Google

מדינת ישראל - מנצור סאמר, מנצור חוסיין

פסקי דין על מנצור סאמר | פסקי דין על מנצור חוסיין |

1499/08 בש     24/03/2008




בש 1499/08 מדינת ישראל נ' מנצור סאמר, מנצור חוסיין




בעניין:
25



בתי המשפט



בית משפט מחוזי חיפה
בש 001499/08

בתיק עיקרי: פ
007034/08

בפני
:
כב' השופט ר. שפירא
תאריך:
24/03/2008




בעניין
:
מדינת ישראל
המבקשת

נ
ג
ד


1. מנצור סאמר



ת"ז 300979069, י ליד 1987
2. מנצור חוסיין


ת"ז 066605486, יליד 1984



המשיבים


החלטה

עיקרי העובדות פורטו בהחלטתי מיום 29/2/08. כפי שצוי באותה החלטה מיוחס לנאשמים מעשה של נסיון הצתה במשותף כאשר המעשה בוצע כנגד בני משפחה יריבה בכפר מגוריהם. בנוסף מיוחסת למשיב 2 עבירה של שיבוש מהלכי משפט, זאת כאשר ניסה להשמיד ראיות.

באותה החלטה נקבע כי קימות ראיות המבססות, כך לכאורה, סיכוי של ממש להרשעת הנאשמים במיוחס להם בכתב האישום. עוד נקבע בהחלטה כי יש במעשי הנאשמים כדי להצביע על מסוכנות וכי קיימות עילות מוצקות למעצרם. עם זאת, בשים לב לגילם של הנאשמים, עבר נקי לאחר ועבר שאינו מכביד לאחר, וכן בשים לב למסוכנות הממוקדת שעניינה בני המשפחה היריבה, הבהיר בית המשפט כי ניתן במקרה זה לשקול את שחרורו שני המשיבים לחלופת מעצר שתהיה רחוקה מכפר מגוריהם, מג'ד אל כרום.
בהתאם הורה גם בית המשפט עם הכנת תסקיר בנוגע לאפשרות של שחרור ממעצר.

שירות המבחן הגיש תסקיר בנוגע לכל אחד מהנאשמים. ככלל היו התסקירים חיוביים בכל הנוגע להארכת המסוכנות והחלופות שנבחנו. בנוגע למשיב 2 לא המליץ שירות המבחן המלצה חד משמעית מאחר ולא היה ברור האם האב מוכן לשמש כמפקח לתקופה ממושכת. עניין זה הובהר בדיון בפני
.

חלופת המעצר למשיב 1:
בכל הנוגע למשיב 1 הוצעה חלופת מעצר לפיהה ישהה המשיב במהלך השבוע בתל אביב, בפיקוח אביו ויצא לעבוד עימו בעבודות בניין. בסופי שבוע ישהה בבית משפחת עיסה בישוב טמרה המרוחק 20
ק"מ מכפר מגוריו, בפיקוח בני משפחת עיסה שהתיצבו בפני
.

הפרקליטות ציינה כי מרחק הישוב טמרה מכפר מגורי המשיב 1 הוא רק 20 ק"מ, פחות מהמרחק שקבע בית משפט זה בהחלטתו מיום 29/2/08. כן צוין בהחלטה כי לאביו של המשיב 1 עבר פלילי בעבירות אלימות משנת 1996.

בשים לב לחלוף הזמן מהרשעתו הנ"ל של
האב, מר אחמד מנצור, לא ראיתי בהרשעה יחידה זו כנתון הפוסל את האב מלשמש כמפקח מוצע. כמו כן, ומאחר והשהות בטמרה מוגבלת לימי סוף השבוע, לא סברתי כי יש לפסול אותה, הגם שהיא קברובה יותר לכפר מגורי הנאשמים. המפקחים המוצעים מטמרה, גב' ומר עיסה, הם מפקחים ראויים ובנסיבות העניין סבור אני כי ניתן להתפק בחלופה שבביתם, שכאמור מיועדת לסופי שבוע בלבד.
סבור אני גם כי ניתן לאשר את יציאת המשיב לעבודה עם אביו באתר הבניה שבראשון לציון מערב (אתר של חברת שמדר המכונה
f2
המצוי בראשון לציון מערב).
עם זאת סבור אני כי יש צורך במפקח נוסף שיתחייב לגבות את האב, אם מסיבה כל שהיא לא יוכל האב לפקח ברציפות על המשיב.

חלופת המעצר למשיב 2:
בכל הנוגע למשיב 2 הציע אביו, שהוא אדם ללא כל עבר פלילי, כי ישהה עם בנו בדירה באילת. יצוין כי הוצע גם שהמשיב יעבוד במסעדה באילת ונאמר כי המעסיק מאילת מוכן לפקח עליו. עם זאת לא הועברו פרטי המעסיק הנ"ל, שם המסעדה בו מוצע כי המשיב 2 יעבוד ולמעשה גם לא הועברו פרטי הדיר ביחד עם הצהרה של בעל הדירה כי הוא מוכן לאפשר את מגורי המשיב 2 ואביו בדירה הנ"ל.

ככלל, סבור אני כי ניתן לאשר חלופת מעצר בעיר אילת, לרבות יציאה לעבודה שם, ואולם כל זאת מותנה בקבלת כל הפרטים החסרים ובחינתם. כל עוד לא הושלמה התמונה העובדתית לא ניתן יהיה לאשר את החלופה המוצעת.

סיכום:
אשר על כן ובסיכומו של דבר אני מורה כדלקמן:

אני קובע כי המשיבים ישוחררו ממעצר וישהו בחלופת מעצר כפי שהוצעו, בכפוף לאמור בהמשך החלטה זו.

תנאי שחרור למשיב 1:
המשיב 1 ישוחרר ממעצר ישהה בימים א-ה בתל אביב. בערב מהשעה 20:00
ועד השעה 05:00 למחרת בבוקר ישהה המשיב בדירה שברח' מסילת ישרים 30 תל- אביב. בשעות היום ישהה המשיב עם אביו, בין אם בדירה ובין אם בעבודה שבאתר הבניה של חברת שמדר בראשון לציון מערב (אתר
f2
). בכל עת ישהה עם המשיב אביו או מפקח נוסף שיאושר, כפי שיפורט. בנוסף, בימי סוף השבוע (שישי ושבת) ישהה המשיב בכפר טמרה בבית משפחת עיסה במעצר בית מלא. בכל עת ישהה עימו אחד מהמפקחים שאושרו.
כל אחד מהמפקחים (בין אם בתל אביב ובין אם בטמרה) יחתום על התחיבות עצמית בגובה 10,000 ₪ להבטחת קיום התחיבותו לפקח על המשיב 1 ולדווח למשטרת ישראל ולבית המשפט אם יפר המשיב את תנאי השחרור.

המשיב 1 יתחייב להתיצב בימים א-ה פעם ביום, בין השעות 16:00 – 19:00 בתחנת משטרה בתל אביב כדי לחתום לאישור התיצבותו. הצדדים יבדקו ויודיעו לבית המשפט את כתובת תחנת המשטרה הקרובה לכתוב מגוריו או לאתר הבניה. משטרת ישראל תהיה רשאית לערוך ביקורות באתר הבניה או בדירה שברח' מסילות ישרים 30 כדי לוודא כי המשיב 1 שוהה שם. כמו כן תהיה המשטרה רשאית לערוך ביקורות בבית משפחת עיסה בטמרה בימי סוף השבוע כדי לוודא כי המשיב נמצא שם, במעצר בית מלא ובפיקוח המפקחים.

משיב 1 יתחייב להתיצב לכל דיון שיקבע בעניינו ביית משפט. כמו כן יתחייב שלא להיכנס לתחומי כפרו וכן לא ליצור כל קשר עם מי מעדי התביעה שאינם שוטרים. בכל יציאה מאושרת ובכל עת ילווה אותו מפקח שאושר.

ניתן צו לעיכוב יציאת המשיב 1 מהארץ.

להבטחת קיום תנאי השחרור יפקיד משיב 1 בקופת בית המשפט ערבות בנקאית או מזומן בסכום של 15,000 ₪ ויחתום על התחיבות עצמית בגובה 50,000 ₪.

כאמור לעיל,סבור אני כי יש להוסיף מפקח ראוי נוסף כדי שיפקח על המשיב 1 בעת שהותו באזור תל אביב. בהתאם, וכתנאי לשחרור, יש להמציא לבית המשפט ולפרקליטות את פרטי המפקח הנוסף וכן יש לזמנו כדי להחקר.

בכפוף להפקדת כל הבטוחות ואישורו של המפקח הנוסף ניתן יהיה להורות על שחרור המשיב 1 ממעצרו לחלופת המעצר.

תנאי שחרור למשיב 2:
המשיב 2 ישוחרר ממעצר וישהה בחלות מעצר בעיר אילת בדירה שפרטיה ימסרו לבית המשפט. בשלב זה ועד להחלטה אחרת ישהה המשיב במעצר בית מלא בין השעות 17:00 – 10:00. בשעות היום הוא רשאי לצאת את הדירה ואולם נאסר עליו לצאת את העיר אילת. בכל יום, בין השעות 11:00 – 14:00 עליו להתיצב בתחנת משטרת אילת כדי לחתום לאישור נוכחותו בעיר. בכל עת ישהה עימו אביו שיחתום על התחיבות עצמית בגובה 10,000 ₪ להבטחת קיום התחיבותו לפקח על המשיב 2 ולדווח למשטרת ישראל ולבית המשפט אם יפר המשיב את תנאי השחרור.

המשטרה רשאית לערוך ביקורות בדירה באילת שפרטיה ימסרו לבית המשפט כדי לוודא כי המשיב נמצא שם, במעצר בית מלא ובפיקוח המפקח.

משיב 2 יתחייב להתיצב לכל דיון שיקבע בעניינו ביית משפט. כמו כן יתחייב שלא להיכנס לתחומי כפרו וכן לא ליצור כל קשר עם מי מעדי התביעה שאינם שוטרים. בכל יציאה מאושרת ובכל עת ילווה אותו מפקח שאושר.

ניתן צו לעיכוב יציאת המשיב 2 מהארץ.

להבטחת קיום תנאי השחרור יפקיד משיב 2 בקופת בית המשפט ערבות בנקאית או מזומן בסכום של 15,000 ₪ ויחתום על התחיבות עצמית בגובה 50,000 ₪.

המשיב 2 ביקש לעבוד במסעדה באילת. ככל שהדבר נוגע להחלטה זו אין מנעה שכך יעשה. עם זאת, ואם מבקה המשיב 2 לעבוד בשעות השונות מאלו שנקבעו בהחלטה זו כשעות בהן מותר לו לשהות מחוץ לדירה, עליו להמציא לבית המשפט ולפרקליטות את פרטי המסעדה וכן יש להמציא פרטים של מפקח מטעם המסעדה שיסכים לעבוד עימו שם ועל המפקח להתיצב
בבית המשפט כדי להחקר. לעת הזו, וכל עוד לא אושר אחר, תנאי השחרור הם כפי שנקבעו ובכל עת ישהה אביו של המשיב 2 עמו, בין אם בדירה ובין אם מחוצ לה, בעיר אילת ובכל מקום אחר.

בכפוף להפקדת כל הבטוחות וכן בכפוף להמצאת פרטי הדירה באילת, אישור בעל הדירה להסכמתו כי המשיב 2 ואביו יתגוררו בדירה הנ"ל, ניתן יהיה להורות על שחרור המשיב 1 ממעצרו לחלופת המעצר.

אשר על כן אני קובע להשלמת דיון כדי לקבל את פרטי המפקח הנוסף (לעניין משיב 1) ואת פרטי הדירה, וכן את פרטי המסעדה ומפקח נוסף לעניין עבודה במסעדה (למשיב 2) ליום
26/3/08 שעה 11:30. עד ליום 25/3/08 יעבירו הסניגורים את הפרטים החסרים לפרקליטות כדי שזו תוכל לבחון את הפרטים הנ"ל. כמו כן תנצל הפרקליטות את הזמן לבחינת עמדתה בכל הנוגע להמשך הטיפול בתיק זה.

המזכירות תעביר עותק החלטה זו בדחיפות בפקס' לב"כ הצדדים וכן תדאג לזימון המשיבים דרך שב"ס.

ניתנה היום י"ז ב אדר ב, תשס"ח (24 במרץ 2008) בהעדר הצדדים.


ר. שפירא
, שופט

הקלדנית: ליאת פ.







בש בית משפט מחוזי 1499/08 מדינת ישראל נ' מנצור סאמר, מנצור חוסיין (פורסם ב-ֽ 24/03/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים