Google

סמירה גבאי, יהושע גבאי, כדורי גבאי ואח' - חברה קדישה אחידה לעדת הספרדים ועדות המזרח בירושלים

פסקי דין על סמירה גבאי | פסקי דין על יהושע גבאי | פסקי דין על כדורי גבאי ואח' | פסקי דין על חברה קדישה אחידה לעדת הספרדים ועדות המזרח בירושלים

14620/08 א     31/12/2009




א 14620/08 סמירה גבאי, יהושע גבאי, כדורי גבאי ואח' נ' חברה קדישה אחידה לעדת הספרדים ועדות המזרח בירושלים




בעניין:



בתי המשפט

1



בית משפט השלום ירושלים
א
014620/08


לפני: כב' השופט אברהם רובין
03/01/2010



בעניין
:
1. סמירה גבאי

2. יהושע גבאי
3. כדורי גבאי
4. דוד גבאי
5. סיוון גבאי
6. אריאלה גבאי
התובעים


ע"י ב"כ עו"ד מ. בן דוד ואח'


נ
ג
ד


חברה קדישה אחידה לעדת הספרדים ועדות המזרח בירושלים

הנתבעת


ע"י ב"כ עו"ד י. בורלא ואח'


פסק דין

1.
לפניי מקרה מצער שבו בשל טעות הוחלפו גופותיהם של שני נפטרים, כך שגופתו של המנוח שאול גבאי ז"ל, שהתובעים הינם אלמנתו ילדיו וכלותיו, נקברה בשמו של מנוח אחר.

2.
הצדדים הסמיכו אותי לפסוק בתובענה לפי סעיף 79א' לחוק בתי המשפט [נוסח משולב] התשמ"ד – 1984, ולפיכך לא אאריך בדברים מעבר לתיאור קצר של העובדות.

3.
התובעת 1 הינה אלמנת המנוח גבאי ז"ל (להלן – "המנוח"), התובעים 2-4 הינם בניו והתובעות 5-6 הינן כלותיו. המנוח נלקח לבית עולמו ביום 04/01/08 וגופתו הועברה מבית האבות בו הוא נפטר לבית ההספד בהר המנוחות בגבעת שאול. הלוויית המנוח נקבעה למוצאי שבת שבו היו אמורות להתקיים עוד חמש לוויות נוספות. הלוויית המנוח הייתה אמורה להיות האחרונה, ולפניה הייתה אמורה להתקיים הלווייתו של מנוח אחר בשם כהן ז"ל. עובר להלוויית כהן ז"ל התבקשו בניו לזהות את אביהם, ולאחר שזיהו אותו התקיימה ההלוויה ללא תקלות. עובר להלווית המנוח גבאי התבקשו גם בניו לזהותו, ברם אז התברר להם להתדהמתם שהמנוח שהוצג להם לזיהוי אינו אביהם. עובדה זו גרמה מטבע הדברים לבלבול רב אצל כל המעורבים בעניין, עד שלאחר דין ודברים העלה אחד מעובדי הנתבעת את הרעיון שחל בלבול בזיהוי הנפטרים. או אז, נפתח קברו של המנוח כהן ז"ל ובניו של המנוח גבאי ז"ל התבקשו לזהות את המנוח שבקבר. הבנים זיהו את המנוח שבקבר כאביהם, וכך התבררה הטעות של החלפת הנפטרים. במצב דברים זה, הוחלט על דעת התובעים ועל דעת הנתבעת כי המנוח לא יוצא מן הקבר וכי טקס ההשכבה יערך מול הקבר הפתוח. ואכן כך היה; ההספדים נישאו ליד הקבר, הבנים אמרו קדיש והקבר נאטם שוב.

4.
התובעים טוענים כי הנתבעת התרשלה בכך שבלבלה בין הנפטרים, דבר שגרם לטעות בזיהוי על ידי בני משפחת המנוח כהן ז"ל. לטענת התובעים נגרמה להם עגמת נפש קשה מאוד כתוצאה מכך שנמנעה מהם האפשרות לערוך לווייה ראויה לאביהם המנוח. לדבריהם עד שהתגלתה הטעות חלף זמן רב וחלק מבאי הלווייה כבר נטש את המקום. התובעת סיוון כהן טוענת כי במהלך החיפוש אחר המנוח גבאי ז"ל היא נאלצה לגשת לבית האבות שבו הוא נפטר ולהתבונן בגופות שהיו שם, שמא אחת מהן הינה גופתו של המנוח גבאי ז"ל שנשכחה שם.

5.
הנתבעת טוענת, בין היתר, כי עשתה את כל שיכלה כדי למנוע טעות מן הסוג שאירע, שהרי בדיוק בכדי למנוע טעויות כאלו מתבקשים בני המשפחה לזהות את קרובם המת. לטענת הנתבעת אין להטיל עליה את האשם לכך שבני משפחת המנוח כהן ז"ל זיהו בטעות את המנוח גבאי ז"ל כאביהם.

6.
לאחר ששמעתי את העדים מטעם הצדדים ואת הסיכומים אני פוסק כי על הנתבעת לשלם לכל התובעים יחדיו פיצוי בסך של 50,000 ₪. הנתבעת תישא בהוצאות התובעים וכמו כן תשלם הנתבעת לתובעים שכ"ט עו"ד בסך של 4,000 ₪ בצירוף מע"מ כחוק.

7.
ולסיום הערה; תוצאת פסק הדין מלמדת שטענות הנתבעת לא היו משכנעות בעיני. במצב דברים זה יובהר, כי אילו הייתה עומדת הנתבעת על קיום הליך מלא על כל פרטיו ודקדוקיו הרי שהסכום שנפסק נגדה היה גבוה יותר. ועוד יובהר, כי לאור תוצאות פסק הדין טוב עשתה הנתבעת שלא גררה להתדיינות את בני משפחת כהן בדרך של משלוח הודעת צד ג' נגדם, שכן אז הייתי מחייב אותה לשלם הוצאות גם להם.

ניתן היום י"ד בטבת, תש"ע (31 בדצמבר 2009) בהעדר הצדדים.


אברהם רובין
, שופט









א בית משפט שלום 14620/08 סמירה גבאי, יהושע גבאי, כדורי גבאי ואח' נ' חברה קדישה אחידה לעדת הספרדים ועדות המזרח בירושלים (פורסם ב-ֽ 31/12/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים