Google

יצחק זיתוני, גבי יוגב - עיריית קרית אתא, ראש עיריית קרית אתא מר יעקב פרץ, הרוכלים בשוק יוספטל

פסקי דין על יצחק זיתוני | פסקי דין על גבי יוגב | פסקי דין על עיריית קרית אתא | פסקי דין על ראש עיריית קרית אתא מר יעקב פרץ | פסקי דין על הרוכלים בשוק יוספטל |

4044/07 עתמ     04/01/2010




עתמ 4044/07 יצחק זיתוני, גבי יוגב נ' עיריית קרית אתא, ראש עיריית קרית אתא מר יעקב פרץ, הרוכלים בשוק יוספטל








בית המשפט המחוזי בחיפה בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים



04 ינואר 2010

עת"מ 4044-07 יצחק זיתוני
ואח' נ' עיריית קרית אתא
(ב.ע.) ואח'






בפני

כב' השופטת
יעל וילנר

העותרים
1
.
יצחק זיתוני

2
.
גבי יוגב
ע"י ב"כ עוה"ד ויזר


נגד

המשיבים
1. עיריית קרית אתא

2. ראש עיריית קרית אתא מר יעקב פרץ
ע"י עו"ד יונגר ושות'
3. הרוכלים בשוק יוספטל
ע"י עו"ד חדד




החלטה


1.
ביום 30.3.2008 ניתן פסק הדין נשוא הבקשה שלפני על ידי כבוד סגן הנשיא השופט ג. גינת לפיו הורה בית משפט לעיריית קרית אתא
(להלן: "העירייה") וראש העיר למלא אחר הוראת פסק הדין שניתן עוד ביום 20.1.2005 בעת"מ (חי) 1061/03, שם נקבע כי העירייה תפעל ללא דיחוי להעברת הרוכלים מהשוק העירוני ברחוב יוספטל, הגורם למטרד לתושבי הסביבה, למקום חליפי. בין היתר נקבע בפסק הדין כי "הפתרון המתבקש, הוא, לכן, לקיים את פסק-הדין של שנת 2005. אם לא ניתן להביא לפתרון מוסכם, הרי משמעות קיום פסק-הדין, מבחינתה של העיריה, הוא סגירה לאלתר של השוק הקיים ומתן אפשרות לפעילות בתנאים שהעיריה תקבע באתר השוק החדש" (ההדגשות במקור). בהמשך קיבל בית המשפט את העתירה והורה לעירייה ולראש העיר "לסיים לאלתר את פעילות השוק הקיים ברח' יוספטל בקרית אתא".

2.
ביום 17.8.2008 הוגשה בקשה לאכיפת פסק הדין על-פי פקודת ביזיון בית המשפט על ידי העותרים, התושבים המתגוררים בסמוך לשוק, היא הבקשה שלפנינו, זאת נוכח חוסר התקדמות בהעברת השוק למקום חליפי והמשכת המטרד הנובע מהמשך פעילות השוק.


המשיבים הגיבו לבקשה וטענו כי מאז מתן פסק הדין הם עושים כל שניתן לקיימו, בין היתר, במסגרת הליכי גישור עם הרוכלים. נטען כי במסגרת ההליכים נשקלו מספר אפשרויות להעתקת השוק וצורף העתקי סיכום ישיבות גישור מהן ניתן ללמוד כי ביום 13.8.2008 התגבשה הסכמה בין הרוכלים לעירייה בנוגע למיקום חדש לאתר השוק - אזור מפעל "חוד מתכות".

3.
בדיון מיום 25.11.2008 בפני
השופט גינת ציין ראש העיר כי מכיוון שהרוכלים עומדים על דעתם לא לשאת בעלויות המעבר, הוצע האתר ברחוב זבולון. בית משפט הורה בהחלטתו לתת אורכה "לבעלי הדין להתעשת" ודחה את המשך הדיון ליום 21.12.08.

4.
ביום 21.12.2008 התקיים המשך הדיון בבקשה. בא כוח העירייה העריך כי קרובה חתימת הסכם מפורט להעתקת השוק לאתר החדש וכי במקביל למשא ומתן עם הרוכלים מתנהל משא ומתן עם בעלי השטח. בית המשפט החליט לאפשר ניסיון נוסף להגיע להסדר מוסכם.
נקבע כי יימסר דיווח ראשון על ההתקדמות בתום חודש חודש ממועד מתן ההחלטה.

5.
ביום 5.4.09 התקיים דיון נוסף במהלכו דווח לבית המשפט על ההסכם המתגבש בין העירייה והרוכלים לפיו, בין היתר הוסכם כי העירייה מתחייבת להתקשר בהסכם שכירות עם בעלי המקרקעין עליהם יוקם אתר השוק החדש, עם אופציה לרכישת הקרקע וכן נקבע כי העירייה התחייבה להקים דוכני מכירות באתר החדש, שרובם יוקצו לרוכלים. עוד התחייבה העירייה להקים באתר תשתיות מים, ביוב וחשמל. הרוכלים קיבלו את הצעת העירייה לעבור מהשוק הישן למתחם החדש ובנוסף התחייבו לפנות את האתר החדש בתום השכירות עם לא תמומש האופציה.

בתום הדיון החליט בית המשפט כי בשלב הזה ראוי להמשיך לעקוב אחר פעילות העירייה והרוכלים בהתאם להצהרותיהם במהלך הדיון, ולפיכך, נדחה המשך הדיון ליום 7.5.09 על מנת שבית המשפט יקבל באותה ישיבה דיווח ועדכון נוספים, ויוכל לשקול אם יש ממש בהודעות שנמסרו בדיון לבית המשפט.

6.
ביום 5.4.2009 התקיים דיון נוסף בבקשה. בא כוח העירייה עדכן את בית המשפט כי הצדדים הגיעו לסיכומים סופיים לגבי מבנה השוק החדש והוגשה מצגת של השוק החדש, כפי שתוכנן.
כן צוין כי עדיין נותרו מעט שאלות לא פתורות לגבי הסכם האופציה ומיסוי תקופת האופציה. גם נציג הרוכלים ציין כי מדובר בפרויקט מורכב ונעשה מאמץ להתקדם במהירות. המבקשים עמדו על ביצוע מידי של פסק הדין. כן עמדו המבקשים על הטלת סנקציה אישית על ראש העיר בגין חריגה מהמועד שנקבעה בהחלטה מיום 21.12.2008.

בתום הדיון ולאחר שבית המשפט קיבל את הדיווח לפיו העירייה חתמה כבר על הסכם לשכירת המקרקעין המיועדים למתחם השוק החדש, וכן הוצגה טיוטת הסכם בין העירייה לרוכלים, החליט בית משפט כי אין טעם להעתר לבקשת העותרים לקבוע סנקציה מותנית של קנס כספי שתופעל אם לא תעמוד העירייה והרוכלים בהצהרות שמסרו לבית המשפט. כן הוחלט להמשיך את המעקב אחרי התקדמות העירייה והרוכלים. עם זאת, נפסק לזכות העותרים הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד בסכום כולל של 6,000 ₪.

9.
לאחר כל אלה הועבר התיק לטיפולי, בעקבות יציאת השופט גינת לשבתון.

ביום 3.12.09 התקיים המשך הדיון בפני
י ואולם מאחר והתברר כי הרוכלים לא קיבלו זימון לדיון זה, התקיים דיון קצר בלבד במהלכו נמסר כי בתוך מספר ימים תתכנס ועדת המכרזים לאשר את הזוכה במכרז לביצוע העבודות וכי הערכה היא כי תוך 4-5 חודשים יסתיימו העבודות. ב"כ העותרים חזר על בקשתו לקבוע סנקציה כספית וכן הציע כי השוק יעבור לתקופת ביניים למגרש אחר המצוי בסמוך ואשר לא נעשה בו כל שימוש אחר.


10.
בדיון שהתקיים ביום 23.12.09 עדכן בא כוח העירייה את בית המשפט ומסר כי ועדת המכרזים של העירייה בחרה בהצעת החברה הקבלנית רום חן בניה ופיתוח בע"מ לביצוע העבודות, כי להחלטה לא היו התנגדויות וכי נחתם חוזה עם הזוכה. כן צוין כי בשטח כבר החלו עבודות גידור ומדידה וכן עבודות קונסטרוקציה. לוח הזמנים לסיום העבודות בחוזה עם חברת רום חן נקבע לשישה חודשים. הרוכלים מצידם התחייבו לעבור לאתר השוק החדש ברגע שיהיה מוכן.

המבקשים טענו כי אין מניעה להעביר את הרוכלים לאתר החדש כבר עתה, ובעת הצורך יושבת השוק למספר ימים לצורך הקמת הקונסטרוקציה. בא כוח העירייה דחה הצעה זו בטענה כי היא אינה מעשית וכי יש לחפור יסודות ולבנות תשתיות חשמל ומים ולא ניתן לעשות זאת כאשר הרוכלים נוכחים בשטח והשוק פעיל.

דיון

11.
הארכתי בפירוט השתלשלות העניינים עד כה על מנת להראות כי העברת השוק למקומו החדש מצויה בישורת האחרונה ממש. לא רק שנחתמו כבר כל החוזים הרלוונטים לביצוע העבודות, אלא שאף החלו בביצוע עבודות אלה בשטח.


אני סבורה כי בנסיבות אלה, לאחר שבית המשפט נמנע לכל אורך הדרך מלקבל את הבקשה ולהטיל סנקציה כספית, ובמקום זאת בחר לאפשר את קיומו של פסק הדין על ידי התארגנות מתאימה, אין מקום כיום, לאחר שכאמור החלו בשעה טובה בביצוע העבודות, להורות על פינוי מיידי של השוק או על סנקציה בגין אי פינוי. בנסיבות האמורות, ראוי להמשיך ולעקוב אחר ביצוע העבודות ללא כל עיכובים.


אני סבורה כי החתימה על החוזים והסנקציות הקבועות בצידם למי שלא יעמוד בהתחייבויות החוזיות, מספקות, לעת עתה, ואין מקום לסנקציות נוספות.

12.
אין לי ספק כי נגרם לעותרים סבל מתמשך ואולם נדמה לי כי נוכח ההתפתחויות האחרונות יש מקום לאפשר העברה מסודרת ומאורגנת של השוק למקום החדש.

13.
אשר על כן, אני קובעת ישיבה נוספת ליום 15.4.10 שעה 09.45, במהלכה ימסרו הצדדים עדכון בנוגע למצב העבודות בשטח.

ניתנה היום,
י"ח טבת תש"ע, 04 ינואר 2010, בהעדר הצדדים.














עתמ בית משפט לעניינים מנהליים 4044/07 יצחק זיתוני, גבי יוגב נ' עיריית קרית אתא, ראש עיריית קרית אתא מר יעקב פרץ, הרוכלים בשוק יוספטל (פורסם ב-ֽ 04/01/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים