Google

מדינת ישראל - אליהו באבו

פסקי דין על אליהו באבו

2266/09 מת     07/02/2010




מת 2266/09 מדינת ישראל נ' אליהו באבו






בפני

כב' הסגן נשיא אריאל חזק
מבקשת

מדינת ישראל
נגד
משיב

אליהו באבו
(עציר)

ב"כ המבקשת עו"ד מיטל פרי

המשיב בעצמו וב"כ עו"ד סמילה


החלטה
בפני
בקשה לעצור את המשיב עד לתום ההליכים נגדו.

כנגד המשיב הוגש כתב אישום המייחס לו שלושה אישומים בהם שתי עבירות של סחר בסמים מסוכנים ועבירה של סחר בסמים מסוכנים בצוותא חדא.

על פי האישום הראשון, בתאריך 19/8/09 התקשר יניב ג'נח, סוכן משטרתי, למשיב וביקש לרכוש סוליית סם מסוג חשיש תמורת 1,100 ₪. בהמשך, התקשר המשיב לסוכן ואמר לו שאדם אחר ימסור לו את הסם במקום שקבעו. עוד בהמשך התקשר המשיב לסוכן כדי לוודא שבוצעה העסקה והסוכן קיבל לידיו את הסם ומסר תמורתו את הכסף.

על פי האישום השני, בתאריך 10/9/09 התקשר הסוכן למשיב וביקש לרכוש ממנו סוליית סם מסוג חשיש. המשיב והסוכן קבעו להפגש ליד מפעל עשות באשקלון, המשיב הגיע למפגש ברכבו, מסר לסוכן סם מסוג חשיש במשקל של 95.20 גרם וקיבל לידיו 1,100 ₪ בתמורה.

על פי האישום השלישי, בתאריך 16/11/09 התקשר הסוכן למשיב וביקש לרכוש ממנו סם מסוג קוקאין. המשיב הגיע למקום המפגש ברכבו, יצא מהרכב ומסר לסוכן קופסת גפרורים ובתוכה 2 יחידות סם מסוג קוקאין במשקל של 1.3246 גרם, תמורת 700 ₪ במזומן.

הצדדים הסכימו על קיומן של ראיות לכאורה והמשיב הופנה לשירות המבחן לקבלת תסקיר בעניינו.

מתסקיר שירות המבחן עולה כי למשיב הרשעות קודמות, בין היתר, בעבירות סמים, בגינן ריצה תקופות מאסר ממושכות. המשיב הדגיש בפני
שירות המבחן את השינוי שערך בשלוש וחצי השנים האחרונות, במסגרתן השתלב במערך העבודה, הקים משפחה והתרחק מסביבה חברתית עבריינית.

שירות המבחן התרשם כי לא חל שינוי משמעותי אצל המשיב ביחס להתנהגותו בעבר וכי לא ניתן לשלול רמת סיכון להישנות התנהגות בעייתית בעתיד. שירות המבחן בחן את אשתו של המשיב, חמותו, אחיו ואחותו כחלופות מעצר ומצא כי בסופו של דבר אין מדובר בחלופות שיפחיתו רמת הסיכון באופן ממשי ועל כן לא המליץ על שחרורו של המשיב.

ב"כ המאשימה טענתה כי בתיק קיימות ראיות רבות שיש בהן להראות כי המשיב ביצע את העבירות המיוחסות לו. בדבריה הפנתה ב"כ המאשימה לעדויות הסוכן, מהן עולה כי המשיב זוהה על ידי הסוכן כמי שביצע את העסקה, לדוחות הפעולה, לתיעודים הטלפוניים, לאישור בדבר בעלות המשיב על מכשיר הטלפון הנייד, ממנו בוצעו השיחות ולזיהוי קולו ולחקירתו של המשיב במשטרה, בה בחר לשמור על זכות השתיקה. כן הוסיפה כי תסקיר שירות המבחן אינו בא בהמלצה לשחרר את המשיב לחלופה ועל כן יש להורות על מעצרו של המשיב עד לתום ההליכים נגדו.

ב"כ המשיב טען יש לשחרר את המשיב לחלופה, נוכח העובדה כי אין בתיק החקירה חיזוקים לעדות הסוכן ויש כרסום משמעותי בראיות. ב"כ המשיב מפנה, לדוגמא, לסרט הצילום בו לא נראה הסוכן, לעובדה כי למשיב יש 4 מכשירי טלפון נייד ולא התקבל פלט שיחות מכולם ולעובדה כי הסוכן היה עצור במהלך ההפעלה שלו.

כן הוסיף ב"כ המשיב כי מתסקיר שירות המבחן ניתן ללמוד כי המסוכנות מהמשיב אינה גבוהה וכי הערבים שהוצעו, נבדקו על ידי שירות המבחן ונמצאו מתאימים, בחלקם, ועל כן יש לבחון חלופה למשיב.

לאחר ששמעתי את הצדדים אני מחליט כדלקמן:

ראיות לכאורה
בענייננו, מיוחסות למשיב שלוש עבירות של סחר בסמים מסוכנים, האחת, מיום 19.8.09, השניה מיום, 10.9.09 והשלישית מיום 16.11.09.
בכל הנוגע לעבירה מיום 16.11.09 מצויה בתיק עדות מפעילו של הסוכן המשטרתי שמתעדת התקשרות של המשיב למספר הפלאפון אשר נחזה לכאורה להיות של המשיב 054-4780771 כן מצוי בתיק פרוטוקול חקירה של המשיב בתיק אחר מיום 3.7.07, שבו מצוין מספר זה כמספר המכשיר הסללורי שברשותו של המשיב ומכאן, שקיימת ראיה לכך שביום 16.11.09 התקשר הסוכן המשטרתי למשיב בעצמו.

זאת ועוד, בתיק קיימת עדות מפורטת של הסוכן אודות שיחות הטלפון שקדמו לעסקת הסחר הנטענת וקיימת עדות מפורטת של עסקת הסחר.

בנוסף, קיים בתיק דו"ח תמלול שיחת טלפון בשיחה שהתקשר המשיב אל מספר הפאלפון שצוין לעיל ובשיחה זו שנערכה על פי טענת הסוכן בינו לבין המשיב. שואל הסוכן את המשיב "תגיד לי, יש לך מלמעלה" (עמ' 1 לפרוטוקול) והמשיב השיב בחיוב ובהמשך מדריך המשיב לכאורה את הסוכן להגיע למקום מפגש. תיאור שיחות הטלפון שמפורטות בתמליל תואם לדבריו של הסוכן בחקירתו, בין היתר, בכל הנוגע לסכום תמורת הסם עליה דובר ולפרטים נוספים.

בנוסף, מצויינים בדו"ח התמלול דבריו של המשיב שאמר "אם צריך תגיד שבע מאות, בסדר שבע מאות" ובחקירתו מציין הסוכן באופן מפורש, כי במהלך ביצוע עסקת הסם כאשר נפגש עם המשיב, אמר לו המשיב "שאם ישאלו אותי שאני אגיד ששילמתי שבע מאות ₪".

לא זאת אף זאת, בתיק קיימת עדות מפעיליו של הסוכן אשר ציינו, כי במועד שתואר על ידי הסוכן בחקירתו, אכן זיהו את המשיב כשהוא יוצא מרכבו מזדה 6 בצבע כסף ולאחר זמן קצר נראה מגיע בחזרה לעבר הרכב ונכנס פנימה וכל זאת נעשה בתחנת הדלק סונול, שזהו המקום שמתואר גם על ידי הסוכן כמקום ביצוע עסקת מכר הסם.

בנסיבות האמורות לעיל, נראה כי קיימות ראיות לכאורה ברף שאינו מן הנמוכים לביצוע עבירת סחר בסם מיום 16.11.09.

בכל הנוגע לעסקה מיום 10.9.09 – קיים בתיק תמליל שיחת טלפון לאותו טלפון שצוין לעיל כמצוי לכאורה בבעלותו של המשיב ובשיחת הטלפון מפורט ניסיון תיאום מפגש בין הסוכן למשיב לכאורה תוך תיאום סכום כספי ביניהם 1,150, 1,100 (עמ' 2 שורה 42).

כן מצוי בתיק דו"ח מפעילי הסוכן המציינים, כי במועד שמתואר על ידי סוכן לכאורה, נראה הסוכן יורד ממונית כפי עדותו, ניגש לעבר דלת ימין של רכב מסוג מזדה 6 בצבע כסף (שצוין גם בעת תיאור העבירה מיום 16.11.09) ולאחר דקה נראה חוזר למונית ובהמשך מסר את הסם שקיבל על פי טענתו למפעיליו.

במהלך חקירתו במשטרה השיב המשיב למספר קצר של שאלות ובהמשך ביתר כל חקירותיו שמר על זכות השתיקה.

בכלל נסיבות הענין, ניתן לומר כי קיימות כנגד המשיב ראיות לכאורה לעבירות המיוחסות לו ברף שאינו מן הנמוכים.

עילת מעצר

מדובר בעבירות סחר בסם המקימות עילת מעצר.

שחרור לחלופת מעצר

בענייננו מדובר במשיב בעל מספר עבירות בעברו בעבירות סמים ורכוש ובמשיב שבשנת 92 נדון ל- 5 שנות מאסר בגין עבירת סחר בסם.

זאת ועוד, עיון בתסקיר שירות מבחן מעלה כי בתסקירו מציין שירות מבחן כי מדובר במשיב שבסופו של יום לא חל שינוי משמעותי בחשיבתו ובהתנהגותו ושירות מבחן אף מתרשם מהתדרדרות במצבו. כן מציין שירות המבחן, כי מצבו המשפחתי של המשיב עשוי להוות מקור ללחצים שיביאו אותו לחיפוש פתרונות לסיפוק צרכיו ולפיכך, שירות מבחן אינו יכול לשלול רמת סיכון להישנות התנהגות בעייתית בעתיד.

בכלל נסיבות הענין ולאחר ששירות מבחן בחן מספר אנשים המוצעים כמפקחים בחלופת מעצר ולאחר שבחן את כלל מצבו של המשיב, ציין שירות מבחן כי ל איוכל להמליץ על שחרורו של המשיב לחלופת מעצר.

סוף דבר

בכלל נסיבות הענין, לאור רף הראיות העומדות כנגד המשיב לביצוע עבירות סחר בסם,לאור עברו של המשיב ולאור כל המפורט בתסקיר שירות מבחן, לא מצאתי לנכון להורות על שחרור המשיב לחלופת מעצר.

לפיכך, אני מורה על מעצרו של המשיב עד לתום ההליכים.
ניתנה היום, י"ח שבט תש"ע, 07 פברואר 2010, במעמד הצדדים.

בית משפט השלום בקריית גת

07 פברואר 2010
מ"ת 2266-09 מ.י. יחידת תביעות לכיש - שלוחת קרית נ' באבו
1 מתוך 5








מת בית משפט שלום 2266/09 מדינת ישראל נ' אליהו באבו (פורסם ב-ֽ 07/02/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים