Google

מ.י. פרקליטות מחוז ת"א - פלילי - רוברט בר (ביניאשוילי)

פסקי דין על מ.י. פרקליטות מחוז ת"א - פלילי | פסקי דין על רוברט בר (ביניאשוילי)

8551/07 פ     25/01/2010




פ 8551/07 מ.י. פרקליטות מחוז ת"א - פלילי נ' רוברט בר (ביניאשוילי)




לך



6


בית משפט השלום בתל אביב - יפו

ת"פ 8551-07 מ.י. פרקליטות מחוז ת"א - פלילי
נ' בר (ביניאשוילי)



25 ינואר 2010


בפני
כב' השופט מרדכי פלד
, סגן נשיא.



המאשימה
מ.י. פרקליטות מחוז ת"א - פלילי


נגד

הנאשם
רוברט בר (ביניאשוילי)
<#2#>
נוכחים:
ב"כ המאשימה, עו"ד שירי פרל
ב"כ הנאשם, עו"ד קבלר בן ציון

הנאשם - בעצמו

<#3#>
גזר דין

הנאשם הורשע על סמך הודאתו בעבירות נשוא כתב האישום המתוקן, מתוכן עולה כי ניהל מערכת יחסים עם המתלוננת (ש.א.) ומשזו ביקשה לנתק את מערכת היחסים שהתנהלה לאורך כ-10 חודשים, הגיע הנאשם לבית קפה, בו הועסקה המתלוננת, כשקודם לכן דרש ממנה להפסיק לעבוד את עבודתה במקום, ומשנוכח לדעת שהיא ממשיכה לעבוד, השמיע איומים כלפיה. בנוסף, הגיע הנאשם למקום לימודיה של המתלוננת במכללת "שנקר". הנאשם משך אותה וניסה לגרור אותה לתוך המכונית. המתלוננת הדפה אותו ובסופו של דבר השמיע כלפיה איומים כי "אם תצא עם מישהו אחר, הוא יירצח", כמו כן השמיע איומים כלפיה חברותיה, שניסו לחסום את הנאשם.

על פי האישום השלישי, עולה שהמתלוננת התלוננה נגד הנאשם במשטרה. הנאשם נעצר, שוחרר בערובה ובתנאים שלא יצור קשר עימה במקום עבודתה. בהמשך התקשר הנאשם לאביה של הנאשמת, מספר רב של פעמים והוא אף ניסה להתקרב לביתה של המתלוננת, בחולון.

סנגורו של הנאשם, עו"ד קבלר, עותר לבטל את הרשעת הנאשם. לעניין זה מציין הסנגור שהנאשם עתיד להתמודד על מכרז להפעלת קפיטריה והרשעה בדין עלולה לפגוע בסיכוייו לזכות במכרז. כן מפנה הסנגור לאמור בתסקירי שירות המבחן, שהמליץ על הטלת של"צ.

התסקירים שהוגשו מעלים תמונה מורכבת ובעייתית של מערכת היחסים, שהתפתחה בין הנאשם למתלוננת. התברר כי הנאשם פיתח התנהגות אובססיבית כלפיה, כפי שמפורט לעיל, תוך השמעת איומים קשים. עוד הובהר רבות בתסקיר, לגבי מצבו הנפשי של הנאשם באותה עת, היה שרוי במצוקה נפשית ומביע כעת צער וחרטה על התנהגותו הבעייתית.

אין בידי לקבל את עתירת הסנגור לביטול ההרשעה. מדובר כאמור בהתנהגות שהיה בה מן המסוכנות, כאשר הנאשם גם לא נרתע מלהפר צווים שהוצאו וחזר ויצר קשר עם המתלוננת ובני ביתה, בדרכים שפורטו לעיל.

התנהגות מעין זו, על המסוכנות הכרוכה בה, מחייבת ענישה הכוללת מרכיב של מאסר ממשי, שיכול וירוצה, בנסיבות העניין, בעבודות שירות. אין מדובר בכשלון חד פעמי של הנאשם, אלא בהתנהגות נמשכת, שאמנם נתחמה בפרק זמן מסויים בשנת 2006, אך האינטנסיביות שאפיינה אותה, והאובססיביות שנלוותה להתנהגות זו, מגלמת סכנה שיש להתריע מפניה בדרך של ענישה הולמת, הכוללת כאמור מרכיב של מאסר ממשי, שיכול וירוצה בעבודות שירות.

אשר על כן, אני גוזר בסיכומם של דברים, על הנאשם, עונש של 10 חודשי מאסר, מתוכם יהיו 3 חודשים לריצוי בפועל, וזאת בדרך של עבודות שירות. היתרה תהא על תנאי למשך 3 שנים, והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור עבירה על פי סעיף 192 או 287 לחוק העונשין, או עבירה על פי סעיף 30 לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982, או עבירה כלשהי מתוך אלה המנויות בחוק הגנת הפרטיות, במשך תקופת התנאי.

עונש המאסר של 3 החודשים ירוצה כאמור בעבודות שירות, על פי המלצת הממונה על עבודות השירות, במרכז "קש"ת", רח' האורגים 4, חולון. הנאשם יועסק בימים ובשעות ובסוגי העבודה, כפי שנקבעו על ידי הממונה בחוות דעתו. הנאשם יחל בביצוע העבודות בתאריך 16.2.2010.

המזכירות תעביר עותק מגזר הדין לממונה על עבודות השירות ולשירות המבחן.
זכות ערעור לנאשם תוך 45 יום מהיום.

סכום של 15,000 ש"ח שהפקיד הנאשם, בגין תיק זה, יוחזר לו.
<#4#>

ניתנה והודעה היום י' שבט תש"ע, 25/01/2010 במעמד הנוכחים.

מרדכי פלד
, סגן נשיא

הוקלד על ידי: אורלי אמברצ'י







פ בית משפט שלום 8551/07 מ.י. פרקליטות מחוז ת"א - פלילי נ' רוברט בר (ביניאשוילי) (פורסם ב-ֽ 25/01/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים