Google

פואד סעיד נסאר - אררט חברה לבטוח בע"מ, אבנר אגוד ביטוח נפגעי רכב, סאלח מחמוד עדוי

פסקי דין על פואד סעיד נסאר | פסקי דין על אררט חברה לבטוח | פסקי דין על אבנר אגוד ביטוח נפגעי רכב | פסקי דין על סאלח מחמוד עדוי |

1632/00 א     07/09/2006




א 1632/00 פואד סעיד נסאר נ' אררט חברה לבטוח בע"מ, אבנר אגוד ביטוח נפגעי רכב, סאלח מחמוד עדוי




בעניין:

44



בתי המשפט



בית משפט מחוזי חיפה
ת.א
001632/00


בפני
:
כב' השופט יצחק עמית
תאריך:
07/09/2006



בעניין
:
פואד סעיד נסאר



ע"י ב"כ עו"ד
צדיק נסאר

התובע


- נ ג ד -


1. אררט חברה לבטוח בע"מ

2. אבנר אגוד ביטוח נפגעי רכב
3. סאלח מחמוד עדוי


ע"י ב"כ עו"ד
שגיא ואח'

הנתבעים


החלטה


1.
התובע נפגע בתאונת דרכים ביום 23.3.2000.

פרופ' שרף ז"ל, שהתמנה כמומחה בתחום הנוירולוגי, העמיד נכותו של התובע על 30%.

בעקבות פטירתו של פרופ' שרף, ולבקשת הנתבעים, התמנה פרופ' ירניצקי כמומחה מטעם בית המשפט. פרופ' ירניצקי העריך נכותו של התובע בתחום הנוירולוגי ב-50%.

פרופ' ירניצקי נחקר על חוות דעתו, בין היתר, לגבי הבדיקה הפסיכודיאגנוסטית שנערכה לתובע. כן נחקרה הפסיכולוגית גב' פרלובה, שערכה לתובע את הבדיקה.

מאחר שהבדיקה של התובע נערכה בשפה העברית, עתרו הנתבעים להורות על בדיקה חוזרת של התובע והפעם בשפה הערבית. התובע התנגד לבקשה ועל כך נסבה החלטה זו.

2.
התובע טען כי מלכתחילה לא היה מקום לחקירתה של הפסיכולוגית, באשר ממצאי הבדיקה היו אך כלי עזר למומחה, במסגרת הסמכויות הנתונות לו להורות על בדיקות עזר כאלו ואחרות.

טענה זו, צריך היה התובע להעלות לפני חקירתה של הפסיכולוגית. משלא עשה כן והסכים לחקירתה, איני רואה להידרש לסוגיה אם ראוי לאפשר חקירתו של פסיכולוג או כל בודק אחר, שהמומחה הרפואי הסתמך על בדיקתו במסגרת סמכויות העזר הנתונות לו לפי תקנה 9(א) לתקנות פיצויים לנפגעי תאונות דרכים (מומחים), התשמ"ז-1987.

3.
ולגופא של בקשה.

הפסיכולוגית אישרה כי ייתכן שבחלק מהמבחנים שנערכו לתובע, שהם מבחנים תלויי שפה, היה שוני בהערכה אילו היו נערכים בשפה הערבית (עמ' 22). אלא, שעל פי התרשמותה, התובע היה מסוגל לבצע את הבדיקה בשפה העברית ולא היה צורך לבצע את הבדיקה בערבית (עמ' 14 ש' 14, עמ' 15 ש' 32) "הוא דיבר עברית בבדיקה בבחינה שהתאפשר העברת המבחנים והבנה והדיבור שלו היה פונקציונלי...שפה פונקציונלית לא מספיקה. אבל היה לו יותר מזה. הוא הבין אותי, עקב אחרי ההוראות לבצוע המטלות, ועשה מה שצריך..הוא יכול היה להבין את השפה, להתנהג לפי ההוראות, לבצע דברים, לזכור מה שאמרתי. אוצר המילים שלו היה דל, אבל מספיק כדי לבצע את המטלות" (עמ' 20-21).

עדותה של הפסיכולוגית, עולה בקנה אחד עם התרשמותו של פרופ' שרף ז"ל, שכתב בחוות דעתו כי התובע "דובר עברית רהוטה, מסביר שעבד במסעדה על יד ת"א ומשם העברית הטובה".

התובע הגיע לבדיקה אצל פרופ' ירניצקי בלווית קרוב משפחה שסייע בתרגום. עקרונית,
הסכים פרופ' ירניצקי כי רצוי שהבדיקה הקוגנטיבית תיעשה בשפת האם של הנבדק. עם זאת, ציין כי הוא מכיר את הפסיכולוגית וחזקה עליה שלא הייתה עורכת לתובע את המבחן בעברית, אילולא סברה שהתובע מתאים לכך. עוד ציין, כי נוכח אופי הפגיעה של התובע, המשקל ההתנהגותי ממילא "כבד" יותר מהמשקל הקוגנטיבי.

השורה התחתונה היא, שלא עלה בידי הנתבעות להראות כי יש טעם בקיום בדיקה נוספת של התובע בשפה הערבית, ועל כן אני דוחה הבקשה.

מובן כי אין במסקנתי זו, כדי להביע עמדה לגבי טענות שונות שהנתבעות העלו לגבי חוות דעתו של פרופ' ירניצקי, כמו הטענה כי נזון מפיו של קרוב המשפחה ולא ישירות מהתובע.





4.
התובע יגיש תצהירי עדות ראשית תוך 45 יום, והנתבעות תוך 45 יום לאחר מכן, למעט עדים שאינם בשליטתן או תצהיר חוקר, שיוכן מראש ויוגש בתום הבאת ראיות התובע.

נקבע לקדם משפט בנוכחות התובע ליום 13.12.2006. תשומת לב התובע שעליו להתייצב לאותה ישיבה, באשר עקב אי התייצבותו לישיבות הקודמות, למרות שנתבקש לעשות כן, לא הסתייע בידי בית המשפט לנסות להביא הצדדים לפשרה .

נקבע לשמיעת ראיות ליום 29.1.2007 שעה 09:45 ואילך.


ניתנה היום י"ד באלול, תשס"ו (7 בספטמבר 2006) בהעדר הצדדים.


י. עמית, שופט
צפה






א בית משפט מחוזי 1632/00 פואד סעיד נסאר נ' אררט חברה לבטוח בע"מ, אבנר אגוד ביטוח נפגעי רכב, סאלח מחמוד עדוי (פורסם ב-ֽ 07/09/2006)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים