Google

מדינת ישראל - ארתור איסאקוב

פסקי דין על ארתור איסאקוב

2117-12/09 מת     11/01/2010




מת 2117-12/09 מדינת ישראל נ' ארתור איסאקוב




לך



st1\:*{behavior: }
5


בית המשפט המחוזי בחיפה

מ"ת 2117-12-09 מדינת ישראל
נ' איסאקוב(עציר)



11 ינואר 2010




בפני
כב' השופט רון שפירא


2079-12-09

המבקשת
מדינת ישראל


נגד

המשיב
ארתור איסאקוב
, ת"ז 01102828 (עציר)

<#2#>
נוכחים:
ב"כ המבקשת: עו"ד ערן בר

ב"כ המשיב: עו"ד עמיקם שוחט
המשיב באמצעות הליווי

החלטה

העובדות הנדרשות לעניין פורטו בהחלטתי מיום 19.12.09. נגד המשיב הוגש כתב אישום אשר ייחס לו עבירה של שוד שכלל אלימות כנגד מתלוננת. בית המשפט קבע באותה החלטה כי קיימות ראיות אשר יש בהן, לכאורה, כדי לבסס סיכוי להוכחת עובדות כתב האישום. עם זאת, ציין בית המשפט כי על אף שהמעשה מצביע, לכאורה, על מסוכנות, ועל אף שקיימת עילת מעצר, הרי שבמקרה זה יהיה נכון לשקול חלופת מעצר. מדובר במשיב ללא עבר פלילי, נשוי ובעל משפחה, לדבריו שירת בעבר במג"ב. בית המשפט סבר, מהטעמים שפורטו באותה החלטה, כי ניתן יהיה לשקול את שחרורו לחלופת מעצר המרוחקת ממקום מגורי המתלוננת, כאשר הפיקוח יהיה אנושי ואלקטרוני.

לבית המשפט הוצעה חלופה באור עקיבא, מרחק סביר ממקום מגורי המתלוננת בקריות. יצוין כי לבית המשפט הוגש גם תסקיר שירות המבחן. שירות המבחן לא המליץ על שחרור לחלופת המעצר הנ"ל, וזאת עקב קושי להעריך סיכון וקושי של המפקחים להכיר בבעייתיות שבהתנהגות המשיב.

לעניין זה יובהר כי המפקחים המוצעים הם אחיו, דודו והוריו של המשיב. אלו מתקשים להאמין כי המשיב ביצע עבירה ועל רקע זה התרשמות קצין המבחן בדבר הקושי להכיר בבעייתיות ההתנהגות. לא ראיתי בכך קושי אמיתי. מותר להורים ולבני משפחה לא להאמין באפשרות שבן משפחה ביצע עבירה, מה גם שהוא עצמו כופר בביצוע העבירה ומבקש להוכיח את חפותו. מכאן, אין להסיק שאלו לא היו מסוגלים לפקח עליו, גם אם הם סבורים שנעשה לו עוול ושלא היה מקום להגיש כתב אישום כנגדו. אוסיף עוד כי התייחסות משפחה לפיקוח הנדרש וכן, הכרה במצבו של בן משפחה שנגדו הוגש כתב אישום, שונה מעת שהוגש כתב אישום. גם אם סברו בעבר כי לא קיימת בעיה, הרי שכעת מודעים הם כי לפחות לכאורה קיימת בעייתיות בהתנהגות הבן ויש להניח שיביאו דבר זה בחשבון, גם אם סבורים הם שלא עשה דבר, במובן זה שיקפידו במילוי הוראות בית המשפט.

המפקחים עצמם, למעט האח, הם ללא עבר פלילי. האח עצמו סיפר על אירוע לפני כ- 10 שנים אשר במהלכו התפתח בינו ובין שוטר שהעיר לו על חניה במקום אסור דין ודברים מילולי שבמהלכו העליב ואיים על השוטר. בעניין זה, האח הורשע ונשפט בגזר דין ביום 5.9.02 ואולם מדובר באירוע מיום 17.8.2000, כאמור לפני כ- 10 שנים. בנסיבות אלו, אינני רואה באירוע יחיד זה כמעיד על התנהגות שאינה נורמטיבית בדרך כלל, וסבור אני כי גם האח יוכל לשמש כמפקח.

אוסיף עוד כי למשיב, כאמור, אין עבר פלילי. כעת הוא עצור מזה כחודשיים. יש להניח שחוויית המעצר עצמה תהווה גורם מרתיע, וזאת מעבר לפיקוח המשפחתי והאלקטרוני במובן זה שהמשיב יירתע מכל פעילות או מעשה שעלול להשיבו אל בית המעצר.

בסיכומו של דבר, בשים לב למיקום החלופה, ובהתחשב במפקחים שאני סבור שהם מפקחים ראויים, סבור אני כי ניתן להורות על שחרור של המשיב ממעצר וזאת, בתנאים הבאים:

המשיב ישהה בחלופת מעצר בית בבית הוריו שברח' העצמאות 4 א' באור עקיבא. בכל עת ישהה עמו אחד מארבעת המפקחים שהתייצבו היום בבית המשפט. כל אחד מהם יחתום על התחייבות עצמית בגובה 15,000 ₪ להבטחת התחייבותו לפקח על המשיב ולדווח למשטרת ישראל אם ייצא המשיב את הבית ללא אישור.

אני מורה כי יותקן למשיב אזיק אלקטרוני. אני מנחה את מערך הפיקוח האלקטרוני לכייל את האזיק כך שיאפשר תנועה בבית ובחצר הבית במרחק המירבי האפשרי מבחינת טווח הפיקוח של האזיק האלקטרוני. יצוין כי המשפחה התקינה קו בזק והסנגור ימציא למזכירות בית המשפט את כל המסמכים הרלבנטיים בעניין זה.

כאמור, ישהה המשיב בבית הוריו בחלופת מעצר בית. אני מתיר את יציאתו מהבית לחצר בכל עת, ובתנאי שלא ייצא את חצר הבית ובכפוף לכך שהאזיק האלקטרוני מסוגל לפקח על שהייתו בחצר. בנוסף, אני מתיר את יציאתו מתחומי הבית והחצר פעמיים ביום בין השעות 10:00 עד 11:00 ובין השעות 16:00 עד 17:00 וזאת, לצורך התאווררות ובתנאי שבכל עת יהיה מלווה באחד המפקחים שאושרו.

עוד אני מתיר את יציאתו של המשיב מהבית לצורך התייצבות לדיונים בבית המשפט בחיפה וכן, לצורך פגישות עם עורך דינו במשרדו, במועדים שיימסרו מראש לפרקליטות ולמערך הפיקוח האלקטרוני ובתנאי שבכל יציאה מהבית הוא יהיה מלווה באחד המפקחים שאושרו.

המשיב יתחייב להתייצב לכל דיון שייקבע בעניינו בבית המשפט. עוד יתחייב, לקיים אחר תנאי השחרור. בנוסף, יתחייב כי גם בעת הגעתו לחיפה לא יחרוג מאזור בית המשפט ונאסר עליו בכל מקרה להגיע לקריות. עוד נאסר עליו, ליצור כל קשר עם המתלוננת ועם עדי תביעה שאינם שוטרים למעט אשתו ובני משפחה, ככל שהם עדי תביעה.

יינתן צו לעיכוב יציאת המשיב מהארץ. המצאת צו עיכוב היציאה מהארץ למשטרת הגבולות תבוצע בדואר או בפקס ובכל מקרה, לא תעכב את השחרור.

להבטחת קיום התחייבויותיו יפקיד המבקש בקופת בית המשפט סכום של 10,000 ₪ במזומן ויחתום על התחייבות עצמית בגובה 50,000 ₪.

בכפוף להסדרת הפיקוח האלקטרוני והפקדת הבטוחה הכספית וכן, חתימה על כל ההתחייבויות על ידי האנשים והמפקחים, ניתן יהיה להורות על שחרורו ממעצר כאשר הוא ילווה מנקודת השחרור על ידי אחד המפקחים שאושרו ישירות לחלופת המעצר באור עקיבא.

המשטרה תהיה רשאית לערוך ביקורות בכתובת הנ"ל כדי לוודא שהמשיב נמצא שם בהתאם לפרטים שפורטו לעיל.
<#7#>

ניתנה והודעה היום כ"ה טבת תש"ע, 11/01/2010 במעמד הנוכחים.



רון שפירא
, שופט


החלטה
בשים לב להלכות שיצאו תחת ידי בית המשפט העליון, אני מורה לעכב את ביצוע השחרור עד ליום 13.1.2010 בשעה 12:30, 48 שעות ממועד שימוע החלטה זו.

הפרקליטות תפעל כדי לגבש עמדה ותודיע לסנגור ולבית המשפט מוקדם ככל שניתן על כל החלטה שתתקבל.

הסנגור יפעל במקביל להסדרת כל תנאי השחרור כך שככל שתתקבל החלטה שלא להגיש ערר, ניתן יהיה לבצע את השחרור מוקדם ככל שניתן, בכפוף למילוי כל התנאים.
<#9#>

ניתנה והודעה היום כ"ה טבת תש"ע, 11/01/2010 במעמד הנוכחים.



רון שפירא
, שופט

מיכל ב.
הוקלד על ידי: מיכל בוניאל







מת בית משפט מחוזי 2117-12/09 מדינת ישראל נ' ארתור איסאקוב (פורסם ב-ֽ 11/01/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים