי הצלחתו. ואכן, לא אחת, נאלץ בית המשפט, להעמיד את בעל הדין על החומרה וההשלכות הגלומים בחוסר נימוס לבית המשפט. למותר להדגיש שלא העיר בית המשפט לנתבעת על רצונה לומר את דברה, אלא על האופן בו נקטה. מכל מקום, למרות מורת הרוח של בית המשפט מהתנהגות הנתבעים, גם לפי הבקשה לא נפגעו הם, ודי אם יצוין, שגם לדברי הנתבעת בתחתית בקשתה, נדחתה בקשת התובע לחקירת עדים ולהוצאות. אף החלטתי הנכחית בדבר נכונותי לשוב ולשקול את הוצאות הדיון הקודם מצביעה על נכונות בית המשפט לשקול עניינית את כל טענות הצדדים, ובלבד שיקפידו על כבוד בית המשפט. להערכתי, אלמלא החלטת הנתבעים לפטר את עורך הדין שהעמידה לרשותם הלשכה לסיוע משפטי, לא היינו מגיעים עד הלום.

5.
מכבד בית המשפט מאד את כל הבאים בשעריו, החל בתובע ובבא כוחו הנכבד, וכלה בשני הנתבעים, ומובטחני, שאם יקפידו הנתבעים ליטול ללא דיחוי ייעוץ משפטי חלופי ולשתף עימו פעולה, ויקפידו על כבוד בית המשפט, תישקלנה לגופן כל טענותיהם, כמובן, במקביל גם לטענות התובע.

6.
עובר לחתימת החלטה זו, הוגשה על ידי בא כח התובע בקשה להיכנס לחצר כדי לראות את מונה המים. לתגובת הנתבעים תוך 7 ימים.


ניתנה היום כ"ג בכסלו, תש"ע (10 בדצמבר 2009) בהעדר הצדדים.





אלכסנדר רון
, שופט








א בית משפט שלום 1498/09 חממי אליהו נ' כהן חנה, כהן אריאל (פורסם ב-ֽ 10/12/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים