Google

מדינת ישראל - זיו חג'אג'

פסקי דין על זיו חג'אג'

45563-02/10 עמת     26/02/2010




עמת 45563-02/10 מדינת ישראל נ' זיו חג'אג'




בפני
כב' השופט יורם צלקובניק
26 פברואר 2010

בעניין
מדינת ישראל

העוררת

נגד
זיו חג'אג'

המשיב
<#2#>
נוכחים:
מטעם העוררת עו"ד זיכרמן

מטעם המשיב עו"ד רפאלי
החלטה

נגד המשיב הוגש כתב אישם בבית המשפט לתעבורה באילת בו יוחסו לו עבירות של נהיגה בזמן פסילה, ללא רישיון נהיגה וללא ביטוח, ונהיגה בניגוד לכיוון הנסיעה. מדובר בנהיגת קטנוע.

ככלל אין מקום להשמה במעצר בגין עבירות אלה ואולם עניינו של המשיב שונה. מסתבר לכאורה, שמדובר בעבריין תעבורה סדרתי המבצע פעם אחר פעם עבירות של נהיגת רכב ללא רישיון נהיגה ובזמן פסילה. ביום 12.3.09 הוטלו על המשיב 30 חודשי פסילת רישיון נהיגה בגין עבירה של נהיגה ללא רישיון נהיגה. וביום 4.5.09 נתפס פעם נוספת נוהג ללא רישיון נהיגה תוך שימוש, בד בבד, בטלפון נייד, והוא נידון לשלושה חודשי מאסר בדרך של עבודות שירות, מאסר מותנה של 10 חודשים בתקופה של שלוש שנים וכן פסילה מותנית. גם קודם לכן הורשע המשיב מספר פעמים בגין עבירות של נהיגה ללא רישיון נהיגה.

בנסיבות אלה התבקש מעצרו של המשיב בבית משפט קמא. בית המשפט נתן דעתו לסיכון העולה מהתנהגותו של המשיב וצוין כי "מי שנוהג באופן שיטתי בפסילה מסכן סכנה של ממש את הציבור המשתמשים ברכב". עם זאת סבר בית המשפט כי ניתן להורות על שחרורו של המשיב ממעצר בתנאים מגבילים של מעצר בית מלא, הפקדה במזומן בסך 2,000 ₪, ערבות עצמית וערבות צד ג'. בית המשפט הורה על עיכוב השחרור ל-48 שעות- ומכאן הערר שבפני
י.

חרף העובדה כי בית משפט קמא התרשם כי מדובר במי שאורח חייו נורמטיבי בדרך כלל, ואף נמצא כי מעצר הבית בפיקוח האם, עשוי להיות אפקטיבי, הרי שלא ניתן להתעלם מהסיכון הטבוע מהישנות התנהגותו של המשיב, שהבהיר כי בפעמים הקודמות בהם נהג ברכב ללא רישיון לא היה מדובר בקטנוע מלבד, שנזקי פגיעתו קלים יותר לכאורה. בעניינו של המשיב מתממש הנאמר במסגרת בש"פ 9573/09 כי מי שהתקיימו בעניינו מספר רב של הליכים משפטיים בגין עבירות תעבורה ואשר אינו מורתע מאפשרות של הפעלת מאסר על תנאי, הרי ש"על מנת שיורה בית המשפט על שחרורו... לחלופת מעצר, עליו בראש ובראשונה להשתכנע כי ניתן ליתן באותו נאשם את האמון שלא ינצל לרעה את דבר שחרורו ויביא להפרת תנאי חלופת המעצר שנקבעו".

אין באמור כדי לסתום את הגולל על אפשרות שחרורו של המשיב ממעצר, ואולם לאחר שהמשיב הוכיח במעשיו כי אימת הדין אינה שורה עליו, הרי שאין כל ודאות כי פיקוחה של האם, שהנאשם אינו מתגורר עימה בשנים האחרונות, והפקדת עירבון כספי צנוע, יש בהם כדי להבטיח פיקוח ממשי.

בנסיבות אלה מתקבל הערר. המשיב יישאר במעצר והוא מופנה לקבלת תסקיר מעצר שיבחן, בחון היטב, את חלופת המעצר המוצעת על ידי המשיב ואת המסוכנות הנשקפת להתנהגות דומה בעתיד.

בית המשפט קמא יקיים דיון בעניינו של המשיב לאחר קבלת התסקיר.
<#4#>

ניתנה והודעה היום י"ב אדר תש"ע, 26/02/2010 במעמד הנוכחים.
יורם צלקובניק
, שופט

הוקלד על ידי: מאור מורגנשטרן
1
בתי המשפט
בית משפט מחוזי באר-שבע

עמ"ת 45563-02-10








עמת בית משפט מחוזי 45563-02/10 מדינת ישראל נ' זיו חג'אג' (פורסם ב-ֽ 26/02/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים