Google

קרן המחקרים הרפואיים במכון הגנטי בתל השומר, קופת חולים כללית - לביא בן משה, יוליה בן משה, גיל בן משה ואח'

פסקי דין על קרן המחקרים הרפואיים במכון הגנטי בתל השומר | פסקי דין על קופת חולים כללית | פסקי דין על לביא בן משה | פסקי דין על יוליה בן משה | פסקי דין על גיל בן משה ואח' |

9018/09 בשא     13/12/2009




בשא 9018/09 קרן המחקרים הרפואיים במכון הגנטי בתל השומר, קופת חולים כללית נ' לביא בן משה, יוליה בן משה, גיל בן משה ואח'




החלטה בתיק בש"א 9018/09



בבית המשפט העליון


בש"א 9018/09



בפני
:

כבוד הנשיאה ד' ביניש


המבקשות:

1. קרן המחקרים הרפואיים במכון הגנטי בתל השומר



2. קופת חולים כללית



נ


ג


ד



המשיבים:

1. לביא בן משה



2. יוליה בן משה



3. גיל בן משה


4. גאיה בן משה


5. יהלי בן משה


בקשה להעברת מקום דיון

בשם המבקשת 1:
עו"ד חוה גלזר
בשם המבקשת 2:
עו"ד טליה קונפינו-שר
בשם המשיבים:
עו"ד דניאל שבח


החלטה

1.
לפניי בקשה לפי סעיף 78 לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד-1984 (להלן:
החוק
), להעברת מקום הדיון בתביעה שהגישו המשיבים נגד המבקשות מבית המשפט המחוזי בנצרת לבית המשפט המחוזי בתל אביב.

2.
התביעה שהגישו המשיבים הינה תביעה בגין רשלנות רפואית מצדה של מבקשת 1, אשר על פי התביעה הביאה לעילה בגין לידה בעוולה של המשיב 1, החולה במחלה קשה. לטענת המבקשות, כל הזיקות המהותיות של התביעה הן לאזור המרכז: משרדיה של המבקשת 1 מצויים בתל השומר; הבדיקות הגנטיות נשוא התובענה בוצעו כולן באזור המרכז, וכך גם מרבית מעקבי ההיריון. בנסיבות אלה, נטען כי בירור התביעה ידרוש את שמיעתם של עדים רבים - מרביתם רופאים ואנשי צוות רפואי - המתגוררים ועובדים באזור המרכז. בנסיבות אלה, נטען בבקשה כי מאזן הנוחות של הצדדים להליך מחייב את העברת מקום התביעה מבית המשפט המחוזי בנצרת לבית המשפט המחוזי בתל אביב. המשיבים מתנגדים לבקשה. לטענתם, הטיפולים אותם נאלץ המשיב 1 לעבור יקרים ביותר ונערכים בארצות-הברית, והגשת התביעה בנצרת נועדה לזרז את ההליך. נוכח המצוקה הקשה אשר נגרמת להם עקב רשלנותן הנטענת של המבקשות, והצורך החיוני מבחינתם לבירור מהיר ביותר של ההליך, מבוקש לאפשר להם ליהנות מהיתרון הדיוני אשר מקנה להם הדין בבחירת מקום הדיון בהליך, והותיר את הדיון בתביעה בבית המשפט המחוזי בנצרת.

3.
לאחר שעיינתי בבקשה ובנספחיה, וכן בתשובת המשיבה, הגעתי לכלל מסקנה כי דין הבקשה להעברת מקום הדיון להתקבל. העילה המרכזית להעברת הליך משפטי מסוים למקום שיפוט אחר, על פי סעיף 78 לחוק, היא מאזן הנוחות של הצדדים להליך. בענייננו, ניכר כי מרבית העדים הרלוונטיים להליך מתגוררים באזור המרכז. הטרחת העדים כולם לאזור הצפון, תחת ניהולה של התביעה באזור בו מצויים מרבית העדים והראיות בתיק, עלולה להגדיל את עלויות ההתדיינות השיפוטית ואף להאריכה ללא צורך. זאת, במיוחד שעה שלבית המשפט המחוזי בנצרת אין כל קשר ולו עקיף ביותר להליכים. בנסיבות אלה, בהן ברי כי הסמכות המקומית של בית המשפט המחוזי בנצרת הינה טכנית בלבד וללא כל זיקה מהותית להליך, וכאשר העדים הרלוונטיים הינם מאזור המרכז, הרי שמכלול הנתונים מצביע על כך כי מאזן הנוחות בתיק נוטה לניהולה של התביעה בבית המשפט המחוזי בתל-אביב או במחוז המרכז, באופן המצדיק את העברת מקום הדיון.

4.
אשר על כן ובשים לב במכלול השיקולים הכרוכים בבירור התביעה, אני מורה בזאת, מכוח הסמכות הנתונה לי על-פי סעיף 78 לחוק, על העברת מקום הדיון בת.א. 676/09 (מחוזי - נצרת) מבית המשפט המחוזי בנצרת לבית המשפט המחוזי במחוז המרכז.


ניתנה היום, כ"ו בכסלו התש"ע (13.12.2009).



ה נ ש י א ה

_________________________
העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח.

09090180_n02.doc

דז

מרכז מידע, טל' 02-6593666 ; אתר אינטרנט,

www.court.gov.il








בשא בית המשפט העליון 9018/09 קרן המחקרים הרפואיים במכון הגנטי בתל השומר, קופת חולים כללית נ' לביא בן משה, יוליה בן משה, גיל בן משה ואח' (פורסם ב-ֽ 13/12/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים