Google

מדינת ישראל - אבו רג'יס ראיד עבדאלפתאח

פסקי דין על אבו רג'יס ראיד עבדאלפתאח

1114/04 פ     15/01/2004




פ 1114/04 מדינת ישראל נ' אבו רג'יס ראיד עבדאלפתאח





מדינת ישראל

בעניין:
המבקשת
נ ג ד
אבו רג'יס ראיד עבדאלפתאח


המשיב
קורטאם

ע"י ב"כ עו"ד
ב"כ המבקשת - עו"ד רנדה סוסאן

המשיב - הובא
הסניגור - נוכח
נוכחים:

פרוטוקול

ב"כ המבקשת:
מגישה את גיליון ההרשעות הקודמות. הוגש וסומן מ/1. מגישה בנוסף שני כתבי אישום, להם מצורפים גזרי הדין, בהם הוטלו מאסרים על תנאי כנגד המשיב. האחד הוגש וסומן מ/2, והשני הוגש וסומן מ/3.
חוזרת על האמור בבקשה ומציינת כי עניינו של המשיב חמור בעיניי יותר מעניינם של רוב תושבי השטחים הרגילים. המדובר הוא בבחור ששני עונשי מאסר על תנאי, עומדים ותלויים נגדו. לא היה בהם להרתיעו לחזור על מעשיו. עונשי מאסר בפועל אותם ריצה בעבר גם הם לא מנעו ממנו לחזור על מעשיו. אשר על כן, אבקש להענות לבקשה. אציין גם שהמשיב מוגבל כניסה לארץ. כולנו עדים לפיגוע שארע לפני מס' ימים ע"י בחורה שגם היא אימא לילדים. המסוכנות הטמונה בתושבי השטחים כדוגמת המשיב, השוהים בארץ הינה גבוהה נוכח המצב הבטחוני הקשה. לכן אבקש להעתר לבקשה ולהורות על מעצרו. אציין עוד שהתיק העיקרי נקבע ל-22/2, הטיעונים של חברי לא קשורים בשחרור המשיב. את כל האסמכתאות הוא יכול להעביר דרך המשפחה.
הנימוק בסעיף 6 הוא אחד מהנימוקים, וקיים גם נימוק הסיכון המופיע בסעיף 4 לבקשה.

הסניגור:
לגבי הראיות לכאורה, אין חולק כי הנאשם הודה והורשע, וכן לגבי עילת מעצר במישור העקרוני, אולם אני סבור שהחלופה שאני יכול להמציא היום, תוכל להבטיח את תכלית המעצר. בקשר למסוכנות, לדעתי לטענה זו אין אחיזה במציאות. הנאשם נשוי ומתגורר בשפרעם מזה 10 שנים. יש לו שני ילדים קטינים. אני מגיש כתב אישום שהוגש בתיק 3690/01, של בימ"ש השלום בעכו, שהוגש בגין עבירה זהה של כניסה בלתי חוקית, גם בתיק זה הוא שוחרר למעצר בית, המדובר למעשה במ/2. הוא שוחרר למעצר בית מלא בביתו בשפרעם, וזה נעשה אפילו בהסכמת המאשימה, הופיע למשפט, נגזר דינו ונאסר בגין העבירה ההיא. כך שגם הנימוק שמופיע בסעיף 6 לבקשה, כאילו יש חשש שהמשיב יימלט מהדין, אינו נכון ולא מדוייק. אם הוא יעזוב לשטחים, הוא צפוי אפילו להירצח, ואני מתבסס על כך שבתסקיר המבחן שהוגש לביהמ"ש המחוזי, בתיק מ/3, הובהר כי נשרף בעבר בית הוריו עקב חשד בקשרים של אביו עם אנשי בטחון ישראליים, זאת כאשר בני משפחתו התגוררו בשטחים וכתוצאה מכך הם עברו לירדן. כיום המשיב חושש מאוד לחזור לשטחים, שמא יבולע לו. ישנם סימנים רבים המעידים על כך, ונשלחו רמזים לנאשם שאם יחזור לשטחים ייפגע. אני מציע שהמשיב ישהה במעצר בית מלא. נמצאים כאן שני אחיה של אישתו שיכולים לערוב לכך שהוא לא יצא מהבית והם יסייעו בפיקוח הבית המלא. מצבו הכספי של המשיב בכי רע, ובמידה וביהמ"ש יורה על הפקדת ערבון במזומן, אבקש להגביל אותו לסכום לא גבוה. אשתו מתפרנסת מקצבת הבטחת הכנסה, ממנה מתקיימת המשפחה.
אני מצפה שכשמועלים טיעונים בפני
ביהמ"ש שישקפו נכונה את המצב. ברגע שמועלית טענת מסוכנות ומצב בטחוני קשה, כדאי לזכור שמדי שבוע היו אנשי המודיעין בודקים לשלומו של המשיב והם ידעו על המצאותו בארץ ולא יותר. 60221

ב"כ המבקשת:
בנוגע לחשד לשיתוף הפעולה של אביו של המשיב, טענה זו אין לה כל אסמכתא, היא לא מתיישבת עם העובדה כי המשיב הוכרז ע"י שירותי הבטחון כמוגבל כניסה לארץ. בנוסף, לא היה המשיב נמנה על אלו שמשתפים פעולה, סביר להניח שמעמדו היה כמשוקם שב"כ. אוסיף כי לאחר הודאתו של המשיב בביצוע העבירה, שחרורו למעצר בית בשטח המדינה משמעו, אישור לו להמשיך ולעבור על אותה עבירה. המשיב הודה בעבירה ואין לתת לו יד ולסייע לו להמשיך ולבצע את העבירה. במידה וביהמ"ש ישחררו, אבקש לחקור את המצהירים.

הסניגור:
אני מגיש אישור לגבי קבלת הבטחת הכנסה ע"י אישתו. הוגש ומסומן מש/1.
אני מבקש להעיד שלושה עדים לצורך חלופת המעצר.

הגב' אימאן סעיד, לאחר שעדותה מתרוגמת מהשפה הערבית לעברית, והשאלות מתורגמות לה לערבית, זאת ע"י ב"כ הצדדים בצוותא וע"י ביהמ"ש:
אני אשת המשיב. אני לא עובדת. אני נרשמת בלשכת התעסוקה. פעם בשבוע אני הולכת ללשכת התעסוקה בחיפה. יש לי 3 ילדים בגילאים: 5,4 ושנתיים וחצי. יש הסעה לילדיי לגן, מהבית. אני מסכימה שבעלי יהיה בביתי במעצר בית מלא, 24 שעות ביממה. אחי יוכל לפקח על המשיב כשאאלץ לגשת ללשכת התעסוקה, ושמו דרוויש. אני מוכנה שמשטרת ישראל תפקח אחר תנאי מעצרו של בעלי. אני אודיע למשטרת ישראל במידה ובעלי יעזוב את הבית. בעלי נמצא בארץ 10 שנים. בעלי לא עזב את הארץ מזה 10 שנים, והוא נמצא בארץ. כשגרשו אותו לשטחים, הוא לא עזב לשטחים וחזר הביתה. אני מוכנה לחתום על ערבות צד ג'.

מר דרוויש סעיד, לאחר שעדותו מתרוגמת מהשפה הערבית לעברית, והשאלות מתורגמות לו לערבית, זאת ע"י ב"כ הצדדים בצוותא וע"י ביהמ"ש:
אני אחיה של אשת המשיב. אני לא עובד. אני לא חותם בלשכת התעסוקה. אני בן 21, אני גר עם אשת המשיב, באותו בית. אני מוכן לפקח באופן מלא על המשיב בבית. אני אתקשר למשטרה אם הוא יעזוב את הבית. אני מסכים שמשטרת ישראל תפקח אחר קיום תנאי מעצר הבית, ואני מוכן לחתום על ערבות צד ג'.

מר איימן סעיד, לאחר שעדותו מתרוגמת מהשפה הערבית לעברית, והשאלות מתורגמות לו לערבית, זאת ע"י ב"כ הצדדים בצוותא וע"י ביהמ"ש:
אני אחיה של אשת המשיב. אני עובד בחברת ניקיון של דוד קלפיס. אני עובד כל יום. בשבת אני לא עובד. אני עובד משעה 2:00 ועד 6:00. מרחק הבית שלי הוא 20 מ' מבית אחותי. אני מוכן לפקח אחר קיום תנאי מעצר בית מלא של המשיב בבית אחותי, כל עת שאדרש לכך. אני מוכן לכך שהמשטרה תגיע לפקח. אני מוכן להודיע למשטרה ברגע שבעלה של אחותי יפר את תנאי מעצר הבית.

ב"כ המבקשת:
חוזרת על הבקשה.

הסניגור:
לדעתי חלופת המעצר ראויה והיא מבטיחה את תכלית המעצר, אבקש לאמץ אותה.
החלטה

1. בפני
בקשת המבקשת להורות על מעצרו של המשיב עד תום ההליכים כנגדו בת.פ. 1114/04 (להלן: "התיק העיקרי").

2. בשלב הראשון של הדיון בבקשה, על ביהמ"ש לבחון קיומן של ראיות לכאורה. ברם, לא אדרש לשאלה זו בתיק זה, שכן המשיב הודה בתיק העיקרי, הורשע ונקבע המשך דיון בעניינו ליום 22/2/04.

3. בשלב השני, על ביהמ"ש לבחון קיומה של עילת מעצר. במקרה דנן, טוענת המבקשת כי קמה עילת מעצר, נוכח החשש המששי, לטענתה, שמא יימלט המשיב מן הדין לשטחים, שכן מענו הינו בג'נין. כמו כן, טוענת המבקשת כי מפאת המצב הבטחוני הקשה השורר בתקופה זו, יש משום סכנה ממשית בשהיית צעירים כדוגמת המשיב בשטחי מדינת ישראל
. ב"כ המבקשת הוסיפה בטיעונה לפניי כי המשיב הורשע בעבר פעמיים בביצוע עביורת דומות ואף נדון לשני מאסרים על תנאי, שהינם ברי הפעלה בתיק העיקרי. הסניגור אישר כי ברמה העקרונית קיימת עילת מעצר, אולם לטענתו יש מקום לשחרר את המשיב ממעצרו, נוכח חלופת מעצר ראויה, המוצעת ע"י המשיב, זאת כפי שיפורט בסעיף 4, להלן.

4. לטענת הסניגור, המשיב מתגורר מזה 10 שנים בשטחי מדינת ישראל
ואף חושש לשוב לשטחים, שמא יפגע שם, וזאת על רקע פגיעה בעבר בבית הורי המשיב בשטחים, אשר בוצעה על רקע חשדם של תושבי שטחים כי קיים שיתוף פעולה בין משפחת המשיב לבין אנשי ביטחון.
לטענת הסניגור, קיבל המשיב רמזים המלמדים על כוונה לפגוע בו אם ישוב לשטחים.
אין חולק כי המשיב נשוי ומתגורר עם אישתו וילדיו בשפרעם, ואשר על כן הוצע ע"י הסניגור שישהה המשיב במעצר בית מלא בביתו שבשפרעם, תוך פיקוח מלא של אשת המשיב ושני אחיה, על קיום התנאי הנ"ל, ובכפוף להמצאת ערובות מתאימות.

5. לאחר ששקלתי את החלופה הנ"ל, אשר הוצעה ע"י המשיב, וכן את טיעוניו של הסניגור בפני
י, הגעתי לידי מסקנה כי יש בחלופה המוצעת על מנת להבטיח את תכלית המעצר. יובהר כי המעצר אינו מקדמה על חשבון העונש, ואשר על כן לדידי, אין בעובדה לפיה תלויים ועומדים כנגד המשיב שני מאסרים על תנאי ברי הפעלה, על מנת להצדיק את מעצרו של המשיב עד תום ההליכים. העובדה הנ"ל רלוונטית לצורך שלב הטיעונים לעונש, ולא לצורך השלב הזה של הדיון בבקשה למעצרו של המשיב.

6. על ביהמ"ש לבחון כל מקרה לגופו של עניין, ולפיכך ברי כי אין להשוות נאשם המתגורר דרך קבע בשטחים לנאשם המתגורר מזה תקופה ארוכה וממושכת בשטחי מדינת ישראל
. (ראה, לעניין שחרורו של תושב שטחים בתנאים, בש"פ 6339/03 מ"י נ' חושיה מחמוד, פורסם בתקדין).
מעצר בית מלא של המשיב במקרה דנן, עלול להבטיח את תכלית המעצר בשני מישורים: במישור החשש מפני ההמלטות מאימת הדין ובמישור החשש שמא יסכן המשיב את בטחונה של מדינת ישראל
. באשר לחשש האחרון, הנזכר לעיל, אוסיף כי חשש זה אינו גדול, לדידי, זאת בהתחשב בכך שהמשיב מתגורר כפר שנים ארוכות במדינת ישראל
, ולא הוצגה כל אינדיקציה לכך כי בשהייתו הארוכה הנ"ל, ביקש לסכן את בטחון תושבי המדינה.

7. לסיכום, נוכח כל האמור לעיל, הנני מאמצת את חלופת המעצר שהציע, כאמור לעיל, הסניגור, ומורה על שחרורו של המשיב ממעצרו, בכפוף לתנאים הבאים:
א. המשיב ישהה במעצר בית מלא בבית אשתו, הגב' אימאן עבד אל קאדר סעיד (להלן: "הערבה"),תוך פיקוח מלא של הנ"ל על קיום תנאי מעצר הבית המלא ותוך פיקוח נוסף על קיום התנאי ע"י שני אחיה של הערבה, דרוויש סעיד ואיימן סעיד (להלן: "הערבים").
ב. משטרת ישראל תהא רשאית לפקח אחר קיום תנאי מעצר הבית.
ג. להבטחת קיום התנאי הנ"ל, ולהבטחת התייצבותו של המשיב לדיונים בתיק העיקרי, יופקד בקופת ביהמ"ש ערבון כספי במזומן, או ערבות בנקאית, זאת בסכום של 2,000 ₪.
ד. כמו כן, להבטחת קיום תנאי השחרור, ולהבטחת התייצבותו של המשיב לדיונים בתיק העיקרי, תומצא ערבות עצמית של המשיב בסך 8,000 ₪, וכן 3 ערבויות כספיות ע"י הערבה והערבים, כל אחת בסכום הנ"ל.
ה. במידה שלא תופקדנה הערבויות הנ"ל, או הערבון, יובא המשיב בפני
שופט תוך 24 שעות.

ניתנה היום כ"א בטבת, תשס"ד (15 בינואר 2004) במעמד הנוכחים.

רונית יצחקי
, שופטת
הסניגור:
אבקש לציין לפרוטוקול כי המשיב טוען שלפני כשעה, בהיותו בתא המעצר, לאור רעש וצעקות של עצורים אחרים, הופרד הנאשם מיתר העצורים, נלקח לחדר מבודד ושני שוטרי ליווי הרביצו לו.

שוטר הליווי, מר גדי:
קיים דו"ח פעולה לעניין האירוע.

ב"כ המבקשת:
אני שמעתי כי הנאשם תקף את השוטרים וגידף אותם, בכל מקרה העניין תועד וייבדק לגופו.
001241/04בש 114 ענבל
1
בתי המשפט
בש 001241/04
בית משפט השלום עכו
בתיק עיקרי: פ 001114/04

15/01/04
תאריך:
כב' השופטת רונית יצחקי

בפני
:









פ בית משפט שלום 1114/04 מדינת ישראל נ' אבו רג'יס ראיד עבדאלפתאח (פורסם ב-ֽ 15/01/2004)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים