Google

עמוס חכמון - ג'מאל חוסין ואח'

פסקי דין על עמוס חכמון | פסקי דין על ג'מאל חוסין ואח'

8368-10/09 תק     20/02/2010




תק 8368-10/09 עמוס חכמון נ' ג'מאל חוסין ואח'








st1\:*{behavior: }
בית משפט לתביעות קטנות בחיפה



20 פברואר 2010

ת"ק 8368-10-09 חוסין נ' איי.די.איי חברה לביטוח בע"מ

ת"ק 998-11-09 חקמון נ' חוסין






בפני

כב' השופטת
רננה גלפז מוקדי

תובע בת"ק 998-11-09
עמוס חכמון


נגד

נתבע
התובע בת"ק 8368-10-09
ג'מאל חוסין


נגד

הנתבע
ישיר אי. די. אי חברה לביטוח בע"מ




פסק דין


בפני
שתי תביעות אשר הוגשו בגין תאונת דרכים שאירעה ביום 6/5/2009 בה היו מעורבים כלי רכבם של התובע ושל הנתבע. שתי התביעות נדונו במאוחד.

ת"ק 998-11-09
טענות התובע
בזמנים הרלבנטיים לתביעה זו, היה התובע בעליו של רכב מסוג דייהטסו ואילו הנתבע נהג במונית.
ביום 6.5.09 נסעה הדייהטסו בנתיב הימני ברחוב בלפור בחיפה כשלשמאלה נוסעת המונית. לפתע, סטתה המונית לנתיב הימני, פגעה בדייהטסו והדפה אותה ימינה אל המדרכה.
טענות הנתבע
הנתבע מכחיש את טענות התובע וטוען כי התובע הוא שרצה להשתלב בנתיב הנסיעה השמאלי מאחר ששני הנתיבים מתאחדים לנתיב אחד. הנתבע טוען כי לא היתה לו אפשרות להתחמק וכך פגע בו התובע.

ת"ק 8368-10-09
טענות התובע
התובע בתיק זה הינו הנתבע בתיק 998-11-09 הנ"ל, כאשר בכתב התביעה הוא חוזר על טענותיו בכתב ההגנה דלעיל וטוען כי מר חכמון הוא שסטה מהנתיב הימני ופגע במונית.
טענות הנתבעת
הנתבעת בתיק זה הינה חב' הביטוח של מר חכמון, אשר חוזרת על טענותיו כי המונית נסעה בנתיב השמאלי ולפתע סטתה ימינה ופגעה בדייהטסו.
דיון

בדיון המאוחד העידו שני הנהגים המעורבים בתאונה, מר עמוס חכמון
, בעל הדייהטסו ומר ג'מאל חוסין, בעל המונית.
מר חכמון חזר על גרסתו לפיה נסע בנתיב ימין כאשר המונית הגיחה והצמידה אותו אל המדרכה הימנית (פרוטוקול, עמ' 1, שורה 12). בהגינותו, מיקד מר חכמון את הפגיעה בגינה הוא תובע: "אני מדבר על הקטע בין הדלת לבין המשקוף של הדלת, שם זה הקטע שהוא קיבל מכה, המכה היא לא במקום החלודה" (שם, עמ' 3, שורה 1) ואכן דו"ח השמאי מתייחס לנזק זה.

מר חוסין חזר אף הוא על טענתו כי מר חכמון הוא זה שפגע במונית ולא להיפך: "הוא נכנס עם הרכב שלו בקצה האחורי של הרכב שלי" (שם, עמ' 2, שורה 1) אולם מספר דברים אינם מתיישבים בעדותו.
ראשית, טוען מר חוסין בכתב הגנתו (סעיף ו', שורה 2) כי הצדדים נסעו בכביש בעל שני נתיבים, אשר מתאחד לנתיב אחד ועל כן ביקש מר חכמון להשתלב בנתיב הנסיעה של המונית. בעת הדיון הגיש מר חכמון תמונה של מקום התאונה, בה נראה בבירור כי גם לאחר מקום התאונה ממשיך הכביש להיות דו-נתיבי ואין כל צורך להשתלב לנתיב הסמוך.
שנית, מר חוסין טוען כי בעת התאונה היה ברכבו נוסע אחד וטענתו זו אושרה על ידי מר חכמון.
אולם, חרף טענתו כי הוא מכיר את אופן ההתנהלות בבית המשפט (פרוטוקול, עמ' 2, שורה 4), והעובדה כי זהות הנוסע ידועה לו, לא זימן מר חוסין את העד לדיון.
שלישית, מר חוסין צירף לכתב תביעתו תמונה של הדייהטסו לאחר התאונה, כשחלקה הקדמי צמוד למדרכה הימנית. אין בכוונתי לקבוע האם הדייהטסו אכן נגררה לאורך המדרכה כפי שטען מר חכמון או שמא התנגשה במדרכה בלבד, אולם עובדה היא כי אכן הדייהטסו צמודה לצד ימין, עובדה שלא מתיישבת עם הטענה כי מר חכמון ניסה להשתלב לכיוון הנתיב השמאלי.

מעבר לכל אלה- דו"ח השמאי שהגיש מר חוסין הינו מיום 5.8.09, כלומר שלושה חודשים לאחר התאונה. פרק זמן זה מנתק את הקשר שבין הנזקים שנמצאו במונית בעת הבדיקה לבין אירוע התאונה, מה גם שמר חוסין עצמו העיד כי בפרק זמן זה המשיך לעבוד- כשבאופן טבעי עבודתו כוללת נסיעות מרובות ולא ניתן לדעת האם הנזק נגרם בנסיבות שונות מהמתואר כאן: "ת. אז מה. לא היה לי זמן לעמוד, אני עובד כל הזמן." (שם, שם, שורה 26).

לאור האמור, אני מקבלת את גרסתו של מר חכמון, התובע בת"ק 998-11-09, כי הנתבע הוא שסטה אל עבר נתיב נסיעתו של התובע, פגע ברכבו והצמידו אל עבר המדרכה כאשר הוא גורם לו לנזק. משכך, אני דוחה את תביעתו של מר חוסיין, במסגרת ת"ק 8368-10-09.

נזקיו של מר חכמון
עומדים על סך של 2,956 ₪ כנזק ישיר ו- 600 ₪ עבור שכ"ט שמאי,
סה"כ 3,556 ₪.

מר חוסין ישלם למר חכמון סך של 3,556 ₪ בתוספת ריבית והצמדה מיום הגשת כתב התביעה ועד מועד התשלום בפועל.
בנוסף, ישלם מר חוסין הוצאות משפט למר חכמון ולחב' ישיר איי. די. איי. חברה לביטוח בע"מ, בסך 400 ₪ לכל אחד. סכום זה ישולם בתוך 21 יום אחרת יישא הפרשי הצמדה וריבית כחוק מיום מתן פסק הדין ועד למועד התשלום בפועל.


זכות הגשת בקשת רשות ערעור כחוק, לבית המשפט המחוזי בחיפה.

המזכירות תעביר את פסק הדין לצדדים בשני התיקים.


ניתן היום,
ו'
אדר תש"ע, 20 פברואר 2010, בהעדר הצדדים.
















תק בית משפט לתביעות קטנות 8368-10/09 עמוס חכמון נ' ג'מאל חוסין ואח' (פורסם ב-ֽ 20/02/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים