Google

אליהו שוישה - מדינת ישראל

פסקי דין על אליהו שוישה |

2130-02/10 בפמ     15/02/2010




בפמ 2130-02/10 אליהו שוישה נ' מדינת ישראל








בית משפט השלום לתעבורה בחיפה



15 פברואר 2010

בפ"מ 2130-02-10 שוישה נ' מדינת ישראל






בפני

כב' השופט
שלמה בנג'ו

המבקש
אליהו שוישה
, עו"ד


נגד

המשיבה
מדינת ישראל



החלטה

בפני
בקשה לביטול החלטת קצין משטרה, אשר הורה על פסילה מינהלית של רישיון הנהיגה של המבקש למשך 30 יום, לאחר שנהג בדרך עירונית במהירות מופרזת.

כנגד המבקש הוגש כתב אשמה, לפיו ביום 6.2.10, ברח' חטיבת גולני בחיפה, נהג ברכב בדרך עירונית בה מותרת מהירות מקסימלית של 50 קמ"ש, במהירות של 94 קמ"ש.

המבקש הינו עו"ד במקצועו, טוען כי הוא זקוק לרישיון הנהיגה לצורך פרנסתו, הוא אב ל-6 ילדים הסמוכים על שולחנו, ביניהם ילד הזקוק לטיפולים רפואיים תכופים. כמו כן, טען כי הוא כופר בעבירה המיוחסת לו, עברו אינו מכביד ועל כן לא נשקפת מסוכנות מנהיגתו.

לאחר שבחנתי את חומר הראיות וכן את הרשעותיו הקודמות של המבקש, נחה דעתי כי דין הבקשה להידחות.

מחומר הראיות עולה כי המבקש נמדד נוהג בדרך עירונית, בעיבורה של עיר, במהירות של 99 קמ"ש (לפני הפחתה). מפעיל הממל"ז מציין כי קו הראיה היה נקי מהפרעות פיזיות בין מכשיר הממל"ז לבין רכבו של המבקש, טווח גילוי הרכב היה 238.6 מטרים והרכב היה בנתיב בודד מתוך נתיב אחד בתנועה המתקרבת.
השוטר מוסיף ומציין כי בדק את התמרור משני צידי הכביש. כמו כן, בחינת אמינות המדידה מלמדת כי בוצעו לכאורה כל הבדיקות הנחוצות לצורך וידוא אמינות הבדיקה וכן בוצעה בדיקת כיול למכשיר.
בנסיבות אלה, קיימות ראיות לכאורה המבססות את האישום המיוחס למבקש.

באשר למסוכנותו של המבקש – מדובר בנהג המחזיק ברישיון נהיגה משנת 1980, צבר לחובתו 34 הרשעות קודמות, בין הרשעותיו עבירות דומות לזו המיוחסת לו עתה ואף בגין אחת מהעבירות שיוחסו לו, נשפט בבית המשפט לתעבורה.
בנסיבות אלה ומשמדובר במהירות אשר הינה כמעט פי שניים מהמותרת לנהיגה בדרך עירונית, ובשים לב לעברו של המבקש, לא ניתן לקבוע כי החלטת הקצין הפוסל לא היתה סבירה או כי נפלה שגגה בה ומכאן שדין הבקשה להידחות.

הבקשה נדחית.

המזכירות תשלח העתק החלטה זו לצדדים ותחזיר את חומר הראיות לב"כ המשיבה.

ניתנה היום,
א'
אדר תש"ע, 15 פברואר 2010, בהעדר הצדדים.














בפמ בית משפט לתעבורה 2130-02/10 אליהו שוישה נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 15/02/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים