Google

רחאל רחאל, ליאלי רחאל - אלה נחמיאס, מנורה חברה לביטוח בע"מ

פסקי דין על רחאל רחאל | פסקי דין על ליאלי רחאל | פסקי דין על אלה נחמיאס | פסקי דין על מנורה חברה לביטוח |

19989-07/09 תק     23/12/2009




תק 19989-07/09 רחאל רחאל, ליאלי רחאל נ' אלה נחמיאס, מנורה חברה לביטוח בע"מ








st1\:*{behavior: }
בית משפט לתביעות קטנות בחיפה



23 דצמבר 2009

ת"ק 19989-07-09 רחאל ואח' נ' נחמיאס ואח'






בפני

כב' השופטת
מעין צור


התובעים

1
.
רחאל רחאל

2
.
ליאלי רחאל


נגד


הנתבעים

1. אלה נחמיאס
2. מנורה חברה לביטוח בע"מ




פסק דין



1.
זוהי תביעה בגין תאונת דרכים שארעה ביום 22.4.09 בסמוך לצומת היציאה מהכפר רומת אלהייב. בכביש בו ארעה התאונה שלושה נתיבים: נתיב השתלבות למי שפונה ימינה ביציאה מן הכפר (להלן: "נתיב ההשתלבות"), ושני נתיבים נוספים (להלן: "הנתיב הימני ו"הנתיב השמאלי" בהתאמה). נתיב ההשתלבות מסתיים במרחק מה מן הכפר, כך שהנוסעים בו צריכים להשתלב במהלך נסיעתם בנתיב הימני.

2.
התובעת 2 (להלן: "התובעת") מסרה בעדותה, כי יצאה מן הכפר ופנתה לנתיב ההשתלבות. היא השתלבה ממנו לנתיב הימני. במרחק של 150 מטרים לאחר סיום נתיב ההשתלבות, כשנסעה בנתיב הימני, פגעה בה הנתבעת 1 (להלן: "הנתבעת") מאחור.

3.
הנתבעת מסרה בעדותה, כי היא נסעה בנתיב השמאלי. התובעת סטתה לנתיב הימני בגלל טנדר שחסם את נתיב ההשתלבות בו נסעה, ופתאום סטתה לנתיב השמאלי בו נסעה הנתבעת. הנתבעת לא היתה יכולה לסטות לשום כיוון, ולכן פגעה ברכב התובעת. התובעת זזה ימינה לשולי הדרך. בעלה של הנתבעת הגיע למקום וצילם את תמונות נ/1-נ/6, כשבתמונה נ/1 נראה רכב התובעת בעצירה בשוליים הימניים, עוד לפני סיומו של נתיב ההשתלבות.

יצוין כי התובע 1 (להלן: "התובע") העיד כי הגיע למקום כ-20 דקות לאחר התאונה והזיז את רכב התובעת, ורק אז צולמה התמונה נ/1, ואולם טענה זו אינה מהימנה עלי, שכן אין כל הגיון בטענה, כי הרכב הוסע בהילוך אחורי דווקא למקום בו צולם.


לאחר ששמעתי את הצדדים, הנני מעדיפה את גרסת הנתבעת באשר לאופן התרחשות התאונה, על פני גרסת התובעת, וזאת בפרט לאור תמונה נ/1. אוסיף, כי בניגוד לנטען על ידי התובעים, לא מצאתי סתירה בין גרסתה של הנתבעת בעדותה בפני
, לבין גרסתה בהודעתה למשטרה על התאונה (ת/1 ות/2).


יתירה מכך: אף אילו הייתי מקבלת את גרסת התובעת לגבי אופן התרחשות התאונה, הרי שגם לפי גרסה זו מוטלת האחריות להתרחשות התאונה עליה, שכן היא היתה רשאית לסטות מנתיב ההשתלבות לנתיב הימני רק באופן שאינו גורם להפרעה או לסיכון (ראה: תקנה 40(א) לתקנות התעבורה, תשכ"א-1961).


לפיכך אני דוחה את התביעה.

התובעים ישלמו לכל אחת מן הנתבעות הוצאות משפט בסך 300 ₪. הסכום ישא הפרשי הצמדה וריבית כחוק החל מהיום ועד התשלום המלא בפועל.

זכות להגיש בקשת רשות ערעור לביהמ"ש המחוזי תוך 15 יום.

המזכירות תשלח לצדדים עותק מ

פסק דין
זה בדואר רשום + אישור מסירה.


ניתן היום,
ו' טבת תש"ע, 23 דצמבר 2009, בהעדר הצדדים.














תק בית משפט לתביעות קטנות 19989-07/09 רחאל רחאל, ליאלי רחאל נ' אלה נחמיאס, מנורה חברה לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 23/12/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים