Google

אורי סנדרוסי - מדינת ישראל

פסקי דין על אורי סנדרוסי |

32684-11/09 עפת     21/02/2010




עפת 32684-11/09 אורי סנדרוסי נ' מדינת ישראל




לך



1


בית המשפט המחוזי מרכז

עפ"ת 32684-11-09 סנדרוסי נ' מדינת ישראל



21 פברואר 2010





לפני כב' השופטת נגה אהד




המערער
אורי סנדרוסי


נגד

המשיבה
מדינת ישראל

<#2#>
נוכחים:
המערער ובא כוחו – עו"ד יצחק נאורי
ב"כ המשיבה – עו"ד ליאת גלבוע

פסק דין

לפניי ערעור על גזר דין בימ"ש קמא לתעבורה בתיק פל304/08 (כב' השופטת טאובר) במסגרתו הוטל על המערער עונש פסילה בפועל בת שנתיים בניכוי פסילה מינהלית בת 30 יום.

לטענת ב"כ המערער,
הורשע על פי הודאתו והיה הסדר טיעון חלקי בין הצדדים לפיו אם יימצא תסקיר שירות מבחן חיובי, לא תעתור המשיבה להטלת מאסר בפועל. ואכן הוגש תסקיר חיובי, וביהמ"ש כיבד ההסדר ולא הטיל מאסר בפועל, אך השית על המערער 24 חודשי פסילה בפועל.

לטענת ב"כ המערער, לביהמ"ש שיקול דעת להפחית מעונש המינימום בהתקיים נסיבות מיוחדות, ובנסיבותיו המיוחדות של המערער, גמילתו משימוש בסמים קשים, היה על ביהמ"ש לצמצם עונש הפסילה באופן משמעותי.
עונש הפסילה כבד ביותר, ועל כן מתבקש ביהמ"ש במסגרת ערעור זה להתערב בו.
לתמיכה בטענתו מביא ב"כ המערער פסיקה מאותו מותב באותו בימ"ש לפיה נגזרה תקופת פסילה זהה לאחר שמצבו קשה יותר ממצבו של מערער זה.

לגופו של ענין, דין הערעור להידחות.

הוראת החוק הינה הטלת 24 חודשי פסילה בפועל כעונש מינימום לנהיגה בשכרות או בהשפעת סם. בנסיבות מיוחדות רשאי ביהמ"ש לסטות מעונש זה.
ומהן אותן נסיבות מיוחדות המאפשרות לביהמ"ש מנימוקים שיירשמו לסטות מעונש המינימום? הן בוודאי אינן נסיבות אישיות שבשגרה, אלא חריגות יוצאות דופן, כמו לדוגמה מצב רפואי קשה בו לקה נאשם במעבר הזמן לאחר ביצוע העבירה וטרם מתן גזר הדין, קרי נסיבות אישיות שלא היו במועד ביצוע העבירה.

מחיר הדמים בעקבות נהיגה בלתי זהירה, לא נכונה, בניגוד לחוקי התעבורה, בשכרות או תחת השפעת סמים, אינו מבחין בין איש לאישה, בין זקן לצעיר, בין ישר דרך לעבריין. הפגיעה בנהיגה זו ותוצאותיה נותנות אותותיהן בכל אחד ואחד מהמשתמשים בדרך. לא בכדי נקבע עונש מינימום בנסיבות אלה. לא בכדי נדרש על ידי המחוקק נימוקים מיוחדים במקרה של סטיה מעונש זה. אין בעניינו של המערער הצבעה על נימוקים מיוחדים וחריגים המצדיקים סטיה מעונש המינימום.

הערעור נדחה.

<#3#>

ניתנה והודעה היום ז'
אדר תש"ע, 21/02/2010 במעמד הנוכחים.

נגה אהד
, שופטת




הוקלד על ידי: נטלי ליפר







עפת בית משפט מחוזי 32684-11/09 אורי סנדרוסי נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 21/02/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים