Google

ג'וליה זהר, אגס ירוק מסחר ושירותים בע"מ - סעיד סאלם

פסקי דין על ג'וליה זהר | פסקי דין על אגס ירוק מסחר ושירותים | פסקי דין על סעיד סאלם

18829-10/09 א     07/02/2010




א 18829-10/09 ג'וליה זהר, אגס ירוק מסחר ושירותים בע"מ נ' סעיד סאלם








בית משפט השלום בנצרת



07 פברואר 2010

ת"א 18829-10-09 סאלם נ' זהר ואח'





מספר בקשה:1

בפני

כב' השופטת
עירית הוד


מבקשות

1
.
ג'וליה זהר

2
.
אגס ירוק מסחר ושירותים בע"מ


נגד


משיב

סעיד סאלם



החלטה

רקע ותמצית טענות הצדדים

לפני בקשה לסילוק התביעה על הסף.


עסקינן בתובענה אשר במסגרתה עתר המשיב, כי בית המשפט יאכוף חוזה אשר נכרת, לטענתו, בינו לבין המבקשות. החוזה האמור נכרת, לטענת המשיב, ביום 27.1.09 ועניינו העתקת מפעלה של
המבקשת מס' 2 מנצרת לאזור התעשייה ציפורית. במסגרת כתב התביעה טוען המבקש, כי פעל בהתאם לחוזה וכי המשיבות הפרו אותו ולא שילמו לו את שכר טרחתו.


במסגרת הבקשה שלפניי עותרות המבקשות, כי בית המשפט יורה על סילוק התביעה על הסף.


המבקשות טוענות, כי המבקשת מס' 1 הינה המנהלת של המבקשת מס' 2. המבקשת מס' 2 הינה חברה רשומה העוסקת בייצור ושיווק מוצרי מזון. לטענת המבקשות, לא נכרת בינן לבין המשיב הסכם כלשהו, בכתב או בעל פה. לטענתן, המשיב הגיע למקום מושבה של המבקשת מס' 2 אולם הן דחו הצעתו לפעול בשם המבקשת מס' 2 בנוגע למציאת מגרש וזאת לאור העובדה שהמשיב ביקש, כי שכרו ישולם לו בניגוד לחוק. לטענתן, המשיב פעל ללא הרשאתן או הסכמתן וזאת לאחר שהובהר לו, כי הן אינן מעוניינות בשירותיו.

עוד טוענות המבקשות, כי אף אם נכרת הסכם כאמור הרי שהוא בטל מעיקרו בשל היותו נוגד את תקנת הציבור, את הוראות חוק המע"מ, הוראות פקודת מס הכנסה והוראות חוק הביטוח הלאומי.


לטענתן, המשיב טען, כי הוא כלכלן. המבקשות טוענות, כי מבדיקה שנערכה על ידן עולה, כי המשיב אינו רשום במס הכנסה ו/או במע"מ כעוסק מורשה, אין לו תיק במע"מ או במס הכנסה והוא לא נשלח להציע שירותיו על ידי מקום בו הוא עובד כשכיר. לטענתן, נקודת המוצא של חוק החוזים היא שחוזים יש לקיים אולם לכלל האמור יש חריגים וחוזה המנוגד לתקנת הציבור בטל בהתאם לאמור בסעיף 30 לחוק החוזים. לטענתן, החוזה נשוא התובענה הינו חוזה אשר לא ניתן לקיים אלא תוך כדי הפרת חוקים. לטענתן, עסקינן בחוזה המשולל חוקיות ומוסר.


המשיב מתנגד לבקשה וטוען, כי דינה להידחות. לטענתו, די בטענותיהן המנוגדות של המבקשות, אשר מחד טענו, כי לא נכרת הסכם ומאידך טענו, כי נכרת הסכם אולם הוא בטל, בכדי להביא לדחיית הבקשה. עוד טוען המשיב, כי המבקשות לא הסבירו כיצד התנהלותן לאחר ה- 27.1.09 עולה בקנה אחד עם טענתן לפיה הן דחו הצעתו לפעול מטעמן.


דיון ומסקנות

לאחר עיון במכלול טענות הצדדים מצאתי, כי דין הבקשה להידחות, כפי שיפורט.


הסעד של סילוק תובענה על הסף הינו סעד דרסטי ושומה על בתי המשפט לנהוג בזהירות יתרה בהפעלת סעד זה. סילוק תובענה על הסף הינו בגדר אמצעי הננקט בלית ברירה. די בקיומה של אפשרות, אף קלושה, כי לאור העובדות המהוות את עילת התביעה יהיה התובע זכאי לסעד המבוקש על ידו בכדי שלא להורות על סילוק התובענה (א. גורן סוגיות בסדר דין אזרחי (מהדורה שביעית, סיגא- הוצאה לאור בע"מ, תשס"ג-2003) 138).


מתדיין זכאי, כי יהיה לו יומו בבית המשפט כך שיעלה בידו להוציא את צדקו לאור.
ההלכה היא, כי בית המשפט ינהג במשנה זהירות בטרם ייעתר לבקשתו של צד למחיקת תובענה שהוגשה כנגדו, בשל העדר עילה. הסעד דנן הינו סעד מרחיק לכת ובית המשפט ייעתר לבקשה כאמור רק כאשר הוא שוכנע כי אף אם הדיון היה נשמע לגופו דינו היה להידחות. (ע"א 335/78 יוסף שאלתיאל נ' אריה שני, פ"ד לו(2).


הצדדים בתובענה שלפניי חלוקים בשאלה האם נכרת ביניהם הסכם מחייב לפיו המבקשות שכרו את שירותי המשיב לצורך העברת מפעלה של המבקשת מס' 2 אם לאו. ככל שהתשובה לשאלה האמורה תהא חיובית חלוקים הצדדים בשאלה האם להסכם האמור תוקף מחייב אם לאו.


טענות הצדדים באשר לשאלה האם נכרת ביניהם הסכם מחייב אם לאו הינן טענות עובדתיות אשר לא ניתן, בשלב זה, להכריע באשר לאמיתותן. המשיב טוען, כי בינו לבין המבקשות נכרת הסכם בעל פה. מאידך טוענות המבקשות, כי לא נכרת בינן לבין המשיב הסכם כאמור וכי הן הבהירו למשיב, כי אינן מעוניינות בשירותיו. בשלב זה, לא מונחת בפני
י תשתית מספיקה לשם הכרעה בסוגיות שבמחלוקת. ראוי, כי המחלוקת האמורה תוכרע בין כותלי בית המשפט ולאחר שהצדדים יביאו ראיותיהם בנדון. סבורני, כי לאור המחלוקות האמורות לא ניתן לקבוע, בשלב זה, כי לא קיימת אף אפשרות קלושה שהמשיב יהא זכאי לקבל את הסעד המבוקש על ידו. בנסיבות אלו, הבקשה נדחית.


אני מחייבת את המבקשות בהוצאות המשיב בגין בקשה זו בסך 750₪ בתוספת מע"מ כחוק. הסכום האמור ישולם בתוך 30 ימים ממועד המצאת החלטה זו שאם לא כן ישא הסכום הפרשי הצמדה וריבית מהיום ועד מועד התשלום בפועל.


המזכירות תמציא לצדדים.


ניתנה היום,
כ"ג שבט תש"ע, 07 פברואר 2010, בהעדר הצדדים.














א בית משפט שלום 18829-10/09 ג'וליה זהר, אגס ירוק מסחר ושירותים בע"מ נ' סעיד סאלם (פורסם ב-ֽ 07/02/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים