Google

רחל סוויסה - איי.אי.ג'י, ביטוח זהב בע"מ

פסקי דין על רחל סוויסה | פסקי דין על איי.אי.ג'י | פסקי דין על ביטוח זהב |

156468/09 א     05/01/2010




א 156468/09 רחל סוויסה נ' איי.אי.ג'י, ביטוח זהב בע"מ








st1\:*{behavior: }
בית משפט השלום בהרצליה



05 ינואר 2010

ת"א 156468-09 סוויסה נ' איי.אי.ג'י
, ביטוח זהב בע"מ





מספר בקשה:3

בפני

כב' השופטת
סיגל רסלר-זכאי


מבקשים

1
.
רחל סוויסה


נגד


משיבים

1. איי.אי.ג'י
, ביטוח זהב בע"מ



החלטה

לפני בקשה חוזרת למינוי מומחה בתחום הנוירולוגי ובתחום הפסיכיאטרי.


בהחלטת כב' השופט בכר מיום 4 מאי 2009, הורה, שבלה זה, על מינויו של מומחה בתחום האורטופדיה ד"ר מירובסקי יגאל. ד"ר מירובסקי בחו"ד קבע כי לא נותרה לתובעת נכות בגין תאונת הדרכים מיום 21 נובמבר 2007.

בבקשה החוזרת מפנה התובעת לכך כי נטלה בתקופה האחרונה תרופות נגד דכאון וכי המדובר בהמשך של תלונות מהן סבלה לאחר תאונת הדרכים. כן נטען כי מהתיעוד הרפואי שצורף לבקשה המקורית ולבקשה החוזרת ניתן להבחין כי התובעת סובלת מכאבי ראש ומסחרחורות.

הנתבעת מנגד, הפנתה את ביהמ"ש לעברה של התובעת וכן לעובדה כי בהעדר רצף טיפולי לאחר התאונה וראשית ראיה לנכות הנטענת אין למנות את המומחים המבוקשים.

עיינתי בבקשה, בתגובה ובתיעוד שצורף לשתי הבקשות. אכן, עולה כי בסמוך לתאונה התלוננה התובעת על כאבי צוואר וראש. התובעת לא אבדה הכרתה בעקבות התאונה ונשלחה לבדיקת נוירולוגית (23 נובמבר 2007). עוד, עולה כי החל מיום 19 דצמבר 2007 טופלה התובעת במחלקה לבריאות הנפש בביה"ח ברזילאי וזאת במשך כחודשיים. לאחר כתשעה חודשים שבה לטיפול ולאחרונה חזרה ליטול תרופות נגד דכאון (ציפרלקס).

כידוע, ההלכה בעניין מינוי מומחים רפואיים היא, כי משקיימת ראשית ראיה לאפשרות קיומה של נכות עקב תאונה, יש להיעתר לבקשה למינוי מומחה רפואי, שכן דחיית הבקשה תמנע מהתובעת להוכיח כי נותרה לה נכות, וכפי שנקבע בע"א 1338/90 גבריאל שיק נ' רונית מטלון פ"ד מד (2) 216:


"על פי תקנות פיצויים לנפגעי תאונות דרכים (מומחים), תשמ"ז-1986 אין עומדת לנפגע בתאונת דרכים האפשרות להוכיח את טענותיו בעניין שברפואה על-ידי הבאת ראיות מטעמו. הדרך העומדת לפניו היא לבקש מינוי מומחה או מומחים רפואיים. דחיית בקשתו למינוי כזה יש בה, על כן, כדי לסגור בפני
ו את הדרך להוכיח שנותר עם מום או נכות כתוצאה מהתאונה, או כל עניין אחר רפואי. בנסיבות אלה, אין מקום לדחות בקשה למינוי מומחים רפואיים, כשקיימת ראשית ראיה לאפשרות קיומה של נכות עקב התאונה".

מקובלת עלי עמדת הנתבעת כי התובעת סבלה עובר לתאונה מכאבי ראש וסחרחורות וכי אין במסמכים שהוגשו כאמור רצף טיפולי הקושר את תלונת התובעת לתאונה ולכן אני דוחה את הבקשה למינוי נוירולוג.

ברם, אשר למומחה הפסיכיאטרי, החלטתי לקבל את הבקשה, אולם בנסיבות כפי שפורטו לעיל, העדר רצף טיפולי, היינו - הפסקת הטיפול וחידושו רק לאחרונה, החלטתי לחייב התובעת בשכרו של המומחה, בשלב זה.

לפיכך, אני ממנה בזאת את ד"ר לריה יוסף, מרחוב הדקלים 6 הוד השרון, טל:09-7478650, כמומחה רפואי בתחום הפסיכיאטריה.


המומחה יעיין במסמכים הרפואיים אשר יומצאו לו על ידי ב"כ בעלי הדין, יבדוק את התובעת ויקבע ממצאים לגבי מצבה הרפואי בעקבות התאונה ובמיוחד יקבע:
א. האם לוקה התובעת כיום בנכות עקב התאונה? אם כן, לאיזו תקופה ומהו שיעור הנכות? מהן הנכויות הזמניות שיש לקבוע לתובעת ולאילו תקופות?
ב. האם יש לצפות לשיפור או להחמרה במצבה בעתיד?
ג. מה הן המגבלות התפקודיות של התובעת, אם בכלל.
ד. האם תזדקק התובעת לטיפולים בעתיד? אם כן, מהם סוגי הטיפולים ומהי העלות המשוערת של הטיפולים בהתאם למחירים הנכונים להיום?
ה. המומחה יתייחס, בין היתר, לקשר בין התאונה ובין מצב התובעת נכון להיום וכן למצבה הרפואי הרלוונטי עובר לתאונה.
ו. המומחה יחווה דעתו בדבר הצורך במינוי מומחים נוספים.

5.
על מינויו של המומחה כאמור בהחלטה זו יחולו תקנות פיצויים לנפגעי תאונות דרכים (מומחים), תשמ"ז-1986.

ב"כ בעלי הדין ימציאו למומחה הרפואי את כל המסמכים הרפואיים המצויים ברשותם ואשר נוגעים לתובעת בתוך 30 ימים מהיום. העתק כל פניה אל המומחים יועבר במישרין לצד שכנגד.

6.
בשכר טרחת המומחה, בסכום של 5,000 ₪ בתוספת מע"מ, תשא בשלב זה התובעת.

המומחה מתבקש ליתן את חוות דעתו בתוך 60 יום מהיום ובכפוף לתשלום שכר טרחתו. המומחה יציין בחוות דעתו מה היו המסמכים הרפואיים שעמדו בפני
ו.

7.
30 יום לאחר קבלת חו"ד המומחה יוגשו תחשיבי נזק תובעת ו- 20 יום לאחר מכן תחשיבי נזק נתבעת.


המזכירות תזמן הצדדים לישיבה ליום 21 יוני 2010 שעה 09:00.


ניתנה היום,
י"ט טבת תש"ע, 05 ינואר 2010, בהעדר הצדדים.














א בית משפט שלום 156468/09 רחל סוויסה נ' איי.אי.ג'י, ביטוח זהב בע"מ (פורסם ב-ֽ 05/01/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים