Google

ז'ק בניים - מדינת ישראל

פסקי דין על ז'ק בניים |

8173-02/10 עמת     14/02/2010




עמת 8173-02/10 ז'ק בניים נ' מדינת ישראל





לפני כב' השופט ד"ר אחיקם סטולר
העורר
ז'ק בניים
(עציר)

נגד

המשיבה
מדינת ישראל
<#2#>
נוכחים:
העורר הובא באמצעות שב"ס
ב"כ העורר עו"ד דינה פרופס בן-מנחם

ב"כ המשיבה עו"ד דורית סבן-נוי
החלטה

בפני
י ערר על החלטתו של בית משפט השלום בנתניה, בתיק מ"ת 15000-12-09, מיום 24.1.2010 (כב' השופט עוז ניר-נאוי), שבה החליט להאריך את מעצרו של המשיב עד תום ההליכים המשפטיים בעניינו, תוך שלא אימץ את המלצת שירות המבחן.
כנגד העורר הוגש כתב אישום בעבירות של איומים ותקיפת עובד ציבור. מכתב האישום עולה, כי פקח של העירייה הבחין בעורר שהוא מוכר סחורה ללא היתר וביקש ממנו לפנות את המקום. בתגובה לכך איים העורר על הפקח בפגיעה שלא כדין בגופו, בכך שאמר לו שאם הוא עוזב את המקום הוא ידקור אותו, יגיע אליו הביתה ויזיין את אשתו, יזריק לילד שלו סמים דרך הראש, זאת בכוונה להפחידו או להקניטו. מייד ובסמוך, כך על פי כתב האישום, תקף העורר את הפקח בכך שהחל לתת לו סטירות בגב ובכתף, תוך שהוא ממשיך לאיים בפגיעה בגופו, כי יגיע אליו הביתה, יזיין את אשתו וידקור אותו.
בהתאם לעובדות המצוינות בכתב האישום הוגש כנגד העורר כתב אישום, כאמור, בעבירה של איומים ותקיפת עובד ציבור.
ביום 24.1.2010 נערך דיון בבית משפט קמא, וזאת לאחר שבדיון שנערך ביום 03.1.2010 הורה בית משפט קמא על קבלת תסקיר בעניינו של העורר, לאחר שב"כ העורר הסכימה בישיבה מיום 20.12.09 כי קיימות ראיות לכאורה ועילת מעצר.
לאחר שבית משפט קמא עיין בתסקיר שהגיע, קבע כי חלופת המעצר שהוצעה – דירת אחותו של העורר בנתניה, אינה חלופת מעצר ראויה. למסקנה זו הגיע בית משפט קמא נוכח העובדה שמדובר בעורר שיש לו 17 הרשעות קודמות ב-36 תיקים שונים, בעבירות של איומים, תקיפת עובד ציבור, תקיפה סתם, תקיפה הגורמת חבלה של ממש, העלבת עובד ציבור, הפרת הוראה חוקית, היזק לרכוש ועבירות כלפי שוטרים. כך גם לא אימץ בית משפט קמא את המלצת שירות המבחן נוכח העובדה שאחותו של העורר מתגוררת יחד עם בתה בת השש, ולעניות דעתו אין בחלופת המעצר שהוצעה כדי לאיין את המסוכנות.
לא זו אף זו. בית משפט קמא קבע, כי העבירות נשוא כתב האישום בוצעו בעיר נתניה והעובדה כי בתסקיר שירות המבחן נכתב כי קיים סיכון להישנות התנהגות אלימה מצידו של העורר וכי העורר אינו מצליח בויסות דחפיו ונוהג באלימות, ואף להערכת שירות המבחן העורר מתקשה לאמץ התנהגות מסתגלת ומתונה – כל אלה הובילו את בית משפט קמא למסקנה כי חלופת המעצר שהוצעה אינה מאיינת, כאמור, את המסוכנות.

מעיון בתסקיר שירות המבחן עולה, כי שירות המבחן, למרות שהעורר מוכר לו מאבחונים קודמים שהאחרון שבהם ניתן בשנת 2008, לא נפגש עם אחותו של העורר, אותה אחות אשר המליץ שבביתה ישהה העורר בחלופת מעצר. כך גם, מתסקיר שירות המבחן עולה כי מחוות הדעת הפסיכיאטרית העדכנית שהוגשה עולה, כי העורר אינו סובל ממחלת נפש וכי מדובר בהפרעת אישיות אנטיסוציאלית,כאשר עיקר בעייתו היא שהוא חש תסכול ואזלת יד בהתמודדות עם גורמים בירוקראטיים, ועל רקע זה ומצוקותיו אינו מצליח בויסות דחפיו ונוהג באלימות. כך גם מתסקיר שירות המבחן עולה, כי חלופה נוספת שהוצעה אצל חברו בגבעת אולגה נפסלה מחמת העובדה שהחבר לא יכול היה להציב גבולות לעורר ולא יכול להתמודד עם מצוקותיו.
חלופה נוספת שהוצעה היא אצל דודו של העורר, אשר לו עבר פלילי מלפני שנים רבות, שהיה אף מכור לסמים. למרות ששירות המבחן התרשם שמדובר באדם שיוכל להציב גבולות לעורר - לאור עברו, והעובדה שלא נפגשו עמו, התקשו לבוא בהמלצה ברורה באשר להתאמתו לשמש כמפקח.

בדיון שנערך בבית משפט קמא, בתום הדיון, לאחר שבית המשפט החליט שלא לאמץ את המלצת שירות המבחן, התפרץ העורר וקילל בבית המשפט באופן שב"כ המשיבה ביקשה שהדברים יירשמו בפרוטוקול ובית המשפט, בהחלטתו ביום 24.1.2010, קבע: "אכן בסיומו של ההליך התפרץ המשיב כלפי בית המשפט, כאשר אמר דברים שאינם ראויים לחזרה ואשר יש בהם כדי לתמוך בהחלטתי הנ"ל".
מהחומר שהוצג בפני
י עולה כי אין זו הפעם הראשונה שהעורר משתלח כלפי בית המשפט. בפסק הדין מיום 28.1.09, בתיק פ5997/06, כתבה כב' השופטת ציגלר: "וכאן ראוי לציין, כי התנהגותו האלימה של הנאשם באה לידי ביטוי גם בסופו של הדיון בתיק זה, בעת שהחלטת בית המשפט לא נשאה חן בעיניו והוא תקף את התובע במכת אגרוף בפני
ו והוסיף קללות ואיומים כלפי בית המשפט באופן שההתרשמות מהתנהגותו והאלימות הטבועה בו הייתה ניכרת לעין ובאופן בלתי אמצעי".

הנה כי כן התמונה המצטיירת היא, כי על מנת לאיין את מסוכנותו של העורר יש לדאוג לחלופת מעצר משמעותית, והדבר לא הוצע.
לפיכך, לא מצאתי פגם בהחלטתו של בית משפט קמא ואני סבור שהיא מושתת על אדנים איתניים ולכן ראיתי לדחות את הערר.

<#3#>

ניתנה והודעה היום ל' שבט תש"ע, 14/02/2010 במעמד הנוכחים.
ד"ר אחיקם סטולר
, שופט

הוקלד על ידי: יהודית בן צבי
2
בית המשפט המחוזי מרכז
עמ"ת 8173-02-10 בניים(עציר) נ' מדינת ישראל
14 פברואר 2010








עמת בית משפט מחוזי 8173-02/10 ז'ק בניים נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 14/02/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים