Google

קרן נאור - טיזבי יניב, סהר חב' לביטוח בע"מ, אבנר איגוד לנפגעי רכב בע"מ

פסקי דין על קרן נאור | פסקי דין על טיזבי יניב | פסקי דין על סהר חב' לביטוח | פסקי דין על אבנר איגוד לנפגעי רכב |

11283/98 א     30/12/2003




א 11283/98 קרן נאור נ' טיזבי יניב, סהר חב' לביטוח בע"מ, אבנר איגוד לנפגעי רכב בע"מ




1
בתי המשפט
א 011283/98
בית משפט השלום הרצליה
30/12/2003
תאריך:
כב' השופט צבי דותן

בפני
התובעת
קרן נאור

בעניין:

נ ג ד
הנתבעים
1 . טיזבי יניב

2 . סהר חב' לביטוח בע"מ

3 . אבנר איגוד לנפגעי רכב בע"מ

פסק דין
1. התובעת נפגעה בתאונת דרכים ביום 3/10/96, בהיותה כבת 15.5, ונפגעה לטענתה בעיקר בברך שמאל. המחלוקת בין התובעת והנתבעים היא רק בשאלת גובה הנזק. הוסכם בין הצדדים כי פסק הדין יינתן לפי סעיף 4(ג) לחוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

2. התובעת עברה בדיקות וטיפולים שונים, הכל כמתואר בפירוט בסיכומי התובעת, לרבות ניתוח ארטרוסקופיה בברך שמאל (4.5 שנים אחרי התאונה). ד"ר מנחם יצחקי מונה ע"י הצדדים כמומחה רפואי בתחום האורטופדי. ד"ר יצחקי קבע בחוות דעתו כי התובעת נפגעה ברגל שמאל, ואושפזה בגלל חשד לשבר בראש הירך השמאלית, חשד שלא אומת. בבדיקתו לא מצא ד"ר יצחקי הגבלה בתנועות ע"ש המותני והצווארי, או הגבלות בתנועות פרקי הירכיים. בפרק ירך ימין הוא מצא snapping hip, שלהערכתו אינו קשור לתאונה, שכן, הפגיעה בתאונה היתה ברגל שמאל, ולא ימין. הוא לא מצא כל ביסוס אורגני לתלונותיה של התובעת. בהעדר ממצאים נוירולוגיים או הגבלות בפרקי הירכים, קבע המומחה כי אין לתובעת כל נכות לצמיתות.
נשלחו אל המומחה שאלות הבהרה רבות, אולם הוא לא חזר בו ממסקנותיו. ב"כ התובעת בסיכומיו מנסה להראות טעויות שנפלו בחוו"ד המומחה, אולם, בסופו של דבר (עמ' 4, סעיף 7 לסיכומיו), אין הוא מערער על המסקנה הסופית לפיה לא נותרה כל נכות, אך טוען יחד עם זאת כי התובעת נפגעה פגיעה אשר עשויה להפריע לה במהלך חייה.

הוצאות סיעוד לעבר
3. התובעת אושפזה בבי"ח תל השומר משך חמשה ימים. במהלך האישפוז נקבע כי תלך על קביים ללא דריכה (ראה ת/3, רישום מיום 4.10.96), וביום 9.10.96 שוחררה מביה"ח תוך הוראה לעשות שימוש בקביים. במסמך רפואי מיום 15/10/96 (ת/4) נרשם כי "היתה שבועיים על נקסין וקביים". התובעת נעדרה מבית הספר משך שלשה שבועות. בתקופת שירותה הצבאי עברה התובעת ניתוח ארטרוסקופיה בברך שמאל (4.5 שנים לאחר התאונה) ולאחר מכן נמצאה במנוחה במשך כחודשיים, במהלכם עברה טיפולי פיזיותרפיה לחיזוק הברך.
נטען כי בתקופות הללו נאלצה אמה של התובעת לטפל בה ולסעוד אותה, ולצורך כך נאלצה האם לעזוב את עבודתה בחנות בה היתה שותפה, לתקופה בה שהתה עם התובעת בבית. כמו כן ליוותה אותה לכל הבקורות, הבדיקות והטיפולים הרבים שעברה התובעת במהלך מספר שנים לאחר התאונה. אכן, התובעת עברה בדיקות רבות וטיפולים, וניתן להניח כי אמה אכן נעדרה מעבודתה והתלוותה אליה, לפחות לאותן בדיקות שעברה בהיותה קטינה וטרם שירותה הצבאי. מאידך גיסא, אין כל הוכחה, ולמעשה גם לא נטען במפורש, כי אמה הפסידה הפסד כלשהו בשכרה. 60221
במסגרת

פסק דין
על דרך הפשרה אני פוסק בראש נזק זה סך של 1,200₪.

הוצאות רפואיות בעבר ובעתיד
4. נטען כי התובעת נזקקה בעבר, כיום, וגם בעתיד למשככי כאבים.
ביחס לעבר - לא הוצגו כל קבלות שהן.
ביחס לעתיד - ד"ר יצחקי אישר כי היא אכן תיזקק למשככי כאבים (תשובות הבהרה מיום 16/7/00).
אני פוסק לתובעת בראש נזק זה סך של 2,000₪.

שיעורים פרטיים
5. נטען כי בשל העדרות בת 3 שבועות מספסל הלימודים, נזקקה התובעת לשיעורים פרטיים באנגלית (לקראת בחינות הבגרות). אמנם לא הוצגו כל קבלות, אולם התובעת טוענת כי הסטודנטית שנתנה לה שיעורים פרטיים באנגלית לא נתנה קבלות. במסגרת

פסק דין
על דרך הפשרה ניתן לפסוק פיצוי בראש נזק זה גם ללא קבלות, אולם ההערכה של 1,500₪ היא מופרזת ביותר, שהרי התובעת נעדרה מהלימודים שלשה שבועות בלבד.
אני פוסק לתובעת בראש נזק זה סך של 250₪.
הוצאות נסיעה לטיפולים רפואיים
6. בשים לב למספר הרב של בדיקות וטיפולים שעברה התובעת (לרבות בדיקתה ע"י המומחה המוסכם, בירושלים), ובשים לב כמובן גם לטענות הנתבעת בסיכומיה, אני פוסק לתובעת בגין נסיעות סך של 800₪.

הפסד כושר השתכרות לעתיד
7. בפסיקה נקבע כי "פשיטא, משלא נותרה לו נכות כלשהי - לא נפגע כושר השתכרותו. רק במקרים חריגים ביותר תיתכן אפשרות שנותרה הגבלה כלשהי בכושר ההשתכרות על אף שלא נותרה לתובע כל נכות" (ע"א 5779/90 הפניקס נ' עבדול אחמד פד"י מ"ה (4) 77, בעמ' 87). ב"כ התובעת מסתמך על פרשת ע"א 146/87 כץ נ' רוזנברג פד"י מג (3) 421, אולם באותו מקרה נמצאו אצל התובע סימנים נוירולוגיים קלים בצורת חולשה קלה ביד ורגל שמאל, ועקב כך אף הורד הפרופיל הצבאי שלו, והוא הועבר לתפקיד שאינו דורש מאמץ פיזי רב. מומחה ביהמ"ש, באותו מקרה, לא שלל קיומם של מיחושים אובייקטיביים אצל התובע.
במקרה דנן, לעומת זאת, קבע המומחה בחוות דעתו כי התובעת מתהלכת ללא צליעה; בפרקי הירכיים אין הגבלה, לכל הכיוונים; אין הגבלה בתנועות הגב; גמישות מלאה של ע"ש מותני; אין הגבלה בתנועות הצוואר ואין חסר נוירולוגי; קיימת רגישות ללחץ על ע"ש מותני. בתשובותיו מיום 30/7/01 לשאלות ההבהרה, ציין המומחה המוסכם כי "לא מצאתי בעיה בברך בבדיקתי. הנבדקת אף עברה ארטרוסקופיה אבחנתית שהיא הבדיקה האמינה ביותר ובדיקה זו נמצאה תקינה, כך שבהעדר כל ממצא אובייקטיבי ניתן לאמר בוודאות מלאה שאין לה בעיה בברך". המומחה הוסיף וציין כי לא מצא כל הגבלה תיפקודית, וכי גם לא צפויה החמרה במצבה בעתיד (ר' תשובות מיום 16/7/00, תשובה א').
אין אפוא כל דמיון בין המצב בעניננו לבין פרשת כץ נ' רוזנברג. המקרה שבפני
י איננו אחד מאותם מקרים חריגים ביותר שבהם פוסקים פיצוי בגין אובדן כושר השתכרות בעתיד, חרף העדר כל נכות.

כאב וסבל
8. בשים לב לתקופת האישפוז, הבדיקות הרבות והטיפולים שעברה במהלך השנים שלאחר התאונה, לרבות ניתוח ארטרוסקופיה, טיפולי פיזיותרפיה, והכאבים מהם היא סובלת לטענתה עד היום (ד"ר יצחקי אישר כי היא תיזקק בעתיד לטיפולים במרפאת כאב ולמשככי כאבים), אני פוסק לתובעת, עפ"י תקנה 2(ב) לתקנות הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים (חישוב פיצויים בשל נזק שאינו נזק ממון) התשל"ו - 1976, סך של 17,400 ₪.

סיכום
9. לסיכום, אני מחייב את הנתבעות לשלם לתובעת את הסכומים כמפורט להלן:
הוצאות סיעוד בעבר 1,200₪
הוצאות רפואיות בעבר ובעתיד 2,000₪
שיעורים פרטיים 250₪
הוצאות נסיעה לטיפולים רפואיים 800₪
כאב וסבל 17,400₪
בניכוי מחצית משכרו של ד"ר יצחקי
(כמוסכם בין הצדדים) 1,620₪
________
סה"כ 20,030₪

וזאת בתוספת אגרת המשפט וכן סך 64 ₪ בגין הזמנת התיק הרפואי מבי"ח תל השומר (ראה ת/16), ובתוספת שכ"ט עו"ד בשיעור 13% ומע"מ, והכל בתוספת הפרשי הצמדה וריבית כחוק מהיום ועד התשלום בפועל.

10. מאחר שפסק הדין ניתן במסגרת סעיף 4(ג) לחוק, היינו, על דרך הפשרה, תשולם יתרת האגרה לפי תקנה 6(ב)(3) לתקנות האגרות.

11. תשומת לב הנתבעות והצד השלישי כי ההודעה לצד השלישי קבועה להוכחות ליום 24/2/04 וכי בהחלטתי מיום 8/9/03 נקבעו מועדים להגשת תצהירי ע"ר.

ניתן היום ה' בטבת, תשס"ד (30 בדצמבר 2003) בהעדר הצדדים.
המזכירות תשלח

פסק דין
זה לב"כ הצדדים לרבות הצד השלישי.

צבי דותן
, שופט








א בית משפט שלום 11283/98 קרן נאור נ' טיזבי יניב, סהר חב' לביטוח בע"מ, אבנר איגוד לנפגעי רכב בע"מ (פורסם ב-ֽ 30/12/2003)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים