Google

איילון - חברה לביטוח בע"מ - מדינת ישראל, אהרון רבי, ענבל חברה לביטוח בע"מ

פסקי דין על איילון - חברה לביטוח בע"מ | פסקי דין על מדינת ישראל | פסקי דין על אהרון רבי | פסקי דין על ענבל חברה לביטוח |

31135/08 תאמ     21/12/2009




תאמ 31135/08 איילון - חברה לביטוח בע"מ נ' מדינת ישראל, אהרון רבי, ענבל חברה לביטוח בע"מ








st1\:*{behavior: }
בית משפט השלום בתל אביב - יפו



21 דצמבר 2009

תא"מ 31135-08 איילון חברה לביטוח בע"מ נ' משרד הביטחון ואח'






בפני

כב' השופט
בני שגיא

תובע ונתבעת שכנגד
1
.
איילון
- חברה לביטוח בע"מ


נגד

נתבעת ותובעת שכנגד
נתבע 2
נתבעת 3
מדינת ישראל
אהרון רבי
ענבל חברה לביטוח בע"מ




פסק דין



לפני תביעה ותביעה שכנגד שעניינן תאונת דרכים שהתרחשה בין רכב התובעת לרכב הנתבעת והתובעת שכנגד.

בישיבת בית המשפט שהתקיימה ביום 10.11.2009 נשמעו עדויות הנהגים, וב"כ הצדדים נתנו הסכמתם למתן

פסק דין
על דרך הפשרה בשתי התביעות.

אין חולק ששני כלי הרכב הגיעו מאותו כיוון נסיעה, ואילו התאונה אירעה שעה ששניהם פנו שמאלה במקביל. המחלוקת המרכזית בין הצדדים התמקדה בשאלה האם קיימת אפשרות לפניה שמאלה מהנתיב האמצעי בכביש (השני משמאל). לו הוכח כי קיימת אפשרות שכזו, צריכה הייתה התביעה להידחות והתביעה שכנגד להתקבל, ולו הוכח כי אין אפשרות שכזו, צריכה הייתה התביעה להתקבל, והתביעה שכנגד להידחות.

נוכח טיב המחלוקת בין הצדדים, כמבואר לעיל, סוכם כי יינתן צו לעירית ירושלים, במסגרתו תוגש לבית המשפט תעודת עובד ציבור המתייחסת למספר הנתיבים המאפשרים פניה שמאלה בצומת בו אירעה התאונה.

מתעודת עובד הציבור שהוגשה לבית המשפט ביום 20.12.09 עולה כי נוסח הצו (שהותאם לתיאור מקום התאונה כפי שנמסר על ידי הנהגים), מתיישב עם שני צמתים סמוכים באותו כביש: צומת הרחובות ירמיהו
- צפניה, וצומת הרחובות ירמיהו
- שמגר.

על פי תיאור נהג התובעת – התאונה התרחשה בצומת הרחובות ירמיהו
- צפניה (מדובר ברחוב בר אילן שנקרא בהמשך רחוב ירמיהו). מתעודת עובד הציבור עולה כי כפי שטען נהג התובעת, מותרת הפניה שמאלה אך ורק לכלי רכב המגיעים מהנתיב השמאלי ברחוב בר אילן לכיוון רחוב צפניה.
על פי תיאור נהג הנתבעת – התאונה התרחשה בצומת הרחובות ירמיהו ושמגר. מתעודת עובד הציבור עולה כי כפי שטען נהג הנתבעת, מותרת הפניה שמאלה משני הנתיבים השמאליים ברחוב ירמיהו לכיוון רחוב שמגר.

מדובר בתיאורים אשר נמסרו על ידי הנהגים בטופס ההודעה למבטחת, ולא התרשמתי כי הותאמו, בשלב מאוחר יותר, לצורך גרסה זו או אחרת.

ברור כי אחד מהנהגים טעה, ולאור התרשמותי משני הנהגים – טעה בתום לב, באשר למבנה הצומת ולאפשרות (או לאי האפשרות) לפנות שמאלה מהנתיב השני משמאל.

נוכח קיומן של שתי אפשרויות מקבילות, אשר כל אחת מתיישבת עם עדותו של אחד הנהגים המעורבים, ובהיעדר נתונים רלוונטיים נוספים, מאויינות כפות המאזניים, ולא ניתן להגיע להכרעה במסגרתה תועדף אחת הגרסאות
.

בנסיבות אלה, ומכוח סמכותי לפי סעיף 79א לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד – 1984, לא נותר לי אלה לדחות את התביעה והתביעה שכנגד.

אשר על כן התביעה והתביעה שכנגד נדחות.

כל צד יישא בהוצאותיו.

המזכירות תשלח העתק פסק הדין לצדדים.

ניתן היום,
ד' טבת תש"ע, 21 דצמבר 2009, בהעדר הצדדים.














תאמ בית משפט שלום 31135/08 איילון - חברה לביטוח בע"מ נ' מדינת ישראל, אהרון רבי, ענבל חברה לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 21/12/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים