Google

מדינת ישראל - אלי ישי

פסקי דין על אלי ישי

22205-02/10 מת     25/02/2010




מת 22205-02/10 מדינת ישראל נ' אלי ישי




לך



st1\:*{behavior: }
4


בית משפט השלום בבאר שבע

מ"ת 22205-02-10 מדינת ישראל
נ' ישי(עציר) ואח'



25 פברואר 2010




22192-02-10


בפני
כב' השופט נסר אבו טהה

המבקשת:

מדינת ישראל
ע"י ב"כ עו"ד אייל זיכרמן


נגד

המשיב:
אלי ישי
(עציר) - בעצמו
ע"י ב"כ עו"ד חנן אסולין בשם עו"ד יצחק אלקבץ
<#2#>

<#4#>
החלטה
1.
זוהי בקשה להורות על מעצרו של המשיב עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו, על רקע כתב האישום המייחס לו לכאורה ביצוע עבירות של סחר בסם מסוכן, החזקת סם שלא לצריכה עצמית, הדחת קטין לסמים מסוכנים.

2.
מיוחס למשיב, כי בתאריך 7.2.2010, מכר לקטין ח.א. (להלן: "הקטין") סם מסוכן מסוג חשיש במשקל 3 גרם תמורת 50 ₪ ללא היתר בדין.

3.
עוד מיוחס למשיב, כי החזיק סם מסוג חשיש במשקל נטו 220 גרם שלא לצריכתו העצמית.

4.
המשיב במעשיו דלעיל הדיח את הקטין לסמים מסוכנים.

5.
ב"כ המשיב הסכים לקיומן של ראיות לכאורה וכן לקיומה של עילת מעצר. יחד עם זאת, טען לכרסום בתשתית הראייתית, ועל כן עתר הסנגור לשחרר את המשיב לחלופת מעצר בבית אימו ששימשה בעבר ערבה עבורו.

6.
ב"כ המשיב טוען, כי עבירת הסחר בסם נסמכת על עדותו של הקטין – לשיטת הסנגור, עדות הקטין הינה עדות שקרית הואיל והקטין מסר שלוש גרסאות שונות.

7.
עוד טוען הסנגור, כי לא היה קשר עין רציף בין התצפית המשטרתית לבין הקטין, כך שהשוטרים בפועל לא ראו את דבר ביצוע העסקה.

8.
באשר לעבירה של הדחת קטין לסם – טען הסנגור, כי גם אם ייקבע שיש ראיות לכאורה, עדיין לטענתו עסקינן בקטין על גבול הבגירות.

9.
ב"כ המבקשת מנגד, טען כי התשתית הראייתית נסמכת על דו"חות השוטרים שצפו בקטין מגיע בסמוך לביתו של המשיב, תפיסת הסמים על גופו של המשיב, עדות הקטין, ועל כן לא קיים כרסום בתשתית הראייתית הלכאורית לחובת המשיב.

10.
באשר לעילת המעצר – נטען כי קיימת עילת מעצר סטאטוטורית. עוד נטען, כי לחובת המשיב עבר פלילי מכביד בעבירות רכוש, הפרת הוראה חוקית ובגינן אף ריצה מאסרים בפועל.

11.
באשר לחלופה שהוצגה, דהיינו – אימו של המשיב - טענה המבקשת כי בעבר חלופה זו שימשה ערבה עבור המשיב וחרף זאת המשיב הפר את תנאי השחרור כאשר ערבה זו שימשה מפקחת עבורו.

ראיות לכאורה
12.
דו"ח הפעולה של השוטרים יוני דסקלו, שמעון אוחנה, אייל סרוסי, ארז אוחיון, יובל כהן. מעיון בדו"חות השוטרים, מתארים השוטרים כי במהלך משמרת תצפתו לכתובת מגוריו של המשיב על רקע מידע לפעילות של סחר בסמים. מהדו"חות נצפה הקטין ממתין בסמוך לבניין בו מתגורר המשיב, בשלב מסוים נכנס לשביל צדדי שם לדברי הקטין קיבל מהמשיב את הסם ושילם בתמורה 50 ₪. מהדו"חות לא עולה כי התצפיתנים ראו את דבר ביצוע העסקה, אולם בשלב מאוחר נעצר הרכב בו נסע הקטין עם האחרים ועזבו את המקום ונתפס סם בתוך הרכב.

13.
הודעות הקטין, ח.א., מיום 7.2.2010, 9.2.2010 ו - 10.2.2010. מעיון בהודעות הקטין – הקטין מוסר, כי קנה את הסמים מהמשיב תמורת 50 ₪ עבור חבריו שהיו באוטו - האוטו שהגיעו בו למקום ובהמשך נצפה עוזב את המקום עד למעצרם ובתוך הרכב נתפס הסם המתואר בכתב האישום.

14.
זכ"ד של השוטר רס"ר יוני דסקלו מיום 7.2.2010: "פנה אלי הקטין והתחיל לספר לי "שהיום שני האנשים שנתפסו איתי באו ואמרו לי אם אני יכול לסדר להם סמים אמרתי להם אין בעיה ונסעתי איתם לרחוב מאיר גרוסמן שם ירדתי מהרכב והלכתי לכיוון הבית של ציון (המשיב) ולא ענה לי. התקשרתי אליו גוביינא, אחר כך ראיתי אותו ליד בית הכנסת שם אני נתתי לציון (המשיב) 50 ₪ והוא נתן לי אצבע חשיש ואחר כך נכנסתי לאוטו ונסעתי משם עד שתפסתם אותנו ונראה לי שציון (המשיב) לבש טרנינג שחור שמסר לי."

15.
המשיב הכחיש בהודעתו שמכר לקטין סמים. באשר לסם שנתפס בכמות של 220 גרם, מסר כי מצא את זה בין השיחים בסמוך לכניסה של ביתו – לטענתו, מדובר באזור של נרקומנים וסחר בסם והוא מצטער שלא מסר למשטרה את הסם.

16.
מהמקובץ, המבקשת הניחה תשתית ראייתית לכאורית כנדרש לחובתו של המשיב בעבירות המיוחסות לו בכתב האישום.

17.
באשר לטענת הסנגור שהקטין מסר שלוש גרסאות שונות – משקלן ואמינותן של גרסאות הקטין מקומן להתלבן בהליך העיקרי ולא בשלב של המבחן לקיומן של ראיות לכאורה בהתאם למבחן שנקבע בהלכת זאדה.

18.
כנדרש המשיב מתקיימת עילת מעצר בהתאם לסעיף 21 א' לחסד"פ.

19.
המשיב יליד 1986, לחובתו 5 הרשעות קודמות בתחום הרכוש, שוד מזוין, תקיפת שוטר בעת מילוי תפקידו, החזקת סם לצריכה עצמית, הפרת הוראה חוקית, החזקת סכין.

20.
גם לאחר שקבעתי כי קיימות ראיות לכאורה ועילת מעצר כנגד המשיב, נותר אפוא לבחון חלופת מעצר בהתאם לסעיף 21 ב' לחסד"פ.

21.
בפסיקה נקבע, כי בעבירות של סחר בסמים יש לנתץ את שרש
רת הפצת הסם בדרך של מעצר ממש. מדובר בעבירות אשר לפי טיבן לא ניתן לקטוע את שרשרת הפצת הסם גם במסגרת חלופה של מעצר בית ולכן דינם של העוסקים לכאורה בסחר בסמים להיות מאחורי סורג ובריח עד תום ההליכים. ראה לעניין זה בש"פ 11493/04 פואד אלקוידר נגד מדינת ישראל
, בש"פ 1197/04 דניאל סוקולוב נגד מדינת ישראל
, בש"פ 59204, מיכאל אוסטרובסקי נגד מדינת ישראל
.

22.
לאחר ששקלתי את מכלול השיקולים הרלוונטיים, לא שוכנעתי שיש בחלופה שהציג הסנגור, דהיינו - לשחרר את המשיב לביתו אימו, יש בה כדי לאיין את המסוכנות הנשקפת מהמשיב לציבור על רקע פעילותו לכאורה בסחר בסם.

23.
אשר על כן, הנני מורה על מעצרו של המשיב עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו.

זכות ערעור תוך 45 יום.

<#5#>

ניתנה והודעה היום י"א
אדר תש"ע, 25/02/2010 במעמד הנוכחים.



נסר אבו טהה
, שופט









מת בית משפט שלום 22205-02/10 מדינת ישראל נ' אלי ישי (פורסם ב-ֽ 25/02/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים