Google

דוד חקק - a.i.g חברה לבטוח, אבנר איגוד לביטוח נפגעי רכב בע"מ

פסקי דין על דוד חקק | פסקי דין על a.i.g חברה לבטוח | פסקי דין על אבנר איגוד לביטוח נפגעי רכב |

56244/06 א     15/12/2009




א 56244/06 דוד חקק נ' a.i.g חברה לבטוח, אבנר איגוד לביטוח נפגעי רכב בע"מ








בית משפט השלום בתל אביב - יפו



15 דצמבר 2009

ת"א 56244-06 חקק נ' a.i.g חברה לבטוח
ואח'




בפני

כב' השופט
ירון בשן

תובע
דוד חקק


נגד

נתבעים
1. a.i.g חברה לבטוח
2. אבנר איגוד לביטוח נפגעי רכב בע"מ



פסק דין


התובע נפצע ביום 7.3.02 בתאונת דרכים. אין חולק שהוא זכאי לפיצוי מהנתבעת עפ"י חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה-1975 (להלן הפלת"ד). הצדדים חלוקים באשר לגובה הנזק. האורטופד ד"ר נחשון רנד, חיווה דעתו באשר לתובע ומצא "הגבלה קלה מאוד בטווח תנועות עמוד שדרה צווארי ומותני". לאחר נכות זמנית בשיעור 10% (לתקופה שלא פורטה) התייצב מצבו של התובע בנכות בשיעור 5%, שמחציתה עקב התאונה ומחציתה עקב מצב קודם (לתובע תיעוד רב של תאונות קודמות).

התובע טוען שהתאונה הותירה בו מגבלות פיזיות יומיומיות ושנכותו התפקודית עולה על נכותו הרפואית. את מגבלותיו ניסה להוכיח ע"י פטור שקיבל מנהיגה ממושכת ומתורנויות במסגרת הצבאית". עיון במסמך זה מראה שהוא מתואר בו דווקא כחייל "כשיר לתפקיד" והפטור מבוחן כושר היה לתקופה של 60 יום בלבד ותו לא. באשר למגבלותיו בבית הצהיר התובע כי עד לתאונה
"נשאתי בכל מטלות הבית וסעדתי את הורי. מאז התאונה נמנע בעדי מלהמשיך ולבצע את עבודות הבית ונאלצתי לשכור עזרת הזולת לצורך כך". שתי הטענות אינן נכונות.
אימו של התובע העידה שדווקא היא שעסקה בבישול, כביסה ותליה, ניקיון הבית, בניקיון "לפעמים היה עוזר לי דוד לפני התאונה", קניות "בעלי עשה הכול לפני שהפך לסיעודי". משמע, כצפוי מאיש קבע העובד שעות ארוכות, תרומת התובע למטלות הבית היתה צנועה למדי.
התובע גם לא שכר עזרה על מנת להשלים את שנאלץ להחסיר בשל המגבלות שהותירה בו התאונה. את העזרה שכרו ההורים עצמם עבור עצמם. הם עשו זאת חמש וחצי שנים אחרי התאונה ודווקא מפני שהאב הפך לסיעודי ונזקק למטפלת צמודה.

התובע טען להפסד הכנסה בעבר, והעריכו ב- 189,630₪. כשמדובר בנזק שכבר התרחש כנטען בעבר, אין מקום לתחשיבים העיוניים שערך התובע. תלושי השכר שלו מפריכים את התחשיב לחלוטין. כצפוי אצל נגד שהתמיד בשירות קבע, רק השתפר שכרו של התובע עם השנים. ממילא, גם לא הפסיד זכויות סוציאליות או זכויות פנסיה. למעשה לא הוכיח התובע דבר מפרטי הנזק שבגדר הנזק המיוחד. למרות זאת, מוכן אני להעריך, שבתקופה הסמוכה לפציעתו נגרמו לתובע הוצאות חריגות שונות שלא תועדו כראוי ואני מעריך הוצאות אלה גלובאלית ב – 2,000₪.

התובע, עומד ככל הנראה בפני
שחרור מצה"ל. בסיכום ראיון הפרישה שנערך עימו, אין עדות לקשר סיבתי בין תאונת הדרכים לבין השחרור הצפוי או מועדו, שנקבע כשמונה שנים אחריה. התובע טוען שנכותו פוגמת בכושר השתכרות בעתיד והוא מעריך את הפסדו ב-147,326₪. לטענתו, יש לו מקצוע צבאי ייחודי, בתחום הסימולאטורים לתותחים ולטנקים ויקשה עליו, עקב מגבלותיו הפיזיות, להשתלב בשוק העבודה האזרחי. התובע הוא הנדסאי מכונות, מקצוע אזרחי לכל דבר. הנכות שנותרה לו עקב התאונה היא זעירה. לכל היותר תהיה לה השפעה שולית כלשהי על כושר השתכרותו בעתיד. באופן גלובאלי אני מעריך את הפסדו בראש נזק זה ב – 15,000 ₪.

לעניין הנזק הלא ממוני, מצאתי לנכון לפצות את התובע בסך 15,000 ₪.

לסיכום, התובע נפגע בתאונת דרכים שהסבה לו נזק אורטופדי קטן. עבור כל נזקיו הנובעים מהתאונה, נפסק לתובע
פיצוי בסך 32,000 ₪ בתוספת שכ"ט עו"ד בשיעור 15% בתוספת מע"מ.

ניתן היום,
כ"ח כסלו תש"ע, 15 דצמבר 2009, בהעדר הצדדים.














א בית משפט שלום 56244/06 דוד חקק נ' a.i.g חברה לבטוח, אבנר איגוד לביטוח נפגעי רכב בע"מ (פורסם ב-ֽ 15/12/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים