Google

מדינת ישראל - אלכסנדר וינר, מרק טוקפיס, ריצרד מורזחנוב

פסקי דין על אלכסנדר וינר | פסקי דין על מרק טוקפיס | פסקי דין על ריצרד מורזחנוב |

4597-01/10 מת     15/02/2010




מת 4597-01/10 מדינת ישראל נ' אלכסנדר וינר, מרק טוקפיס, ריצרד מורזחנוב





4545-01-10

בפני
כב' השופטת ריבה שרון

המבקשים
מדינת ישראל
נגד

המשיבים
1.אלכסנדר וינר

2.מרק טוקפיס

3.ריצרד מורזחנוב
(עציר)

<#2#>
נוכחים:
ב"כ המבקשת: עו"ד קובי פלומו

ב"כ המשיב 3: עו"ד יונס ראמי

המשיב 3: הובא באמצעות ליווי שב"ס
החלטה
לא אאריך ולא אחזור על שכבר נאמר בהחלטות קודמות בעניינו של המשיב 3, ביחס למסוכנותו הנובעת מנסיבות ביצוע העבירות המיוחסות לו ומהותן, נוכח עברו הפלילי, העובדה שקיים שימוש בסמים ברקע וכו'.
במהלך דיונים קודמים- סקרתי את החלופות שהוצעו, את השיקולים והנימוקים לכך שנקבע כי אינן הולמות בנסיבות העניין. התייחסתי אף לתסקיר שרות המבחן אשר לא בא בהמלצה לשחרר את המשיב לחלופת מעצר ביתית, והתייחס למפקחים שהוצעו ונשללו, מהנימוקים המפורטים בתסקירים.
במהלך הדיון האחרון- העלה המשיב הצעה חדשה הכוללת מעצר בית מלא בבית הוריו, ובפיקוח צמוד של אחיו. לאחר ששמעתי את האח והתרשמתי ממנו, חרף הסתייגות בכל הנוגע ליכולתו של האח לשמש מפקח לאורך זמן, אם בכלל, מהנימוקים שפורטו, ציינתי את הבעייתיות שאני רואה בהתאמתו של האח, אם כי לא שללתי אפשרות זאת על הסף. הדגשתי כי הבעיה נמצאת במשיב עצמו, אשר – חלילה אם ספק ניתן לסמוך עליו לשחררו לחלופת מעצר מהסוג שהוצע אם בכלל. בהקשר זה- הפניתי לתסקיר הקודם עמ' 1 סיפא ועמ' 2 רישא.
הבהרתי כי אך כפסע היה ביני ובין מעצר עד תום ההליכים בעניינו, ויחד עם זאת, כדי לא לחסום את דרכו, הואיל והצעתו בדיון האחרון היתה לפיקוח בהרכב שונה מזו שבחן שרות המבחן בעבר, ביקשתי לקבל תסקיר משלים.
מטרת התסקיר המשלים היתה בחינת האפשרות לשקול שחרור לחלופה ביתית, חרף בעייתיותו של המשיב 3, למרות הסיכון הנשקף ממנו וכאשר ההצעה כוללת פיקוח יחיד וצמוד של אחיו.
ביקשתי כי התסקיר המשלים יינתן לאחר פגישה עם האח.
דא עקא, שבשל סיבות שאינן תלויות בשרות המבחן, לא קוימה פגישה עם האח שהוצע כאמור כמפקח יחיד בחלופה ביתית.זאת- הואיל והאח לא התייצב לפגישה אליה זומן, אך קויימה עמו שיחה טלפונית. גם בתסקיר המשלים- נמנעת ק. המבחן מהמלצה לשחרור. מציינת ק. המבחן כי עוד במפגש קודם עם האח, היא התרשמה מבעייתיות, מהנימוקים שפורטו בעמ' 2 לתסקיר המשלים, קטע שני. בנסיבות שפורטו איפה הן בתסקיר הקודם מיום 31.1.10 (עמ' 2 ובעיקר סיפא) והן הפירוט שבעמ' 2 לתסקיר המשלים, סבורה ק. המבחן כי האח אינו מתאים לשמש מפקח למשיב. זאת- בעיקר בשים לב לנתוניו של המשיב עצמו ולסיכון הנובע ממצבו.
אומנם ק. המבחן נתנה משקל להעדרות האח מהפגישה החוזרת אליה זומן, ומציינת כי זו מחזקת את התרשמותה, ראה עמ' 2 סיפא לתסקיר המשלים. ברם- ההתרשמות השלילית הינה עצמאית ומנומקת כדבעי. גם בתסקיר קודם- והפעם- יותר.

אמנם- האח ציין כי לא הגיע לפגישה בשל תקלה ברכבו. אצא מנקודת הנחה כי אכן תקלה ברכב עיכבה את האח. ואיני רואה לייחס משקל לשאלה האם ניתן היה להגיע לפגישה בכל מקרה, באיחור, או לבקש דחיה קצרה ולעמוד על פגישה בשיחה עם השירות.
השאלה העיקרית הינה אם , לאור התרשמותה של ק. המבחן כמפורט בתסקיר הקודם, והפרטים הנוספים שהבהירה בהקשר זה בתסקיר הנוכחי, היה בפגישה בלתי אמצעית עם האח כדי לעלות או להוריד לצורך התרשמות מהאח כמפקח יחיד.
לאחר ששבתי ועיינתי בשני התסקירים, ונתתי את הדעת, בכובד ראש, לפרטים שמציינת ק. המבחן מתוך המפגש הבלתי אמצעי שהיה לה עם האח אשר הוצע לה כמפקח לסירוגין, וכבר אז נשאלה התאמתו, לא רק בשל מסוכנתו של המשיב אלא גם כמפקח, וכשעובדה זו מצטרפת לבעייתיות שמוצא שרות המבחן בהתאמתו של המשיב לחלופה ביתית כלשהי ללא קשר לזהות המפקח, ולאחר שאף אני עמדתי על בעייתיות זאת והתייחסתי אליה בהחלטות קודמות, סבורה אני כי הבהרת ק. המבחן גם ללא פגישה חוזרת, מחדדת את הדברים ודי בכך. אמנם, כאמור, ק. המבחן לא פגשה בשנית את האח אך שוחחה עמו שוב, קיבלה מענה לשאלות שבודאי העלתה ולאור זאת שבה ונתנה את חוות דעתה ביחס לחלופה זו.
במכלול הנסיבות- איני רואה לסטות מהמלצת שירות המבחן שנתן חוות דעת מפורטת ומנומקת, שאך חיזקה את התרשמותי הלכאורית.
איני רואה מקום לטעת תקוות שווא בליבו של המשיב, ולהטריח את אחיו לפגישה נוספת, כאשר שוכנעתי כעת לאחר התסקיר המשלים, כי חלופה זו לא תתאים.

שאלתי כעת במהלך כתיבת ההחלטה את הסנגור האם יש בידי המשיב להציע דבר מה שאינו מסוג החלופות שנבדקו ונשללו.
נעניתי כי כרגע אין למשיב חלופה מסוג אחר להציע .

בנסיבות אלה, אני מורה על מעצרו של המשיב עד תום ההליכים בעניינו.

אזכיר לצדדים כי התיק העיקרי קבוע להקראה ליום 25.3.10 בשעה 08:30.
<#3#>

ניתנה והודעה היום א' אדר תש"ע, 15/02/2010 במעמד הנוכחים.
ריבה שרון
, שופטת
הוקלד על ידי: נועה לוי
22
בית משפט השלום בפתח תקווה
מ"ת 4597-01-10 מדינת ישראל
נ' וינר ואח'
15 פברואר 2010








מת בית משפט שלום 4597-01/10 מדינת ישראל נ' אלכסנדר וינר, מרק טוקפיס, ריצרד מורזחנוב (פורסם ב-ֽ 15/02/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים