Google

דינה יעקובי, עזרא יעקבי - אגד אגודה שיתופית לתחבורה בישראל

פסקי דין על דינה יעקובי | פסקי דין על עזרא יעקבי | פסקי דין על אגד אגודה שיתופית לתחבורה בישראל

2000/08 תק     10/12/2009




תק 2000/08 דינה יעקובי, עזרא יעקבי נ' אגד אגודה שיתופית לתחבורה בישראל








בית משפט לתביעות קטנות בראשון לציון



10 דצמבר 2009

ת"ק 2000-08 יעקובי ואח' נ' אגד אגודה שיתופית לתחבורה בישראל






בפני

כב' השופטת
ד"ר איריס סורוקר


תובעים

1
.
דינה יעקובי
2. עזרא יעקבי


נגד


נתבעת

אגד אגודה שיתופית לתחבורה בישראל




פסק דין


1.
בפני
תביעה אשר בגדרה עתרו התובעים לחייב את הנתבעת לפצותם בגין נזקים שלפי הנטען נגרמו להם מחמת תאונת דרכים שארעה ביום 23.3.2008 ברח' הרכבת בת"א.
2.
הצדדים נחלקו בשאלת נסיבותיה של התאונה. התובעת העידה כי "התנועה היתה צפופה" ונסעה באיטיות במהירות שלא עלתה על 25 קמ"ש. לדבריה נסעה בנתיב השמאלי, והאוטובוס של הנתבעת "נסע בנתיב ימני והתקדם לכיוון שלי לפני, צפרתי לו והוא לא הגיב והמשיך את הפניה ונלכדתי בינו לבין גדר ההפרדה, צפרתי לו והוא לא הגיב עדיין, הוא שפשף אותי... שיפשף את רכבי בצד הימני בקטע האחורי ועד לאמצע של הרכב. הפח נפגע גם מצד שמאל כי נלכדתי בגדר ההפרדה" (פ' דיון מהיום, ש' 18-22). לדבריה, לא יכולתי לתת לו להשתלב כי לא היה מצב להאט, הייתי צריכה להתפלל לעבור את המקטע שבשיפוצים ב- 20 דקות או חצי שעה" (שם, ש' 22-23).
3.
נהג הנתבעת, מר טורקיאן, העיד כי נסע בנתיב ימני והיה אמור לפנות שמאלה ברח' המסגר (פ' דיון מהיום, ע' 2 ש' 8). לדבריו התבונן במראה "ע"מ לבצע סטייה לנתיב השמאלי ראיתי רכב רחוק מהטמבון האחורי שלי, ראיתי שאני יכול להשתלב בזהירות בנתיב שמאלי אותתתי שמאלה והתחלתי להשתלב ואז שמעתי צפצופים וראיתי במראה את הרכב שהיה רחוק ממני מאיץ בפראות רק כדי שלא אשתלב בנתיב. עצרתי עצירה מוחלטת לרבות בלם תחנה וזה אומר שהרכב לא זז ואיפשרתי לגב' לעבור. היא עברה ושפשפה את האוטובוס בפינה הקדמית השמאלית עם החלק האחורי ימני של רכבה" (שם, ש' 9-13).
4.
עדותו של מר טורקיאן היתה עקבית עם הדיווח שמסר למח' הביטוח בנתבעת (נ/4), שם רשם:
"ברחוב הרכבת נסעתי בנתיב הימני והתכוונתי לסטות לנתיב השמאלי בגלל שאני צריך לפנות שמאלה ברמזור הקרוב לרחוב המסגר. הסתכלתי במראה השמאלית וראיתי רכוב שרחוק ממני ויש לי אפשרות להכנס לנתיב השמאלי. בעודי מתחיל לסטות לנתבי השמאלי נשמעו צפצופים והרכב שהיה רחוק ממני החל פתאום להאיץ בצורה פראית רק כדי שאני לא אכנס לנתיה השמאלי. עצרתי עצירה מוחלטת ושמתי בלם תחנה והמתנתי שהרכב בהנ"ל יעבור. הפינה ששמאלית הקדמית של האוטובוס היתה כבר בחלק קטן בנתיב השמאלי תוך כדי שהרכב מנסה לעבור הוא שפשף את הפינה השמאלית הקידמית של האוטובוס עם הצד ימין של הרכב הפוגע".
5.
עיינתי בעדויות הנוהגים. אני סבורה כי בנסיבות הענין, האחריות לתאונה מוטלת על התובעת. התובעת הודתה כי לא נתנה לאוטובוס להשתלב בנתיב הנסיעה. לדבריה, "לא היה מצב להאט... לא יכולתי לעצור כי נסעו גם מאחור והיה צפוף"
(פ' מהיום ע' 1 ש' 23; ע' 2 ש' 4-5). אין בידי לקבל טענה זו. דווקא כאשר הדרך משתרכת והתנועה צפופה, יש מקום ליתן לאוטובוס להשתלב בנתיב נסיעה לאחר שהוא מאותת. יש לזכור, כי האוטובוס מתקדם במסלול נסיעה מסוים וקבוע מראש וכי אין לו אפשרות בחירה. בנוסף יש ליתן לו עדיפות בהשתלבות בנתיב הנסיעה, כמי שמסיע המונים. התובעת נמנעה מעשות כן. היא הודתה כי הדרך התארכה ("הייתי צריכה להתפלל לעבור את מקטע השיפוצים ב- 20 דקות או חצי שעה" – פ' ע' 1 ש' 23), וכי לא סברה שמוטלת עליה חובה לאפשר השתלבות בנתיב הפניה ("למה הוא לא נותן לי לסיים את הנתיב שלי[?]" – פ' ע' 2 ש' 3-4). גישה כזו, שבה כל נוהג "שומר" על נתיבו, לא תוכל לאפשר לאוטובוסים להשתלב אל הפניה הקבועה במסלול נסיעתם, או למצער תאט מאוד את קצב נסיעתם.
6.
כאמור, התובעת ראתה את האוטובוס בפני
יתו, ולא חלקה על כך שאותת. התובעת בחרה לצפור על מנת למנוע את השתלבות האוטובוס, במקום להאט ולאפשר לאוטובוס להשתלב. אלמלא כן, היתה התאונה נמנעת.
7.
אני דוחה את התביעה. התובעים ישלמו לנתבעת הוצאותיה בהליך זה בסך 500 ₪.


ניתן היום,
כ"ג כסלו תש"ע, 10 דצמבר 2009, בלשכתי בהעדר הצדדים.
להמציא בדואר רשום, יחד עם פרוטוקול הדיון.














תק בית משפט לתביעות קטנות 2000/08 דינה יעקובי, עזרא יעקבי נ' אגד אגודה שיתופית לתחבורה בישראל (פורסם ב-ֽ 10/12/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים