Google

יגאל מזור - המוסד לביטוח לאומי

פסקי דין על יגאל מזור | פסקי דין על המוסד לביטוח לאומי

584/09 ברע     14/02/2010




ברע 584/09 יגאל מזור נ' המוסד לביטוח לאומי




בעניין:




בית הדין הארצי לעבודה




ברע000584/09




המבקש
יגאל מזור

המשיב
המוסד לביטוח לאומי

החלטה

1.
לפני
בקשת רשות ערעור על פסק דינו של בית הדין האזורי בחיפה (סגנית הנשיא איטה קציר; בל 09-02-8210) שדחה ערעור שהגיש המבקש על החלטת הוועדה הרפואית לעררים (נכות כללית) מיום 26.1.09 (להלן: הוועדה). על פי החלטת הוועדה נקבעו למבקש 43% נכות צמיתה החל מיום 18.3.06.

2.
לאחר שעיינתי בבקשת המבקש למתן רשות ערעור, בפסק הדין מושא הבקשה, בפרוטוקול הוועדה ובכלל החומר שבתיק, הגעתי למסקנה כי הבקשה מצריכה תגובה של המוסד לשאלה, מדוע לא יוחזר עניינו של המבקש אל הוועדה, על מנת שתתן דעתה לשאלות אלה: על פי איזה סעיף ליקוי יש לקבוע למבקש נכות בגין המיפרזיס שמאלית, ובאיזה שיעור; האם יש מקום לקבוע נכות נפרדת בגין הפרעות בתקשורת (היגוי ושפה פנימית). תשובת המוסד כאמור מתבקשת בשים לב לאמור להלן.

3.
הוועדה קבעה כי למבקש 20% נכות בגין המיפרזיס שמאלית, על פי סעיף
29(7)(א)
ii
. אלא שסעיף 29(7)(א)
ii
אינו מתייחס ל"המיפרזיס", כי אם ל"הפרעות בהיגוי
הפרעות בהיגוי (דיזארטריה של הדיבור בלבד)

בצורה קלה". לפיכך, לכאורה נפלה טעות בהחלטת הוועדה, אשר קבעה אחוזי נכות בגין ליקוי שאינו תואם את סעיף הליקוי שבתקנות. יצוין כי סעיף הליקוי שעניינו המיפרזיס הינו סעיף 29(1), על תתי סעיפיו. כמו כן, אחוזי הנכות שנקבעו למבקש בגין המיפרזיס, אינם עולים בקנה אחד עם אחוזי הנכות שניתן לקבוע על פי סעיף 29(7)(א)
ii
. משכך, גם מהטעם הזה נראה לכאורה כי נפלה טעות בהחלטת הוועדה. מדובר בטעויות משפטיות של הוועדה, המצדיקות לכאורה החזרת עניינו של המבקש לדיון בפני
ה.

4.
לאור האמור, מתבקשת עמדת המוסד באשר לאפשרות כי עניינו של המבקש יוחזר על הוועדה, על מנת שתבהיר על פי איזה סעיף ליקוי יש להעניק למבקש אחוזי נכות בגין המיפרזיס שמאלית ממנה הוא סובל, ובאיזה שיעור. במסגרת בחינה זו תתייחס הוועדה לטענת המבקש כי ידו השמאלית היא ידו הדומיננטית. עוד תבהיר הוועדה, האם מצבו של המבקש מצדיק קביעת אחוזי נכות
בגין הפרעות בתקשורת (היגוי ושפה פנימית).

5.
תגובת המוסד תוגש עד ליום 9.3.10.

6.
התיק יובא לעיוני בהגיע תגובת המוסד או בחלוף המועד להגשתה.


ניתנה היום, ל' בשבט תש"ע, 14.2.10, בהעדר הצדדים ותישלח לצדדים.


____________________


רונית רוזנפלד
, שופטת










ברע בית הדין הארצי לעבודה 584/09 יגאל מזור נ' המוסד לביטוח לאומי (פורסם ב-ֽ 14/02/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים