Google

אלברט אוחיון ועוד 124 אחרים - חממי עזרא

פסקי דין על אלברט אוחיון ועוד 124 אחרים | פסקי דין על חממי עזרא

1208/96 א     05/01/2004




א 1208/96 אלברט אוחיון ועוד 124 אחרים נ' חממי עזרא




1
בתי המשפט
א 001208/96
בית משפט מחוזי תל אביב-יפו
05/01/2004
תאריך:
שופט: אלטוביה מגן

בפני
:

אלברט אוחיון ועוד 124 אחרים

בעניין:
התובע

גולן ששי
ע"י ב"כ עו"ד
נ ג ד
חממי עזרא

חממי שלמה

הנתבעים
1 . עו"ד איבצן אמיר

2 . עו"ד שנהב חיים
3 . עו"ד ולר שחר
ע"י ב"כ

נ ג ד

י.ת.ד.י. 1991 בע"מ
משב ג' | הועדה המקומית רמלה
משב ג' | 'אבוטבול דוד ואח
משב ג' | כהן יעקב ואחרים
משב ג' | ירמיהו אריה ואחרים
משב ג' | ברזלבאום רבקה ואחרים
משב ג' | מרדכי מאיר ואחרים
משב ג' | סיסו גבריאל ואחרים
משב ג' | שאר דיירי הבניניים ע"פ רשימה
משב ג' | מוריס אגבבה קבלן בנין בע"מ
משב ג' | רמי חרושת מרצפות בע"מ
משב ג' | י. אדיב את גוז בע"מ
משב ג' | אגבבה
משב ג' | יתדי 1991 בע"מ
משב ג' | רמת חרושת מרצפות בע"מ

צדדים שלישיים
עו'ד להב אוסנת
עו"ד איבצן אמיר

עו"ד גולן ששי

עו"ד אברמוביץ מנחם
עו"ד גולדברג אברהם
עו"ד טייטלבאום משה
עו"ד בר חן אבנר

ע"י ב"כ
החלטה

הצדדים פנו, כל אחד מטעמו, בבקשות לתיקון טעויות אשר לטעמם נפלו בהחלטה ובפסיקתא שניתנה על ידי ביום 29.10.03. קראתי בעיון את הבקשות והתגובות להן וזאת לאחר שהוריתי לצדדים לסכם את הבקשות כולן, הואיל והוגשו בקשות אחדות בהפרשי זמנים קצרים, כשכל אחת נוגעת ודנה במקטע אחר של החלטה. עם לימוד טענות הצדדים ועיון מחדש בפסק דינו של כב' סגן הנשיא השופט טלגם מיום 18.8.00 וההחלטות שניתנו לאחריו, הכל כפי שפירטתי בהחלטתי האמורה, הנני קובע כדלקמן:

1. קראתי את עמדות הצדדים בעניין הפרשי ההצמדה והריבית בנוגע לפיצוי בשל הפסד שטח הדירה. חזרתי וקראתי את פסק הדין של כב' השופט טלגם והחלטותיו המאוחרות ולא מצאתי כי יש ממש בטענות התובעים. נוסח הפסיקתא, סעיף 5 לה, משקף נאמנה את שנקבע ואין מקום לתקנה. בעניין זה אין גם מקום להעלות לאחר מתן פסק הדין, במסגרת ניסוח הפסיקתא, את טענת המשיבים (הנתבעים), בקשר עם מגבלת הפיצוי .

2. נפלה טעות סופר בתאריך בו ניתנה חוות הדעת של דר' זלינגר ובכל מקום שציינתי כי המועד לתחילת החישוב הינו מיום חוות הדעת של ד"ר זלינגר הרי שהתאריך הקובע הינו 1.8.98.

3. אין מקום לתיקון בקשר עם משך תקופת פינוי הדירות לצורך ביצוע התיקונים אשר נקבעה בפסק דינו של סגן הנשיא למשך שבוע ימים. בית המשפט מפי כב' סגן הנשיא טלגם נסמך בפסק הדין על חוות הדעת של המומחה דר' זלינגר. העובדה שכעת סוברים התובעים שזמן זה אינו מספיק אינה יכולה לשנות את קביעת בית המשפט בפסק דינו. אף בעניין הדרישה להצגת קבלות כנגד התשלומים בגין השהות וההארחה במלון כתנאי לקבלת ההחזר מאת היזמים מצאתי כי הפסיקתא משקפת נאמנה את החלטות בית המשפט בעניין זה.

4. הפסיקתא בנושא הסך של 60,000 ₪ שעל חנניה עובדיה לשלם - כב' השופט טלגם קובע : "חנניה התחייב לשלם פיצוי מוסכם בסך 15,000 דולר אם יפר התחייבותו ונראה לי שזהו השכר והפיצוי המלא שעליו לשלם בגין התביעה - היינו חיוב בסך 60,000 ₪" (עמ' 36 לפסק הדין מיום 18.8.00- ההדגשות אינן במקור). זוהי אם כן לשון הפסיקתא, והדברים מדברים בעדם. ההחלטה המאוחרת יותר מיום 5.9.00 אינה משנה קביעה זו.
מכל מקום טענות בעלות אופי של טענות ערעור, אין מקומן במסגרת ניסוח הפסיקתא והדברים ידועים. אם מדובר בהחלטה מוטעית אם לאו, אין בידי בשלב זה, להישמע לטענות ממין זה.

5. באשר לסעיף 35 לפסיקתא - הרי שהוא יתוקן בהתאם ללשון פסק הדין בעמ' 37 : "היזמים יישאו בחלק מהוצאות התובעים ושכר טרחת עורך דינם בתשלום חלקי של 120,000 ₪ בתוספת מע"מ כאשר סכום זה נושא הפרשי הצמדה וריבית, אם לא שולם עד ליום 1.9.00, מיום מתן פסק הדין ועד לתשלום בפועל." הפסיקתא איננה המקום לפרש את פסק הדין החלקי אלא תכליתה לתת ביטוי אופרטיבי תמציתי לאמור בו, ככל האפשר. מטעם זה אין אני יכול לדון בטענות הצדדים בקשר עם נושא זה ככל שאילו חורגות מהמשמעות המידית של דברי כב' סגן הנשיא.

6. בעניין הוספת סכומי תשלום בגין מע"מ - לא מצאתי לשנות את נוסח הפסיקתא ואני מפנה להסבר שניתן ברישא של אותה פסיקתא בעניין זה (עמ' 3 להחלטה מיום 29.10.03, שורה 18).

7. לא מצאתי כל מגבלה או טעות בנוסח סעיף 30 לפסיקתא.

8. לא מצאתי טעות בפסיקתא בנוגע למועדי ביצוע עבודות התיקון. העיקרון המנחה שקבע כב' סגן הנשיא טלגם הינו שלא לעכב את ביצוע העבודות תוך ניסיון לסיימן מהר ככל האפשר. המועדים שנקבעו בעת מתן פסק הדין באוקטובר 2000 אינם ישימים בחלקם ולכן הוריתי ברישא של הפסיקתא כי המומחה מטעם בית המשפט, אינג' צימרמן, הוא שיקבע המועדים עתה בהתאם לעקרונות דלעיל. אין המדובר ב"טעות" בפסיקתא ואינני מוצא מקום לתקנה.

9. התובעים מעלים טענות בנוגע לנשיאה בשכרו של רואה החשבון שמונה למקרה ויתגלעו חילוקי דעות בקשר עם אופן חישוב הסכומים, התשלומים, הפיצויים וכיוצא בזה בקשר עם הוצאתו לפועל של פסק הדין. אינני מוצא מקום לתקן את הפסיקתא בעניין זה וכל עוד לא תינתן הכרעה, באותם חילוקי דעות, אם יתגלעו, על ידי בית המשפט, אזי חלוקת הנשיאה בשכרו של רואה החשבון תהא כפי שנקבע ביום 29.10.03.

11. באשר לסעיף 19 לפסיקתא - סכום הפיצוי שקובע בית המשפט, הגם שהוא קרוב לסכום שקבע המומחה מטעם התובעים, הרי הוא סכום פסוק עצמאית על ידי בית המשפט ועל כן מועד תחילת ההצמדה והריבית של סכום זה צריך שיהא מועד מתן פסק הדין, קרי מיום 18.8.00.
12. בהמשך לסעיף 1 לפסיקתא - יתווספו מתוך פסק דינו של כב' סגן הנשיא טלגם המלים "היזמים יוכלו להציע למפקח 3 מבצעים לכל נושא ומי שייבחר יעבוד בפיקוח המפקח" (עמ' 11 לפסק הדין יום 18.8.00).

13. לא מצאתי כי נפלה טעות בפסיקתא בעניין בליטות העמודים הקונסטרוקטיביים( סעיף 7), מעקות המרפסות (סעיף 8), פגמים באמבט (סעיף 10) או תיקוני הטיח בממ"ד (סעיף 15).

14. הסכום שנקבע בעניין חידוש טיח חוץ צריך שיישא הפרשי הצמדה וריבית מיום מתן פסק הדין קרי מיום 18.8.00 ולא מיום 27.5.96 כפי נרשם באשר הוא מהווה פיצוי שקבע בית המשפט בלא הפניה לחוות דעת.

15. הפסיקתא אמורה לשקף את פסק הדין ליום נתינתו ואין לכלול בה הערות בדבר סכומים ששולמו או תיקונים שבוצעו - בין אם אלו נעשו לפני מתן פסק הדין ולא הופיעו בו ובפרט אם בוצעו לאחר נתינתו - מה גם שאלו מצריכים מסכת ראייתית נפרדת אשר צריכה להתברר בהליך אחר.

16. סגן הנשיא קבע כי פיקדון ימשמש כבטוחה לתשלום שכרו של המומחה אינג' צימרמן - ב"כ הנתבעים הודיע כי זה מופקד בידיו. הואיל וכב' סגן הנשיא לא היתנה אחרת, כל עוד המומחה מקבל את שכרו ואין לו הסתייגות מהמשך החזקת הפקדון בידי ב"כ הנתבעים, אינני מוצא מקום להתערב בכך.

17. שאר הנושאים שהצדדים מעלים בבקשותיהם אינם ראויים לדיון במסגרת תיקוני פסיקתא.

אינני עושה צו להוצאות כלפי מי מהצדדים . שקלתי לאור הסרבול שנקטו בו הצדדים לפסוק הוצאות לטובת המדינה כמצוות תקנה 514 לתקנות סדר הדין האזרחי אלא שהלכתי בעקבות קודמי, המותבים האחרים שעסקו בתובענה זו בעבר ובחרתי לעת עתה שלא לעשות כן, תוך שאני תקווה שהצדדים ובאי כוחם יבינו דבר מתוך דבר ויסיקו את הטעון הסקה בקשר עם אופן המשך ניהול התובענה.

ניתנה היום י"א בטבת, תשס"ד (5 בינואר 2004) שלא במעמד הצדדים
המזכירות תמציא העתקים לב"כ הצדדים
אלטוביה מגן
, שופט

001208/96א 052 אלטוביה מגן








א בית משפט מחוזי 1208/96 אלברט אוחיון ועוד 124 אחרים נ' חממי עזרא (פורסם ב-ֽ 05/01/2004)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים