Google

יוחנן רוני ששון - כונס הנכסים הרשמי

פסקי דין על יוחנן רוני ששון | פסקי דין על כונס הנכסים הרשמי

1475/06 פרק     03/03/2010




פרק 1475/06 יוחנן רוני ששון נ' כונס הנכסים הרשמי




1



1

בית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו

פר"ק 1475-06 בנק לאומי סניף הסניף המרכזי נ' ששון ואח'



03 מרץ 2010

בקשה מס' 1 (בשא 17815/09)






בפני
כב' השופטת ורדה אלשיך
– סגנית הנשיאה





בעניין:
פקודת פשיטת הרגל [נוסח חדש], תש"ם-1980






יוחנן רוני ששון

<#2#>
נוכחים:
עו"ד מור ב"כ החייב
עו"ד רוהר – הנאמן
עו"ד הרמלין ב"כ הכנ"ר

<#6#>
פסק דין

על פניו ברור כי חלק מהאשם רובץ לפתחו של אחד ואחד מהצדדים בתיק זה. יחד עם זאת, גדולה אשמתו של החייב שהביא את עצמו לאן שהביא. קרי, לבקשה המונחת בפני
.

לא ברורה לי עמדתו של בא כוחו לגבי בקשת הפטר – הכך אמנם מגישים בקשת הפטר – בתשובה לבקשה לביטול הליכי פשיטת רגל?!

כמו כן לא ברורה לי טענתו של ב"כ החייב לענין חוסר תועלת לנושים בביטול הליכי פשיטת הרגל. לו דק פורתא ב"כ החייב ודאי יודע כי "חוסר תועלת לנושים" איננה עוד נימוק בהליכי מסוג זה.

אינני רוצה להכנס לויכוח שבין הנאמן לבין ב"כ הכנ"ר לענין בדיקת תביעת החוב של הבנק לבקשתו נתמנה עו"ד רוהר כנאמן. אין ספק כי זהו הנושה הגדול ביותר ונשייתו מתוך חובות החייב כ- 87%. ברור כי עו"ד רוהר לא יכל לבדוק את תביעת החוב הזה ואם מלינה
ב"כ הכנ"ר כי תביעות החוב לא נבדקו נשאלת השאלה מדוע לא דאג לכך ב"כ הכנ"ר. הדברים נאמרים ביתר שאת לאור טענתו של הנאמן כי פעמיים נשלחה תביעת החוב של הבנק לכנ"ר והיא לא נבדקה אלא היא הוחזרה.

בין אם כך ובין אם כך, הליכי פשיטת הרגל נמשכים מאז 2006, ומאז חוסה החייב בצילם של הוראות פקודת פשיטת הרגל ונהנה מהגנת החוק כאשר הנושים, אין להם ברירה אלא להניחו לנפשו. משך כל אותה תקופה החייב לא מגיש דוחות על הכנסות והוצאות וגם בידי הנאמן אין דיווחים מדויקים ועדכניים למעשיו של החייב ולמקורות מחייתו והכנסותיו.

יתר על כן, גם התשלומים החודשיים אינם משולמים כסידרם אלא מעת לעת מזרים החייב סכומי כסף לכיסוי חובות התשלומים העיתיים שנצטברו. אומר על כך הנאמן כי הדבר נעשה רק כל אימת שהחייב מבקש לצאת את הארץ והוא יודע שאי התשלום יעמוד לו לרועץ. או אז הוא מזרים סכום כסף לכיסוי חובותיו. משך כל השנים הללו החייב לא טורח להציע הצעת הסדר כלשהי. על פי המצוי בתיק חובותיו בגובה של כ- 12 מיליון שקל באו לעולם כתוצאה, כנראה, "מתרגיל עוקץ" שנעשה לבנק לאומי. אלא שאין חשיבות לסיבת היווצרותם של החובות בשלב הנוכחי, אלא בית המשפט צריך לשקול את התנהגותו של החייב משך כל הליכי פשיטת הרגל. נוכח חובותיו העצומים הסכומים המצויים בקופה בטלים בשישים. אין כל סיבה שהחייב ימשיך לחסות בצילם של הגנות החוק מבלי שהוא טורח למלא את חובותיו.

בנסיבות אלה אני נעתרת לבקשה.
צו כינוס הנכסים מבוטל. הכספים המצויים בקופה יחולקו, אם ישארו כאלה, בין תיקי ההוצל"פ לאחר שמהם תנוכה אגרת הפיקוח של הכנ"ר ושכ"ט הנאמן.

אין צו נוסף.

<#7#>

ניתנה והודעה היום י"ז
אדר תש"ע, 03/03/2010 במעמד הנוכחים.



ורדה אלשייך, סגנית נשיאה


הוקלד על ידי: תפארת שחר







פרק בית משפט מחוזי 1475/06 יוחנן רוני ששון נ' כונס הנכסים הרשמי (פורסם ב-ֽ 03/03/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים