Google

ליס יו בע"מ - מ.מ.פ. מערכות מיזוג אוויר בע"מ, מרדכי פרץ

פסקי דין על ליס יו בע"מ | פסקי דין על מ.מ.פ. מערכות מיזוג אוויר | פסקי דין על מרדכי פרץ |

3404/09 עא     13/12/2009




עא 3404/09 ליס יו בע"מ נ' מ.מ.פ. מערכות מיזוג אוויר בע"מ, מרדכי פרץ




בעניין:

1



בתי המשפט


בית המשפט המחוזי בירושלים
לפני כב' השופט רפאל יעקובי
ע"א 3404/09




בעניין
:
ליס 4 יו בע"מ



ע"י ב"כ עו"ד ד' אדרי
המערערת



נ
ג
ד



1. מ.מ.פ. מערכות מיזוג אוויר בע"מ

2. מרדכי פרץ


ע"י ב"כ עו"ד צ' מנדל
המשיבים


פסק דין

1.
עניינו של

פסק דין
זה בערעור על פסק דינו של בית משפט השלום בירושלים (כב' השופט ג' ארנברג) אשר ניתן בתובענה שהוגשה בסדר דין מהיר. הערעור נדון לפני דן יחיד.

2.
ביסוד התובענה עסקת ליסינג ביחס לרכב, שתחילתה בהסכם מיום 3.9.07 בין המערערת, שהיא חברה שעיסוקה בכך, לבין המשיבה 1 (להלן: המשיבה). המשיב 2 ערב לחיובי המשיבה באופן אישי. ב-28.6.08 תפסה המערערת את הרכב, על יסוד טענתה כי המשיבה הפרה את ההסכם בכך שלא העבירה תשלומים חודשיים. בהמשך הדרך היו מגעים בין הצדדים שתכליתם להמשיך בעסקה, אלא שהם לא הניבו פרי שכן בשלב מסוים מכרה המערערת את הרכב. האחרונה לא הסתפקה בכך והגישה את התובענה שבה מדובר, בגין יתרת דמי השכירות עד תום תקופת השכירות וסכומים נוספים הקשורים באופציה לרכישת הרכב ובהוצאות התפיסה והמכירה.

3.
בית המשפט קמא דחה את התובענה, וחייב את המערערת לשלם למשיבים שכ"ט עו"ד בסך 3,000 ש"ח בצירוף מע"מ. לאחר ניתוח הראיות מתח בית המשפט ביקורת על התנהלותה של המערערת כלפי המשיבים וקבע כי היא זו שלא קיימה את ההסכם, ואין לה להלין אלא על עצמה. בדרך למסקנה הנ"ל קבע בית המשפט כי ניתנה למשיבים רשות מראש לאיחור בתשלום אחד, כך שלא היה מקום שהמערערת תתפוס את הרכב בשלב שבו תפסה אותו, וכי לא היה מקום לתפיסה גם בשל כך שלא קדמה לה הודעת ביטול ההסכם. בית המשפט הוסיף וקבע כי גם לאחר התפיסה פעלה המערערת באורח בלתי ראוי כשמגמת פניה להביא למכירת הרכב, שבוצעה לבסוף.

4.
המערערת משיגה על התוצאה הסופית ועל אבני היסוד שהובילו אליה. לטענתה, השתלשלות העניינים שקדמה לתובענה צריכה להוביל למסקנה כי פעלה כדין וכי היא זכאית לסכומים שתבעה.

5.
לאחר שקילת טענות הצדדים הגעתי לכלל מסקנה כי דין הערעור להידחות.

6.
תוצאת פסק דינו של בית המשפט קמא מבוססת בעיקרה על הממצאים העובדתיים שקבע על יסוד הראיות שהובאו בפני
ו, ובכלל זה העדפת גרסתו של המשיב 2 על פני הגרסה שבאה מפי העדה שניהלה את הקשור בעסקה מטעם המערערת. בממצאי עובדה כאלה אין דרכה של ערכאת הערעור להתערב, והמקרה דנן אינו אחד המקרים הנדירים והחריגים אשר בו מוצדקת גישה שונה.

7.
מקובלת עליי קביעתו של בית המשפט קמא כי כפועל יוצא מן הממצאים העובדתיים שנקבעו לא היה מקום לתפיסת הרכב, וכי גם לאחר תפיסתו פעלה המערערת שלא בתום לב ושלא כראוי, באופן שלא איפשר למשיבים למנוע את מכירת הרכב התפוס.
אכן, מקובלת עליי טענת המערערת לפיה אילו היה מדובר בהפרה יסודית של ההסכם מצד המשיבה הייתה המערערת זכאית לתפוס את הרכב גם ללא הודעת ביטול קודמת. ברם, משנקבע כי לא הייתה הפרה כזו, לצד יתר מה שנקבע ונאמר, אין בכך להביא לתוצאה סופית שונה מדחיית הערעור.

8.
השורה התחתונה היא שהערעור נדחה

.
המערערת תשלם למשיבים – עבור שכ"ט עו"ד ומע"מ והוצאות הערעור גם יחד – סכום כולל של 15,000 ש"ח.
הפקדון שהפקידה המערערת יועבר למשיבים, באמצעות בא כוחם, לסילוק החיוב הנ"ל.

ניתן בהעדר הצדדים היום, כ"ו בכסלו תש"ע (13 בדצמבר 2009).
המזכירות תשלח את פסק הדין אל באי כח הצדדים.

רפאל יעקובי
, שופט







עא בית משפט מחוזי 3404/09 ליס יו בע"מ נ' מ.מ.פ. מערכות מיזוג אוויר בע"מ, מרדכי פרץ (פורסם ב-ֽ 13/12/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים