Google

מ.י. שלוחת תביעות כפר סבא - עפר ראובני, איל ראובני, חנניה יוסיפוב

פסקי דין על מ.י. שלוחת תביעות כפר סבא | פסקי דין על עפר ראובני | פסקי דין על איל ראובני | פסקי דין על חנניה יוסיפוב |

1898/08 פ     15/12/2009




פ 1898/08 מ.י. שלוחת תביעות כפר סבא נ' עפר ראובני, איל ראובני, חנניה יוסיפוב








בית משפט השלום בכפר סבא

ת"פ 1898-08 מ.י. שלוחת תביעות כפר סבא
נ' ראובני ואח'


15 דצמבר 2009





בפני

כב' השופטת
ניצה מימון שעשוע



בעניין:

1. מ.י. שלוחת תביעות כפר סבא




המאשימה



נגד



1. עפר ראובני
2. איל ראובני
3. חנניה יוסיפוב



הנאשמים


גזר דין



הנאשמים הורשעו על פי הודאתם בעבירה של תקיפה חבלנית בצוותא, והנאשם 2 הורשע גם בעבירה של היזק במזיד.

על פי עובדות כתב האישום, ארעה ביום 25.8.07 תאונת דרכים בין רכב הנהוג ע"י הנאשם 1, בו נסעו גם הנאשמים 2-3, לבין מונית הנהוגה ע"י המתלונן. הנאשמים יצאו מהרכב וניגשו למתלונן. הנאשם 2 היכה בחוזקה על השמשה הקדמית של המונית וסדק אותה. הנאשם 3 פתח את דלת המונית ובעט במתלונן. המתלונן יצא מהמונית, ובנסיבות אלה היכו שלושת הנאשמים את המתלונן בצוותא באגרופים, הפילוהו ארצה, ונגרמו לו נפיחות בשפה, סימנים אדומים בכתף וקריעת חולצתו. הנאשם 2 המשיך והוציא את מכשיר ה-
gps
של המתלונן מהמונית, השליכו ארצה ושברו במזיד.

ניתנו תסקירים בעניין הנאשמים, מהם עלו העובדות הבאות:

הנאשם 1 – בן 28, רווק. אחיו הגדול של הנאשם 2. סיים 12 שנות לימוד, מגיל צעיר מילא תפקיד הורי במשפחה על רקע פיטורי אביו ובעיות בריאות של אמו. שרת שירות מלא בצה"ל כמאבטח מתקנים. לאחר שחרורו עבד באבטחה ועבודות זמניות. מזה 5 שנים עובד כמטפל מוסמך במעון "נוה מנשה" המיועד לחוסים הסובלים מפיגור. לאחרונה קיבל קביעות כעובד מדינה ורואה בכך את עתידו. נטל בדיעבד אחריות לתאונה וטען כי בעת התרחשותה פרץ בין הנהגים ויכוח על האחריות לה, וכי מעורבותו האלימה היתה יציאה להגנת אחיו שהותקף. לחובתו שתי הרשעות קודמות, בעבירת תכנון ובניה ובעבירה של תקיפת שוטרים והעלבת עובד ציבור משנת 2007, בגינה נדון למע"ת. ביטא חרטה על מעשיו ותאר את האירוע כחריג בחייו. התרשמות שה"מ היתה כי לנוכח תפקידו ההורי במשפחה, נוטה לאבד שליטה לנוכח איום על בני משפחתו. בתסקיר משלים צויין כי מפגישות נוספות עם הנאשם חוזקה ההערכה, כי במצבי עלבון או איום, יכולות להתעורר בו תגובות תוקפניות, ונוטה להגיב ממקום אימפולסיבי. כן התרשם שה"מ מעולם ערכים תקין ואורח חיים מתפקד. שה"מ בחן עם הנאשם השתלבות בהליך טיפולי והנאשם נענה לכך והחל להשתתף בקבוצה טיפולית, לרבות מעקב בדיקות שתן לשלילת שימוש בגראס, וזאת על רקע חרדתו מאובדן השגיו המקצועיים בשל ההליך הפלילי. שה"מ התרשם מיכולתו של הנאשם להעזר בטיפול ולפתח יכולת התמודדות טובה יותר עם מצבי דחק. לאור נטילת האחריות, המליץ שה"מ על הטלת צו מבחן למשך שנה, ושל"צ בהיקף של 120 שעות.

הנאשם 2 – בן 23, רווק. למד 12 שנות לימוד ללא בגרות, במקביל ללימודיו בבי"ס חקלאי עבד כדי לסייע בפרנסת משפחתו. שרת שירות מלא בצה"ל והוערך כחייל טוב ואחראי. עובד מזה כשנה במחסן של חברת תרופות, ובערב עובד כמלצר. התרשמות שה"מ היתה מבחור נורמטיבי ובעל מוטיבציה להתפתח ולהתקדם. ביטא חרדה מתוצאות ההליך הפלילי. הדגיש את הנורמטיביות של משפחתו. הביע חרטה כנה על האירוע ושלל תוקפנות כדרך התנהגותו. הסביר כי באותן נסיבות טעו בכיוון הנסיעה וגרמו לתאונה, וכך ארעה ההתנגשות עם המתלונן, שנסע בכיוון הנכון. לאחר שהחל עימות מילולי בין הנהגים, התרשמו כי המתלונן פונה אליהם בעוינות, ונכנסו ללחץ, שגרם להם לתקוף את המתלונן כמתואר בכתב האישום. לאחר האירוע פנה אל המתלונן וערך עמו "סולחה" שבמסגרתה שולם למתלונן סך של 5,000 ש"ח כפיצוי על נזקי הרכוש (הוצג מסמך). התרשמות שה"מ היתה כי הנאשם הסתבך בעבירות בסיטואציה שאיימה על בטחונו העצמי, לנוכח אישיותו הילדותית שגרמה לו לתגובה רגשית אימפולסיבית ולא רציונלית. שה"מ לא התרשם מערכים עברייניים, וסבר כי חשוב לשלב את הנאשם בהליך טיפולי שיסייע לו להתמודד באופן בוגר ויעיל יותצר עם מצבי דחק. הנאשם הביע הסכמה להשתלב בקבוצה טיפולית. לפיכך המליץ שה"מ על צו מבחן למשך שנה, הכולל השתתפות בקבוצה טיפולית, יחד עם של"צ בהיקף 200 שעות שיגובש ע"י שה"מ.

הנאשם 3 – בן 24, רווק. סיים 12 שנות לימוד. שוחרר לאחר שנת שירות בצה"ל עקב אי התאמה והעדרות מהשירות, בגינה אף הורשע פעמיים. כיום עובד בשיפוצים ובמלצרות. תאר את המסגרת המשפחתית כנורמטיבית ומציבת ציפיות, אותן נוטה הנאשם לרצות. בתיאור חלקו בעבירה לא נטל אחריות, הציג עמדה קורבנית וטען כי במהלך התקיפה האלימה נשאר ישוב ברכב, הגם שאישר כי ברקע האירוע היתה שתיית משקאות משכרים במסיבה. ביטא כעס כלפי הנאשמים האחרים שסיבכו אותו, לטענתו. לא הביע נזקקות טיפולית. שה"מ התרשם כי תפקודו של הנאשם נורמטיבי בד"כ, הוא נעדר דפוסי חשיבה והתנהגות עברייניים. העבירה מוסברת על רקע אי בשלות רגשית
ונטיה לרצות את הסובבים. ההתרשמות היתה כי הליכי המשפט מהווים גורם הרתעה משמעותי. בתסקיר משלים ציין שה"מ כי הנאשם שינה טעמו ונטל אחריות על המיוחס לו, טען כי היה תחת השפעת אלכוהול ואינו זוכר את פרטי האירוע. שלל בעייה של שימוש יתר באלכוהול. אין המלצה לעניין העונש, למעט הטלת ענישה מוחשית שתחדד את מודעותו לחומרת העבירה, וכן פיצוי למתלונן.

ב"כ המאשימה טען כי חומרת העבירה, והנפיצות של תופעת האלימות בין נהגים בכביש, מחייבים דחיית ההמלצה של שה"מ לגבי הנאשם 1, שהיה הבגיר בחבורה, הנהג ברכב ובעל הרשעה קודמת בעבירות אלימות, והטלת ענישה מחמירה של מאסר בפועל, מע"ת ופיצוי למתלונן. לגבי הנאשמים 2 ו-3, צעירים שאין להם עבר פלילי, ביקש התובע לגזור ענישה של עבודות שירות ומע"ת וכן פיצוי למתלונן.

ב"כ הנאשמים 1-2 ביקשה לאמץ את המלצות התסקיר לגבי נאשמים 1 ו-2 ולגזור עונש צופה פני עתיד, צו מבחן טיפולי-שיקומי ושל"צ. צויין הפיצוי שפיצו הנאשמים את המתלונן ביוזמתם בסך 5,000 ש"ח (הוצג מסמך העדר תביעות חתום ע"י המתלונן), ההודאה והחרטה, וכן התפקוד הנורמטיבי. ב"כ הנאשם 3 טען כי מדובר במעידה חד פעמית של צעיר נורמטיבי, שהודה והפיק לקחים מהמקרה, ועל כן יש להסתפק בענישה צופה פני עתיד.

אני סבורה, כי תופעת האלימות על רקע של תאונות דרכים או סכסוכי נהגים בכביש היא מכוערת ומסוכנת, פוגעת בבטחון האישי של כל אזרח ונהג, ויש להחמיר עמה. כך בפרט, כאשר מדובר בתקיפה בצוותא חדא של שלושה צעירים נגד נהג מונית אחד, שעל פי עובדות כתב האישום לא נהג בתוקפנות או פרובוקציה כלפיהם, ואף לא היה אחראי לתאונה.

עם זאת, אתן משקל לקולא לגיל הצעיר של הנאשמים, לתפקודם התעסוקתי הנורמטיבי, להעדר עבר פלילי לנאשמים 2 ו-3, וכן להודאה ולחרטה,בצד חסכון הזמן השיפוטי.

לא מצאתי מקום להבחין לחומרא או לקולא בין הנאשמים, שכן גילו המבוגר יותר ועברו הפלילי של הנאשם 1 "מתאזנים" עם חלקם הגדול יותר של הנאשמים 2 ו-3 בתחילת האלימות ובגרימת ההיזק לרכוש, כמתואר בכתב האישום.

אני גוזרת על כל אחד מהנאשמים חודש מאסר בפועל, לריצוי בעבודות שירות לפי חוו"ד הממונה.
ששה חודשי מע"ת למשך שלוש שנים, שלא יעברו עבירת אלימות.
פיצוי למתלונן בסך 1,000 ש"ח.

נקבע למתן חוו"ד הממונה ליום 31.1.10 שעה 09:00.

מס' טלפון של הנאשמים ליצירת קשר:
הנאשם 1 -
0525463331
הנאשם 2 – 0504277420
הנאשם 3 – 0546867424

















פ בית משפט שלום 1898/08 מ.י. שלוחת תביעות כפר סבא נ' עפר ראובני, איל ראובני, חנניה יוסיפוב (פורסם ב-ֽ 15/12/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים