Google

משה נוח, שמחה נח - זוהר עובד יזמות בנין ופיתוח בע"מ, דוד דרהין, מחמוד כמאל

פסקי דין על משה נוח | פסקי דין על שמחה נח | פסקי דין על זוהר עובד יזמות בנין ופיתוח | פסקי דין על דוד דרהין | פסקי דין על מחמוד כמאל |

2065/07 א     18/02/2010




א 2065/07 משה נוח, שמחה נח נ' זוהר עובד יזמות בנין ופיתוח בע"מ, דוד דרהין, מחמוד כמאל








st1\:*{behavior: }
בית משפט השלום בחיפה




18 פברואר 2010

ת"א 2065-07 נוח ואח' נ' זוהר עובד יזמות בנין ופיתוח בע"מ




בקשה מס' 10

בפני

כב' השופט
אבישי רובס

מבקשים
1.משה נוח

2.שמחה נח


נגד

משיבים
1.זוהר עובד יזמות בנין ופיתוח בע"מ
2. דוד דרהין
3. מחמוד כמאל


החלטה


1.
המבקשים הגישו בקשה להוספת בעל דין ולתיקון כתב התביעה.

2.
התביעה נשוא תיק זה הוגשה כנגד המשיבה מס' 1 (להלן "המשיבה") בגין ליקויי בנייה בדירתם של המבקשים. המשיבה הוציאה הודעות לצד שלישי כנגד בעלי מקצוע אשר עבדו בשירותה בעת בניית הדירה.

3.
בית המשפט מינה מומחה מטעמו לצורך בדיקת דירתם של המבקשים ומתן חוות דעת בנוגע לליקויי הבנייה שבה.

4.
בסעיף 2.2.4 לחוות דעתו, התייחס המומחה מטעם בית המשפט לליקויי רטיבות בדירתם של המבקשים. כפי שעולה מחוות הדעת, הרי שלכאורה, מקור הבעיה בחדירת מים ממרפסת פתוחה של שכן. המומחה כינה את אותו שכן "נתבע", אף שאותו שכן כלל אינו בעל דין בתיק זה. על מנת להבהיר נקודה זו, אין מחלוקת כי אותו שכן הינו בעליה של המשיבה וככל הנראה, המומחה טעה לחשוב כי מדובר באישיות אחת.

5.
המבקשים עותרים, אפוא, לאפשר להם לתקן את כתב התביעה, על מנת לצרף את בעליה של הדירה השכנה, כמי שאחראי, בין היתר, לנזקי הרטיבות וכמי שאחראי לתקנם.

6.
מבין המשיבים, טרחה רק המשיבה להגיב לבקשה. המשיבה מתנגדת לבקשה מטעמים שונים. לטענתה, התביעה כנגד בעלי דין חדשים, שלא צורפו לכתב התביעה המקורי, התיישנה. בנוסף, טענה המשיבה כי המבקשים אישרו במהלך ישיבת בית המשפט מיום 30/6/2008 כי אינם מבקשים סעד של תיקון או צו עשה, אלא פיצוי כספי בלבד ולכן, הם מנועים מלשנות חזית כעת. בהמשך, טענה המשיבה טענות שונות הנוגעות להטעיה, כביכול, של המומחה על ידי המבקשים בעת הביקור בדירה.

7.

בהתאם לתקנה 92 לתקנות סדר הדין האזרחי התשמ"ד - 1984,
רשאי בית המשפט, בכל עת, להתיר לכל אחד מבעלי הדין לשנות או לתקן כתבי טענותיו בדרך ובתנאים הנראים צודקים, כדי שבית המשפט יוכל להכריע בשאלות שהן באמת השאלות השנויות במחלוקת בין בעלי הדין ולייעל את ההליך. תיקון של טענה עובדתית או הוספתה טעונים הגשת תצהיר המאמת את העובדות.

ככלל, בית המשפט יעתר לבקשה לתיקון כתב התביעה, ככל שיתברר לו כי התיקון נדרש לצורך בירור המחלוקות בין הצדדים והוא יעתר לבקשה מעין זו ביתר קלות בשלבים מוקדמים של התביעה.

8.
לאחר שעיינתי בטענות הצדדים, אני סבור כי יש מקום לקבל את הבקשה.


באשר לטענת ההתיישנות - אמנם, הדירה נמסרה לידי המבקשים ביום 1.7.2002 אולם, אין מקום לקבל את טענת המשיבה כאילו יום מסירת הדירה הוא היום הקובע לצורך תחילת מניין הימים בנוגע להתיישנות. מדובר בטענות בדבר רטיבות בדירתם של המבקשים ולא ניתן לקבוע כבר בשלב זה, כי הרטיבות נתגלתה ביום מסירת הדירה, כאמור.


חוות דעת המומחה מטעם בית המשפט, מצביעה על דירתו של השכן, אותו מבקשים לצרף כנתבע ישיר, כמקור לרטיבות בדירתם של המבקשים. ברי, כי משעה שזו קביעתו של המומחה, הרי שראוי לצרף את אותו שכן כבעל דין בתביעה דנן.


לא מצאתי ממש בטענות המשיבה בנוגע להטעייה, כביכול, של המומחה מטעם בית המשפט.

9.
לבסוף, אעיר כי אינני מוצא כיצד תיקון כתב התביעה יפגע באופן כלשהו במשיבה, שהרי התיקון המבוקש מופנה כולו כלפי בעל דין אחר, המהווה אישיות משפטית אחרת מזו של המשיבה. אני סבור כי גם
בשלב זה של ההליך, יש מקום להתיר תיקון כתב התביעה לצורך בירור אמיתי של המחלוקות בין הצדדים, ולא יגרם נזק כלשהו למשיבה, כתוצאה מכך.



10.
מנגד, יהא על המבקשים לציין בכתב התביעה המתוקן שיוגש על ידם, מהו הסכום המדוייק הנתבע מאת בעל הדין החדש שכן, סעיף 40 בטיוטת כתב התביעה המתוקן, כולל סעד פיצוי כללי, אשר בודאי אינו נוגע כולו לנ"ל.

11.
לאור האמור לעיל, אני מתיר תיקון כתב התביעה, בסייג המפורט בסעיף 10 לעיל.


כתב תביעה מתוקן יוגש בתוך 10 ימים מהיום ועל המבקשים לשלם עד לאותו מועד הפרשי אגרה, בגין הסעד הנזכר בסעיף 39 לכתב התביעה המתוקן (צו עשה).

12.
כתב התביעה המתוקן יומצא לצדדים בתוך 7 ימים לאחר מכן והם יהיו רשאים לתקן את כתבי הטענות שלהם בתוך 30 ימים לאחר מכן.


כתב הגנה יוגש על ידי הנתבע הנוסף, זוהר עובד, בתוך 30 ימים מיום שיומצאו לידיו מסמכי כתב התביעה המתוקן.

13.
אני קובע ישיבת קדם משפט בפני
ליום 26.4.2010, בשעה 09:00.


עד לאותו מועד יושלמו ההליכים המקדמיים בין המבקשים לנתבע הנוסף.

14.
הוצאות ההליך תלקחנה בחשבון בעת פסיקת ההוצאות בפסק הדין בהליך העיקרי.

ב"כ המבקשים ימציא העתק ההחלטה לידי מר זוהר עובד, במסירה אישית, יחד עם מסמכי כתב התביעה המתוקן.

המזכירות תמציא העתק ההחלטה לצדדים.

ניתנה היום,
ד'
אדר תש"ע, 18 פברואר 2010, בהעדר הצדדים
.











א בית משפט שלום 2065/07 משה נוח, שמחה נח נ' זוהר עובד יזמות בנין ופיתוח בע"מ, דוד דרהין, מחמוד כמאל (פורסם ב-ֽ 18/02/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים